مشاوره ژنتیک در ازدواج فامیلی چیست؟

با افزایش سطح آگاهی زوجین، بسیاری از آنان قبل از اقدام به ازدواج برای انجام مشاوره ژنتیک به کلینیک های مشاوره ژنتیک مراجعه می نمایند. حدود 70 سال پیش اولین بار ساختار فیزیکی DNA شناسایی شد و به سرعت مشخص شد که ژن ها از جنس DNA هستند. امروزه ما می دانیم که DNA از ترکیب چهار مولکول ساختاری با نام های آدنین (A)، سیتوزین (C)، گوانین (G) و تیمین (T) ساخته شده اند و در زنوم هر فرد ترکیبی از 3/3 میلیارد از این چهار مولکول قرار گرفته است. 

مشاوره ژنتیک یکی از خدمات درمانی است و برای کسانی که در معرض ریسک بیماری‌های ژنتیکی هستند اطلاعات و پشتیبانی فراهم می‌کند. طی مشاوره یک متخصص ژنتیک با فرد یا خانواده در مورد ریسک‌های ژنتیکی گفتگو کرده یا وجود یک بیماری ژنتیکی را تایید، تشخیص یا رد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید برروی لینک مشاوره ژنتیک کلیک کنید. 

نکته : کاربر گرامی توجه فرمایید در صورتی که تمایل به انجام مشاوره ژنتیک دارید کافیست برای دریافت مشاوره به صورت تلفنی با حضوری با متخصصین مندل ارتباط برقرار کنید. برای ارتباط تلفنی می توانید با شماره 02188198077 تماس حاصل فرمایید و برای مشاورهحضوری به آدرس تهران، خیابان توانیر، ساختمان پزشکان شماره 4، واحد 5 مراجعه بفرمایید. 
 

مشاوره ژنتیک در ازدواج فامیلی

افرادی که ازدواج فامیلی دارند در چه مواردی نیاز به مشاوره گرفتن دارند؟

  • در صورتی که سابقه یک بیماری شناخته شده ژنتیکی در خانواده وجود داشته باشد
  • وجود هر گونه نگرانی در مورد بروز بیماری های ژنتیکی در خانواده افراد
  • سابقه سقط مکرر در خانم و یا یکی از افراد فامیل درجه یک هر دوی زوجین
  • در صورتی که سابقه یک بیماری خاص و ناشناخته در بیش از یک نفر از افراد خانواده مشاهده شود.
  •  زوجینی که سابقه داشتن یک فرزند مبتلا به ناهنجاری های متعدد مادرزادی را داشته اند

در صورت وجود هرگونه بیماری ژنتیکی در خانواده ها نحوه ارائه مشاوره دچار تغییر خواهد شد و مشاور ژنتیک بسته به نوع ناهنجاری هایی که در هر خانواده وجود دارد اطلاعات لازم را در اختیار زوجین قرار می دهد بنابراین هرگز به اطلاعاتی که دوستان و اقوام بنا بر تجربه شخصی خود از مشاوره ژنتیک کسب کرده اند و آن را در اختیار شما قرار می دهند اعتماد نکنید و حتما برای انجام مشاوره ژنتیک شخصا اقدام نمایید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}