از نفس تنگی در زمان ابتلا به ویروس کرونا چه میدانید؟

تنگی نفس، یکی از علائم برجسته COVID-19 است ، بیماری ناشی از ویروس کرونا ویروس جدید معروف به SARS-CoV-2. برخلاف بسیاری از شرایط دیگر که می تواند باعث تنگی نفس شود ، این علامت می تواند در افراد مبتلا به COVID-19 ادامه یابد و به سرعت تشدید شود.

نفس تنگی در زمان ابتلا به ویروس کرونا

تنگی نفس چه حسی دارد؟

تنگی نفس می تواند نفس کشیدن را دشوار کند. این می تواند شما را در هوا نفس نفس بزند. ممکن است قفسه سینه شما بیش از حد تنگی و تنفس کامل داشته باشد. هر نفس کم عمق بیشتر تلاش می کند و احساس پیچیدگی در شما ایجاد می کند. ممکن است احساس کند از طریق نی نفس می کشید.

این ممکن است هنگام فعال بودن یا استراحت اتفاق بیفتد. می تواند به تدریج یا ناگهانی بروز کند. تمرینات شدید، دمای شدید و ارتفاع زیاد می تواند باعث تنگی نفس شوند. اضطراب همچنین می تواند منجر به تغییر در میزان تنفس و الگوی شما شود.

چگونه اضطراب بر تنگی نفس تأثیر می گذارد؟

استرس یا اضطراب حاد می تواند پاسخ جنگی یا فرار بیولوژیکی شما را تحریک کند. سیستم عصبی دلسوز شما با راه اندازی مجموعه ای از پاسخ های فیزیولوژیکی در پاسخ به تهدید قابل درک واکنش نشان می دهد.

به عنوان مثال ، ممکن است قلب شما بتابد ، تنفس شما سریع و کم عمق شود و هنگام تلاش برای نفس کشیدن ممکن است تارهای صوتی شما منقبض شود.

دلیل سریعتر و کم عمق شدن تنفس شما این است که عضلات قفسه سینه شما بیشتر کار تنفس را بر عهده می گیرند.

هنگامی که آرامش بیشتری دارید ، بیشتر با کمک دیافراگم نفس می کشید ، که به شما امکان می دهد نفس های عمیق تر و عمیق تری بکشید.

آیا تنگی نفس از اولین علائم COVID-19 است؟

تنگی نفس مربوط به COVID-19 معمولاً چند روز پس از عفونت اولیه رخ می دهد. با این حال ، ممکن است برخی از افراد به هیچ وجه این علامت را نداشته باشند.

به طور متوسط ​​، بین روز 4 تا 10 دوره بیماری قرار می گیرد. به طور معمول علائم خفیف تری را دنبال می کند ، مانند:

تب درجه پایین
خستگی
بدن درد
طبق مشاهدات پزشکان هنگام کار در یک کلینیک ، شروع تنگی نفس ، همراه با افت ناگهانی اشباع اکسیژن پس از تحمل فشار بسیار کم ، ممکن است به پزشکان کمک کند تا COVID-19 را از سایر بیماری های شایع تشخیص دهند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}