بررسی ابتلای مجدد به کرونا

پیش ‌تر دانشمندان درباره احتمال ابتلای مجدد افراد به کووید ۱۹ گمان هایی مطرح کرده بودند. با این حال، یافته‌ های اخیر در کشور‌های مختلف تایید کرد که احتمال ابتلای مجدد به این ویروس وجود دارد. شواهد متقن پزشکی نشان می ‌دهد یک فرد در هنگ کنگ پس از یک بار ابتلا به کرونا، دوباره به این بیماری مبتلا شده است. همچنین یک فرد در ایالت نوادا آمریکا پس از یک بار بیماری و بهبودی، تست کرونایش مثبت اعلام شده است. بعید است که بیماران مبتلا به عفونت MERS-CoV  اندکی پس از بهبودی دوباره آنرا بگیرند، اما هنوز مشخص نیست که آیا مصونیت سیستم ایمنی مشابه برای بیماران مبتلا به Covid-19 هم مشاهده خواهد شد. اگر می خواهید هر نوعی از آزمایش کرونا را انجام دهید همچنین مایل هستید این تست را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

چگونه بعد از ابتلا به کرونا برای بار دوم به ویروس مبتلا می شوید؟

تحقیقات جدید دانشمندان و بررسی بهبود یافتگان کرونایی که برای بار دوم مبتلا شده اند نشان می‌دهد که پادتن تولید شده در بدن مبتلایان بعد از مدتی کاهش پیدا می‌کند و ابتلای مجدد آن‌ها تا یک ماه و یک ماه و ۱۵ روز بعد هم در بیماران گزارش شده است. در واقع، واکنش بدن افراد مبتلا به کرونا که با تولید پادتن مصون کننده همراه است به سرعت کاهش پیدا می‌کند و افراد کرونایی بهبود یافته پس از یک ماه درصورتی که یکی از علائم بیماری کرونا را در خود احساس کردند پیگیر موضوع باشند. درواقع زمانی که ویروسی وارد بدن ما می شود، بدن ما این ویروس را شناسایی کرده برای نابودی آن پاد تن مناسب تولید می کند و بدن ما تا زمانی که پادتن ویروس را داراست در برابر این نوع ویروس مصون خواهد بود. 

ابتلای دوباره به کرونا

تحقیقی در مورد دو مورد از عفونت SARS-CoV-2 را در یک فرد بررسی کرده اند به این صورت که : یک جوان 25 ساله که ساکن شهرستان واشو در ایالت نوادا در ایالات متحده بود ، در دو نوبت با علائم عفونت ویروسی ، یک بار در یک رویداد آزمایش جامعه در آوریل ، 2020 و بار دوم به مقدمات مقدماتی به مقامات بهداشتی ارائه شد. مراقبت و سپس بیمارستان در پایان ماه مه و اوایل ژوئن ، 2020. سواب های مری از حنجره در هر بار از بیمار و دو بار در طی پیگیری از بیمار گرفته شد. بیمار دو آزمایش مثبت برای SARS-CoV-2 داشته است ، آزمایش اول در 18 آوریل 2020 و آزمایش دوم در 5 ژوئن 2020 ، که توسط دو آزمایش منفی انجام شده در طی پیگیری در ماه مه سال 2020 جدا شده است. تجزیه و تحلیل ژنومی SARS- CoV-2 از نظر ژنتیکی تفاوت معنی داری بین هر یک از انواع مرتبط با هر نمونه از عفونت نشان داد. عفونت دوم از نظر علامت از شدت اول شدیدتر بود.

اگر برای بار دوم به کرونا مبتلا شویم، علائم آن بدتر می شود؟

اگر علائم کرونا در فرد پس از ابتلای مجدد تشدید شود، نشان دهنده این است که سیستم ایمنی بدن به جای مبارزه درست با عوامل بیماری زا، شرایط مبارزه با ویروس در بار دوم را بدتر کرده است. این امر می‌تواند ناشی از طوفان سیتوکین باشد. در طوفان سیتوکین، سیستم ایمنی بدن پاسخ شدیدی به ویروس کرونا نشان می‌دهد و این پاسخ منجر به التهاب و آسیب به اندام‌ های بدن می‌ شود.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}