کمک به کودکان در کنار آمدن با تنهایی در همه گیری ویروس کرونا (COVID-19)

تا اواخر سال 2019 ، بیشتر کودکان روزهای خود را در تعامل مداوم با دوستان ، معلمان ، خانواده و همسایگان سپری می کردند. و پس از آن بیماری ویروسی کرونا ایجاد شد. برای جلوگیری از شیوع ویروس COVID-19 ، جوامع مختلف برنامه های مختلفی که در مدارس ، مراکز نگهداری از کودکان ، اردوگاه ها و زمین های بازی انجام می شد را به طور موقت تعطیل کرده اند. بسیاری از خانواده ها در خانه می مانند و کودکان را برای وقت گذراندن با دوستان و خانواده محدود می کنند. برای کودکان و نوجوانان ، این تغییرات ممکن است باعث ایجاد احساس تنهایی بشود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

تأثیر تنهایی روی کودکان در همه گیری ویروس کرونا:

تنهایی ناشی از بیماری همه گیر خصوصا در کودکان سخت است. در مقایسه با بزرگسالان ، کودکان معمولاً در انتقال احساسات خود دشوارتر عمل می کنند. و در این شرایط بچه ها نمی توانند به استراتژی های مقابله ای آشنا مانند دیدار با دوستانشان اعتماد کنند.

اقدامات فاصله ی اجتماعی همچنین مانع از این می شود که کودکان در یک دوره مهم رشد و توسعه اجتماعی با همسالان خود وقت بگذرانند. دوستی با سایر کودکان می تواند حمایت اساسی از کودکان ایجاد کند ، احساس تعلق ایجاد کند و به آنها در ایجاد هویت شخصی کمک کند.

کمک به کودکان در کنار آمدن با تنهایی در همه گیری ویروس کرونا (COVID-19)

راه های کمک به کودکان در همه گیری ویروس کرونا :

کمک به کودکان برای کنار آمدن با تنهایی 

کودک شما باید با دوستان خود وقت بگذراند تا احساس ارتباط و حمایت کند. و در حقیقت ، کودک شما احتمالاً بیش از حد معمول وقت آزاد دارد. امن ترین راه برای کودک شما در هنگام شیوع COVID-19 با دیگران صحبت کند یا با آنها بازی کند از طریق تماس های ویدیویی یا تماس تلفنی است.

کودکان بزرگتر ممکن است از ارسال پیام کوتاه یا بازی های آنلاین با دوستان لذت ببرند. این ممکن است مستلزم کم کردن موقت قوانین شما در مورد میزان بازی روزانه فرزندتان باشد. همچنین کودکان میتوانند نامه ها یا نقاشی های خود را برای یکدیگر ارسال کنند.

همچنین وقت بیشتری را در کنار هم بگذرانید و به کارهای خانوادگی بپردازید که همه از آن لذت می برید.

با خانواده و دوستان خود در تماس باشید

تماس یا گپ ویدیویی تنظیم کنید تا به فرزندتان اجازه دهید وقت خود را با خانواده بزرگ و دیگر افراد مهم برای او بگذراند. ممکن است از یکی از اقوام خود بخواهید که برای کودک شما داستانی را از طریق تلفن یا چت تصویری بخوانند. یا اعضای خانواده یا دوستان را به یک مهمانی گپ ویدیویی دعوت کنید.

درباره احساسات صحبت کنید

کودک شما ممکن است با از دست دادن یک رویداد مهم اجتماعی مانند یک جشن تولد ناراحت باشد. این حس کودک خود را بپذیرید ، در مورد احساسات او سوال کنید و با نشان دادن درک خود ، آنها را معتبر ارزیابی کنید. به فرزندتان اجازه دهید تا بحث را هدایت کنند. 

به دنبال هدف روزانه باشید

صرف وقت برای انجام فعالیتهایی با ارزش می تواند ساختار و هدف روز کودک شما را بسازد. این می تواند به کودک شما کمک کند تا با تغییر در روال زندگی خود کنار بیاید. کودک شما ممکن است از طریق مطالعه، دوچرخه سواری ، ساخت یک قطعه موسیقی ، ساخت فیلم ، پخت و پز ، لباس پوشیدن ، طراحی ، نوشتن ، کاشت گل یا ساختن یک چیز بتواند روز خود را با هدف شروع کند. همچنین برای ایجاد انگیزه در فرزندتان ، برنامه ریزی استعدادیابی را در بستر کنفرانس ویدیویی در نظر بگیرید. از خانواده یا دوستان فرزند خود دعوت کنید. 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}