علائم دهلیزی چیست؟ از اختلال دهلیزی چه می دانید؟

در فیبریلاسیون دهلیزی ضربان قلب نامنظم و اغلب سریع است که می تواند خطر سکته مغزی ، نارسایی قلبی و سایر عوارض مرتبط با قلب را افزایش دهد. در طی فیبریلاسیون دهلیزی ، دو اتاق فوقانی قلب (دهلیزها) به صورت آشفتگی و نامنظم می تپند. خارج از هماهنگی با دو اتاق پایین (بطن ها) قلب. علائم فیبریلاسیون دهلیزی اغلب شامل تپش قلب ، تنگی نفس و ضعف است.

قسمت هایی از فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است بیایند و از بین بروند ، یا ممکن است دچار فیبریلاسیون دهلیزی شوید که از بین نرود و نیاز به درمان داشته باشد. اگرچه فیبریلاسیون دهلیزی خود معمولاً تهدید کننده زندگی نیست ، اما یک بیماری پزشکی جدی است که گاهی اوقات به درمان فوری نیاز دارد.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

یک نگرانی عمده در مورد فیبریلاسیون دهلیزی ، احتمال ایجاد لخته خون در اتاق فوقانی قلب است. این لخته های خونی که در قلب تشکیل می شوند ممکن است به اندام های دیگر گردش کرده و منجر به انسداد جریان خون (ایسکمی) شوند. درمان های فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است شامل داروها و سایر مداخلات برای تغییر سیستم الکتریکی قلب باشد.

علائم بیماری دهلیزی :

برخی از افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی هیچ علائمی ندارند و تا زمانی که در معاینه بدنی کشف نشوند از وضعیت خود بی اطلاع هستند. کسانی که علائم فیبریلاسیون دهلیزی دارند ممکن است علائم و نشانه هایی مانند:

تپش قلب ، که احساساتی مانند ضربان قلب مسابقه ، ناراحت کننده ، نامنظم قلب یا تلنگر زدن در سینه شما است.

ضعف
کاهش توانایی ورزش
خستگی
سبکی سر
سرگیجه
تنگی نفس
درد قفسه سینه

فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است :

گاه به گاه در این حالت آن را فیبریلاسیون دهلیزی پاروکسیسم (par-ok-SIZ-mul) می نامند. ممکن است علائمی داشته باشید که بیاید و برود ، که معمولاً چند دقیقه تا چند ساعت ادامه دارد. بعضی اوقات علائم تا یک هفته رخ می دهد و قسمت ها می توانند به طور مکرر اتفاق بیفتند. علائم شما ممکن است به خودی خود برطرف شود یا نیاز به درمان داشته باشید.

مداوم : با این نوع فیبریلاسیون دهلیزی ، ریتم قلب شما به تنهایی به حالت طبیعی بر نمی گردد. اگر فیبریلاسیون دهلیزی مداوم داشته باشید ، برای بازیابی ریتم قلب خود به درمان مانند شوک الکتریکی یا داروها نیاز دارید.
دیرپای ماندگار. این نوع فیبریلاسیون دهلیزی مداوم است و بیش از 12 ماه طول می کشد.

دائمی : در این نوع از فیبریلاسیون دهلیزی ، ریتم غیر طبیعی قلب قابل بازیابی نیست. شما به طور دائمی فیبریلاسیون دهلیزی خواهید داشت و اغلب به داروهایی برای کنترل ضربان قلب و جلوگیری از لخته شدن خون نیاز خواهید داشت.

نتیجه این بیماری ریتم سریع و نامنظم قلب است. ضربان قلب در فیبریلاسیون دهلیزی ممکن است از 100 تا 175 ضربان در دقیقه باشد. محدوده طبیعی ضربان قلب 60 تا 100 ضربان در دقیقه است. قلب شما از چهار اتاق تشکیل شده است. دو اتاق فوقانی (دهلیز) و دو اتاق پایین (بطن). درون محفظه فوقانی قلب شما (دهلیز راست) گروهی از سلول ها وجود دارد که گره سینوسی نامیده می شوند. این ضربان ساز طبیعی قلب شماست. گره سینوسی سیگنالی را تولید می کند که به طور معمول هر ضربان قلب را شروع می کند.

به طور معمول ، سیگنال از طریق دو اتاق فوقانی قلب عبور می کند ، و سپس از طریق یک مسیر اتصال بین اتاق بالا و پایین به نام گره دهلیزی-بطنی (AV) عبور می کند. حرکت سیگنال باعث فشار (انقباض) قلب شما شده و خون را به قلب و بدن شما می فرستد.

در فیبریلاسیون دهلیزی ، سیگنال های موجود در اتاق های فوقانی قلب شما آشفته هستند. در نتیجه ، آنها لرزند. گره AV - اتصال الكتريكي بين دهليزها و بطن ها - با تحريكاتي كه براي رسيدن به بطن ها بمباران مي شوند. بطن ها نیز به سرعت ، اما نه به سرعت دهلیزها ، زیرا همه تکانه ها عبور نمی کنند ، می تپند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}