آیا قرمزی چشم از علائم ویروس کرونا می باشد؟

در 23 مارس 2020 ، CNN گزارش داد كه یك پرستار در یك خانه سالمندان در كیركلند ، واشنگتن ، قرمز شدن چشم را به عنوان یك علامت بالینی در برخی از ساكنان مسن مبتلا به COVID-19 به یاد می آورد. بیست و نه نفر از افراد مرتبط با خانه سالمندان در اثر عوارض ویروس کرونا ، از جمله 18 نفر از ساکنان خانه سالمندان درگذشتند.

چلسی ارنست به سی ان ان گفت: "این چیزی است که من در همه آنها (بیماران) شاهد آن بوده ام. "آنها ، مثل ، هوم - شما می توانید آن را مانند چشم های آلرژی توصیف کنید. قسمت سفید چشم قرمز نیست. بیشتر شبیه این است که آنها در خارج از چشم خود سایه چشم قرمز دارند."

ارنست گفت: "اما ما بیمارانی داشته ایم كه فقط چشم قرمز آنها به عنوان یك علامت مشاهده شده است و به بیمارستان می روند و در بیمارستان از دنیا می روند." با وجود این مشاهدات از اوایل شیوع COVID-19 در میان ساکنان خانه سالمندان در کرکلند ، ممکن است این باشد که قرمزی چشم یک علامت رایج یا قابل اعتماد از این بیماری نیست. به نظر می رسد ارتباط بین چشم قرمز و COVID-19 یک پدیده گسترده با این بیماری نیست.

دکتر سونال تولی ، سخنگوی بالینی آکادمی آمریکایی ، گفت: "از نظر سایه قرمز در اطراف چشم ، نه روی سفیدی چشم ، اطلاعات کافی در حال حاضر وجود ندارد که نشان دهد که قطعا این علامت COVID-19 است. بنابراین از تاریخ 14 آگوست ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) قرمزی چشم را در لیست علائم COVID-19 ذکر نمی کنند.

چشم صورتی و ویروس کرونا

COVID-19 ممکن است باعث ایجاد چشم صورتی یا التهاب ملتحمه - التهاب بافت شفاف قسمت سفید چشم و پوشش داخلی پلک ها شود - اما فقط در حدود 1 تا 3 درصد افراد آلوده ، طبق AAO. علائم ورم ملتحمه شامل قرمزی چشم و تحریک آن است. ویروس ممکن است با لمس یا مالش چشمان شما با انگشتانی که توسط ویروس کرونا آلوده شده اند ، به چشم منتقل شود.

AAO می گوید بیمارانی که به دنبال درمان التهاب ملتحمه چشم خود هستند اگر این علائم را نیز داشته باشند ممکن است به COVID-19 آلوده شده باشند:

  • تب
  • سرفه کردن
  • تنگی نفس

تحقیقات درخصوص ارتباط ورم ملتحمه چشم و COVID-19

AAO به دو مطالعه اخیراً منتشر شده اشاره می کند که ارتباط احتمالی ملتحمه و COVID-19 را بررسی کرده اند:

یک مطالعه منتشر شده در مجله ویروس شناسی پزشکی ، 30 بیمار بستری در چین را برای درمان COVID-19 مورد بررسی قرار داد. یکی از بیماران ویروس کرونا داشت که در ترشحات چشم مشخص شده بود. محققان می گویند این می تواند به این معنی باشد که ویروس می تواند ملتحمه را آلوده کرده و باعث التهاب آن شود. بارهای ویروسی غالباً در غشاهای مخاطی شناسایی و منتقل می شوند.

در مطالعه ای که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد ، محققان "گرفتگی ملتحمه" را در 9 مورد از 1099 بیمار مبتلا به COVID-19 کشف کردند. شایان ذکر است که کسانی که "احتقان ملتحمه" دارند فقط 0.8٪ موارد تایید شده COVID-19 را نشان می دهند.

در همین حال ، یک مطالعه چشم پزشکی JAMA که در تاریخ 31 مارس 2020 منتشر شد ، نشان داد که 12 نفر از 38 بیمار COVID-19 تحت درمان با 9 تا 15 فوریه سال 2020 ، در بیمارستانی در چین دارای علائمی مطابق با التهاب ملتحمه هستند. برای یک بیمار ، التهاب ملتحمه اولین علامت بود.

بر اساس این شواهد اولیه ، گروه چشم پزشکی هشدار می دهد که بیماران مبتلا به ورم ملتحمه "می توانند موارد COVID-19 را نشان دهند." بنابراین ، چشم پزشکان و چشم پزشکان ممکن است اولین ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باشند که بیماران احتمالاً آلوده به COVID-19 را ارزیابی می کنند.

همانطور که توسط بیمارستان کودکان Rady’s San Diego توضیح داده شده است ، ویروس ها شایع ترین علت ورم ملتحمه هستند. ملتحمه ویروسی ممکن است هر دو چشم را درگیر کند. علائم به طور معمول پنج تا هفت روز طول می کشد و شامل موارد زیر است:

  • قرمزی در سفیدی چشم
  • تورم پلک
  • احساسی شنی و ریز در چشم
  • پاره شدن
  • زهکشی آبکی یا کمی ضخیم و مایل به سفید

دکتر کریس استنسبوری ، اپتومتریست در مشاوران چشم غرب ویرجینیا ، به ایستگاه تلویزیونی WCHS گفت که اگر مشکوک به ورم ملتحمه هستید ، باید به پزشک چشم مراجعه کنید.

چشم صورتی مسری است

به خاطر داشته باشید که چشم صورتی معمولی بسیار مسری است. بیمارستان کودکان سن دیگو می گوید ، این بیماری از طریق تماس با ترشحات چشم ، که حاوی ویروس (یا باکتری) است و باعث التهاب ملتحمه می شود ، گسترش می یابد.

بيمارستان مي گويد: "اگر چشم آلوده را لمس كنيد و در هنگام تخليه دست خود چشم ديگر خود يا يك شيئي را لمس كنيد ، ويروس يا باكتری می تواند گسترش يابد." متخصصان بهداشت در درجه اول شستشوی نامناسب دست را عامل گسترش چشم صورتی می دانند. به گفته بیمارستان کودکان ، اشیا such مانند حوله ، دستمال شستشو ، تجهیزات لنز تماسی ، آرایش چشم و داروی چشم با شخصی که چشم صورتی دارد نیز می تواند باعث گسترش عفونت شود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}