اگر کبد چرب داریم در خطر نوع حاد کرونا هستیم

کرونا و کبد چرب

یک مطالعه جدید نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری کبد چرب با احتمال بیشتری در بیمارستان بر اثر کرونا بستری خواهند شد و برعکس مشخص شد که جراحی متابولیک می تواند به کاهش علائم چاقی و درنتیجه کاهش میزان بستری کمک کند.

سندروم حاد تنفسی کرونا از زمان ظهر در دسامبر 2019 در چین گسترش یافت از 4 سپتامبر 2020 ابتلای بیش از 26.2 میلیون نفر و مرگ 866000 نفر مرگ شده است.

اگر چه هنوز موارد زیادی برای یادگیری در مورد این پاتوژن جدید وجود دارد اما اطلاعات همچنان به صورت کامل دردسترس نیستند.

ما درحال حاضر مهمترین گروههای خطر را شناسایی کردیم بیماران مبتلا به دیابت بیماری های مزمن بیماران قلبی بیماران کلیوی و بیماران کبدی هستند.

استئوهپاتیت یا بیماری کبد چرب غیر الکلی احتمال بستری شدن در بیمارستان را افزایش می دهد ،کبد چرب غیر الکلی احتمال بستری شدن بیماران کرونایی را افزایش می دهد.

با توجه به اینکه پاتوفیزیولوژی کووید 19 ارتباط شدیدی با التهاب دارد با وجود تمام این اطلاعات همچنان نیاز به بررسی های بیشتر می باشد .

به همین دلیل محققان دانشگاه مینی سوتا ، دانشگاه میامی و دانشکده جان هاپکینز درصد ارزیابی خطر بیماران بستری را بررسی می کنند .

به طور خلاصه این مطالعه نشان می دهد که بیماری کبدی و استئوهپاتیت به عنوان عامل خطر برای پذیرش با تجزیه و تحلیل یک پایگاه داده گستر در ایالات متحده و همچنین درمان های احتمالی برای جلوگیری از این موضوع است.

تجزیه و تحلیل های گذشته از بیماران بستری شده برای درمان کبد چرب و چاقی از 65 کلنیک مراقبتهای اولیه و 12 بیمارستان دنبال شده است.

به طور خاص بیش از 6.700 بزرگسال تست کرونا مثبت اعلام شده است این آمار بین تاریخ 1 مارس 2020 الی 25 آگوست 2020 یک هدف اولیه است برای کمی سازی بیماران بستری شده در بیمارستان .

علاوه بر این محققان همچنین بر این باورند درمانهای متابولیک برای بیماران دیابتی خطر ابتلای شدید آنها به کرونا را کاهش می دهد و این فقط یک دلیل نمی باشد خطرات نژادی و جنسیتی نیز بر این آمار می افزاید.

افزایش خطر ابتلا به کرونا و بستری شدن بیماران در بیمارستان

به طور خلاصه ، این مطالعه نشان می دهد داده ها و سوابق پزشکی بیماران کبدی می تواند در تشخیص اینکه کدامیک از بیماران مستعد نوع شدید بیماری هستند کمک کند.

به طور خلاصه این مطالعه نشان می دهد بیمارانی که در گذشته به دلیل بیماری کبدی در بیمارستان بستری بودند آمار تعدادی بیشتری از بیماران بستری شده کرونایی در بیمارستان را در بر می گیرند.

به طور امیدوار کننده ای ما دریافته ایم که درمانهای شناخته شده برای سندروم متابولیک موجب کاهش نرخ بستری برای کووید 19 می شود همچنین بیماران چاق که مورد جراحی قرار گرفته اند نیز شانس خارج ماندن از خطرات شدی شدن کرونا خواهند داشت.

البته برای تائید این یافته ها تحقیقات بیشتری لازم است هنوز هم بیماران با شاخص توده بدنی بالا می توانند از نظر استئوهپاتیت کبدی غربال شوند و از تمام خطرات مرتبط با چاقی احشایی و کووید 19 و همچنین فرصتهایی که در بالا ذکر شد برای کاهش آن مطلع می شوند، درحالی که جراحی نیز امیدوارکننده اند به گزینه های درمانی بیشتری برای کبد چرب غیر الکلی باید فکر کرد .

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}