داشتن بیماری دیابت برای ابتلا به کرونا خطرناک است؟

برخی از افراد مبتلا به دیابت ، بیماری که توانایی بدن در تولید یا استفاده از هورمون انسولین برای کاهش گلوکز (قند) در خون را تحت تأثیر قرار می دهد ، ممکن است نگران خطر ابتلا به COVID-19 باشند. با این حال ، دکتر واخاریا خاطرنشان می کند که این یک تصور غلط است.

دکتر واخاریا می گوید: "ما معتقد نیستیم که افراد دیابتی بیشتر از جمعیت عمومی به COVID-19 مبتلا می شوند." با این حال ، براساس آنچه ما تاکنون از مطالعات تحقیقاتی یاد گرفته ایم ، در معرض نتایج شدیدتر قرار دارند. ما از تجربیات خود در مورد سایر بیماری های ویروسی می دانیم که بیماران دیابتی نیز واکنش شدیدتری نسبت به آن بیماری ها دارند. شما میتوانید تست کرونا را در منزل با بالاترین کیفیت انجام دهید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

ارتباط بیماری دیابت با ویروس کرونا

بیماری دیابت چیست؟

به بیماری که شامل مشکلات مربوط به هورمون انسولین می­‌شود، دیابت گفته می­‌شود. پانکراس (عضوی که پشت معده قرار دارد) به‌­طور طبیعی انسولین آزاد می‌­کند تا در ذخیره و مصرف قند و چربی حاصل از غذایی که می­‌خورید به بدن کمک کند. 

انواع دیابت :

دیابت نوع 1 : زمانی اتفاق می­‌افتد که سلول­‌ های پانکراس (به نام سلول­های بتا) که وظیفه­‌ تولید انسولین را برعهده دارند توسط سیستم ایمنی از بین بروند. هیچ انسولینی در بدن این افراد تولید نمی­‌شود و به همین­ دلیل باید برای کنترل قند خون انسولین تزریق کنند. معمولا دیابت نوع 1 در افراد کم­تر از 20 سال رخ می­‌دهد ولی ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد.

دیابت نوع 2 : بدن افراد مبتلا به دیابت نوع 2، برخلاف دیابت نوع 1، انسولین تولید می­‌کند. با این­حال، یا انسولینی که توسط پانکراس ترشح می‌­شود کافی نیست یا بدن نسبت به انسولین مقاومت نشان می‌­دهد. زمانی­‌که میزان انسولین کافی نباشد یا آن­طور که باید از انسولین استفاده نشود، گلوکز وارد سلول­‌های بدن نمی­‌شود.

دیابت بارداری : این نوع دیابت هنگام حاملگی رخ می­‌دهد. تغییر هورمون­‌ها در دوران بارداری روی عملکرد انسولین تاثیر می­‌گذارد.

ارتباط بین بیماری دیابت و COVID-19 :

ممکن است ریسک و شدت عفونت کروناویروس در پی یک سری فاکتورها و بیماری‌های زمینه‌ای افزایش یابد؛ سن بالا، چاقی، دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی و تنفسی جزو عوامل خطر کروناویروس هستند و احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری در افراد دارای این فاکتورها بیشتر است. اگرچه علت دقیق پیامدهای شدید در بیماران دیابتی و COVID-19 ناشناخته است ، اما تحقیقات انجام شده طی سالها حاکی از آن است که افرادی که دیابت دارند ممکن است دارای نقص سیستم ایمنی بدن باشند ، که این بر توانایی آنها برای بهبود سریع یک بیماری یا بیماری تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، دیابت ، به ویژه اگر برای مدت طولانی کنترل نشود ، ممکن است باعث التهاب شود ، که بر سیستم ایمنی بدن نیز تأثیر می گذارد.

دیابت یکی از ریسک‌ فاکتورهای مهم در ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ است. احتمال بستری شدن و مراقبت‌های ویژه، لوله ‌گذاری و درگیری ارگان ‌های مختلف در بیماران دیابتی که به کرونا مبتلا می ‌شوند، بیشتر است.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}