نکاتی درخصوص ویروس کرونای دلتا که می بایست بدانید!

هنوز این نگرانی وجود دارد که جهش های جدید ویروس می تواند آن را بازگرداند و ممکن است حتی قوی تر باشد. نگرانی اصلی در حال حاضر دلتا است ، نوعی ویروس بسیار مسری SARS-CoV-2 ، که اولین بار در هند در ماه دسامبر شناسایی شد. سپس به سرعت در آن کشور و بریتانیای کبیر عبور کرد و قبل از رسیدن به ایالات متحده ، جایی که اکنون نوع غالب آن است.

توجه : برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آزمایش کرونا و انجام آن کافیست برروی لینک کلیک کنید.

CDC دلتا را از سرماخوردگی معمولی و آنفولانزا ، و همچنین ویروسهایی که باعث ابولا ، آبله ، MERS و SARS می شوند ، واگیرتر توصیف می کند - و در سند داخلی آن را مانند آبله مرغان مسری می نامد ، کپی آن توسط در نیویورک تایمز گزارش شده است CDC می گوید بیشترین شیوع موارد و پیامدهای شدید در نقاطی با نرخ واکسیناسیون پایین اتفاق می افتد و تقریباً همه بستری ها و مرگ ها در میان واکسینه نشده بوده است.

اینسی ییلدریم ، دکتر ، دکترای تخصصی بیماری های عفونی اطفال ییل و واکسینولوژیست ، از آنچه در حال رخ دادن است تعجب نمی کند. او می گوید: "همه ویروس ها در طول زمان تکامل می یابند و با گسترش و تکثیر دچار تغییر می شوند." F. Perry Wilson ، MD ، اپیدمیولوژیست پزشکی ییل می گوید ، اما یک چیز منحصر به فرد در مورد Delta این است که چگونه سریع گسترش می یابد. او در سراسر جهان می گوید: "دلتا مطمئناً همه گیری را تسریع خواهد کرد."

از آنچه تا کنون می دانیم ، به نظر می رسد افرادی که کاملاً علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند در برابر دلتا محافظت می کنند ، اما پزشکان می گویند هر کسی که واکسینه نشده و از استراتژی های پیشگیرانه استفاده نمی کند ، در معرض خطر ابتلا به ویروس جدید قرار دارد.

1. دلتا نسبت به سایر سویه های ویروسی مسری تر است.

دلتا نام B.1.617.2 است. نوع ، جهش SARS-CoV-2 که در ابتدا در هند ظاهر شد. اولین مورد دلتا در دسامبر 2020 شناسایی شد و این گونه به سرعت گسترش یافت و به زودی به سویه اصلی ویروس در هند و سپس بریتانیای کبیر تبدیل شد. طبق تخمین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) ، دلتا عامل بیش از 80 درصد موارد جدید COVID-19 ایالات متحده بود.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) این نسخه از ویروس را "سریع ترین و مناسب ترین" نامیده است. CDC بر اساس برچسب آلفا که ابتدا در بریتانیا ظاهر شد ، سویه بتا که ابتدا در آفریقای جنوبی ظاهر شد و سویه گاما در برزیل شناسایی شد ، دلتا را "یک نوع نگرانی" نامید. 

دکتر ویلسون در مورد گسترش دلتا در ایالات متحده در ماه ژوئن می گوید: "نحوه تغییر نرخ رشد واقعاً بسیار چشمگیر است." او می گوید که دلتا 50 درصد سریعتر از آلفا پخش می شد ، که 50 درصد بیشتر از نوع اولیه SARS-CoV-2 مسری بود. دکتر ویلسون می گوید: "در محیطی کاملاً بی عیب و نقص - جایی که هیچ کس واکسینه نشده یا ماسک نمی پوشد - برآورد می شود که افراد معمولی آلوده به ویروس کرونا اولیه 2.5 نفر دیگر را آلوده خواهند کرد." در همان محیط ، دلتا از یک نفر به شاید 3.5 یا 4 نفر دیگر سرایت می کرد. "

او می گوید: "به دلیل ریاضی ، آن را به طور تصاعدی و سریعتر رشد می کند." بنابراین ، چیزی که به نظر می رسد میزان نسبتا کمی از آلودگی است می تواند باعث تسریع سریع ویروس شود. "

در حالی که کارشناسان معتقدند بیشتر موارد انتقال دلتا از افرادی است که واکسینه نشده اند ، روشل والنسکی ، مدیر CDC ، دکتر ، به نیویورک تایمز گفت که داده های جدید نشان می دهد برخی از افراد کاملاً واکسینه شده می توانند در صورت بروز "موارد موفقیت آمیز" بیماری را گسترش دهند. ” واکسن ها بسیار محافظ بوده و موارد نادر در نظر گرفته می شوند ، اما هیچ واکسنی 100٪ محافظت نمی کند ، و تحقیقات جدید نشان می دهد افرادی که دارای موارد موفقیت آمیز دلتا هستند ، مقادیر بسیار زیادی ویروس را در بینی و حلق خود حمل می کنند و ممکن است واگیردار باشند یا نه. 

2. افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض خطر هستند

افرادی که به طور کامل در برابر کووید -19 واکسینه نشده اند بیشتر در معرض خطر هستند. در ایالات متحده ، تعداد نامتناسبی از افراد واکسینه نشده در ایالت های جنوبی و آپالاچی از جمله آلاباما ، آرکانزاس ، جورجیا ، می سی سی پی ، میسوری و ویرجینیای غربی وجود دارد که میزان واکسیناسیون در آنها پایین است. (در برخی از این ایالت ها ، تعداد موارد در حال افزایش است حتی در حالی که برخی ایالت ها محدودیت ها را برداشته اند زیرا موارد آنها کاهش می یابد).

کودکان و نوجوانان نیز نگران کننده هستند. دکتر ییلدریم می گوید: "یک مطالعه اخیر در انگلستان نشان داد که کودکان و بزرگسالان زیر 50 سال 2.5 برابر بیشتر به دلتا مبتلا می شوند." و تاکنون هیچ واکسنی برای کودکان 5 تا 12 سال در ایالات متحده تأیید نشده است ، اگرچه ایالات متحده و تعدادی از کشورهای دیگر یا واکسن هایی را برای نوجوانان و کودکان خردسال مجاز کرده اند یا در حال بررسی آنها هستند.

دکتر ییلدریم می گوید: "با واکسیناسیون گروه های سنی بزرگتر ، افراد جوانتر و بدون واکسیناسیون در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 با هر نوع بیماری هستند." "اما به نظر می رسد دلتا بیشتر از انواع قبلی بر گروه های سنی جوانتر تأثیر می گذارد."

3. دلتا می تواند منجر به "شیوع های hyperlocal" شود

اگر دلتا به اندازه کافی سریع حرکت کند تا همه گیری را تسریع کند ، دکتر ویلسون می گوید بزرگترین س questionsالات در مورد انتقال بیماری خواهد بود - چند نفر نوع دلتا را دریافت می کنند و چقدر سریع گسترش می یابد؟

وی می گوید که پاسخ ها تا حدی به محل زندگی شما بستگی دارد - و تعداد افرادی که در محل شما واکسینه شده اند. دکتر ویلسون می گوید: "من آن را" واکسیناسیون تکه تکه "می نامم ، جایی که شما این جیب ها را دارید که بسیار واکسینه شده اند و در مجاورت مکان هایی که 20 درصد واکسیناسیون دارند ، وجود دارد." "مشکل این است که این امر به ویروس اجازه می دهد از منطقه ای که واکسینه نشده است پرش کند ، پرش کند و از منطقه دیگری پرش کند."

برخی از کارشناسان می گویند ایالات متحده به دلیل نرخ نسبتاً بالای واکسیناسیون در وضعیت خوبی قرار دارد - یا اینکه فتح دلتا بین نرخ واکسیناسیون و نوع دیگر مسابقه خواهد داشت. دکتر ویلسون می گوید ، اما اگر دلتا به سرعت حرکت کند ، تکثیر عفونت ها در ایالات متحده می تواند منحنی COVID-19 رو به بالا را تندتر کند.

بنابراین ، به جای یک بیماری همه گیر سه یا چهار ساله که به محض واکسیناسیون کافی یا ایمن سازی طبیعی (به دلیل ابتلا به ویروس) از بین می رود ، افزایش موارد در مدت زمان کوتاه تری فشرده می شود. دکتر ویلسون می گوید: "این تقریباً خوب به نظر می رسد." "این نیست." او می گوید اگر تعداد زیادی از افراد به طور همزمان در یک منطقه خاص آلوده شوند ، سیستم مراقبت های بهداشتی محلی تحت فشار قرار می گیرد و افراد بیشتری می میرند. او می افزاید: اگرچه ممکن است این امر در ایالات متحده کمتر اتفاق بیفتد ، اما در سایر نقاط جهان نیز چنین خواهد بود. "این چیزی است که ما باید نگران آن باشیم"

4. هنوز چیزهای بیشتری برای یادگیری درباره دلتا باقی مانده است

یک سوال مهم این است که آیا سویه دلتا شما را از ویروس اولیه بیمارتر می کند؟ اطلاعات اولیه در مورد شدت دلتا شامل مطالعه ای از اسکاتلند بود که نشان می داد احتمال وجود نوع دلتا در افراد غیر واکسینه دو برابر آلفا بود که منجر به بستری شدن در بیمارستان می شد ، اما سایر داده ها تفاوت معنی داری را نشان نداد. با کسب اطلاعات بیشتر کارشناسان ، اطلاعات ممکن است تغییر کند.

یک سوال دیگر بر نحوه تأثیر دلتا بر بدن متمرکز است. دکتر ییلدریم می گوید ، علائمی متفاوت از علائم مرتبط با نوع اولیه کروناویروس گزارش شده است. "به نظر می رسد سرفه و از دست دادن بویایی کمتر رایج است. و سردرد ، گلو درد ، آبریزش بینی و تب بر اساس آخرین نظرسنجی ها در انگلستان وجود دارد ، جایی که بیش از 90 of موارد ناشی از فشار دلتا است. "

5. واکسیناسیون بهترین محافظت در برابر دلتا است

پزشکان می گویند مهمترین کاری که می توانید برای محافظت از خود در برابر دلتا انجام دهید واکسیناسیون کامل است. در این مرحله ، این بدان معناست که اگر واکسن دو دوز مانند Pfizer یا Moderna دریافت می کنید ، باید هر دو تزریق را انجام دهید و سپس دوره دو هفته ای توصیه شده را منتظر بمانید تا این تزریق ها اثر کامل خود را نشان دهند. آیا واکسینه شده اید یا خیر ، رعایت دستورالعمل های پیشگیری از CDC که برای افراد واکسینه شده و واکسینه نشده نیز مهم است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}