علائم عصبی کرونا و هرآنچه که باید از آن بدانید!

کرونا ویروس مانند خیلی از بیماری ها دارای علائم عصبی می باشد. درواقع یک سری تظاهرات نورولوژیک را در ابتلا به کرونا مشاهده می کنیم که یکی از آنها از دست دادن حس بویایی و چشایی می باشد. برای بررسی بیشتر در خصوص چیستی علائم عصبی ویروس کووید 19 کافیست ادامه مقاله را مطالعه کنید.

علائم عصبی کرونا

کرونا علائم عصبی دارد یا خیر؟ 

بله، به دلیل گوناگونی های زیاد در علائم بالینی کرونا مباحث زیادی درحال بررسی و باز شدن است که یکی از آنها علائم عصبی کروناست. این علائم عبارتند از :

  •  سردرگمی و گیجی
  •  روان ‌آشفتگی
  • داشتن تشنج 
  • داشتن گوش درد
  • تشدید میگرن با کرونا
  • از دست دادن حس بویایی و چشایی

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

علائم عصبی کرونا چیست؟

در ابتلا با بیماری کرونا خیلی از تظاهرات نورولوژیکی که در بیماری های دیگری میدیدیم را در صورت ابتلا به این ویروس نیز میبینیم. این تظاهرات نورولوژیک به دو دسته عصبی و محیطی تقسیم می شوند البته باید توجه داشته باشید که هر تظاهرات نورولوژیک ربطی به کرونا ندارد. دسته مربوط به سیستم عصبی مربوط به مغز و نخاع می شود و دسته محیطی شامل شاخه‌ هایی از اعصاب می شود که این شاخه ها به اندام ها می روند. وقتی فردی که به کرونا مبتلا شده است حس بویایی خود را از دست می دهد و علت آن به این خاطر است که گیرنده‌ٔ خاصی به اسم ACE که در کف جمجمه و پشت بینی قرار گرفته اولین جایی است که ویروس کرونا در آنجا مستقر می شود.

توجه : اگر فردی به صورت ناگهانی حس بویایی و چشایی خود را از دست می ‌دهد، باید خود را قرنطینه کرده و سپس مراجعه کند تا از جهت ابتلا به بیماری کرونا بررسی شود. برای این منظور شما می توانید آزمایش کرونا را به صورت در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}