شیلد بهتر است یا ماسک

برای جلوگیری از شیوع کرونا استفاده از شیلد بهتر است یا ماسک ؟ این سوال برای همه افرادی که میخواهند در برابر ابتلا به کرونا از خود محافظت کنند، پیش می آید. در همین حین مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها برای کمک به کاهش شیوع COVID-19 ، به افراد توصیه می کنند از ماسک یا پارچه های پوشش صورت استفاده کنند. برخی از افراد علاوه بر ماسک صورت از شیلد نیز استفاده می کنند.

توجه : کاربر گرامی اگر نیاز به انجام آزمایش کرونا دارید و می خواهید این آزمایش را در منزل یا محل کار خود انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

کدام نوع شیلد بهتر است؟

جنیفر ولتمن ، دکتر بیماری های عفونی در بهداشت دانشگاه لوما لیندا می گوید پاسخ به این سادگی نیست. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می گوید: موثرترین پوشش صورت ماسک تنفسی N95 است.  چراکه محکم روی صورت شما قرار می گیرد و بهترین مدل برای فیلتر کردن ذرات کوچک موجود در هوا می باشد.

شیلد بهتر است یا ماسک

شیلدهای پلاستیکی چقدر موثر هستند؟

ولتمن می گوید اعضای جامعه از انواع ماسک استفاده می کنند ، بنابراین مقایسه ماسک صورت با شیلد دشوار است. ولتمن می گوید: "مقایسه شیلد با ماسک صورت بسیار پیچیده است زیرا همه ماسک یکسانی ندارند." در جامعه ، برخی از مردم از ماسک خانگی یا ماسک N-95 استفاده می کنند. هیچ مطالعه ای در مورد مقایسه شیلد با ماسک صورت نگرفته است و انجام چنین مطالعه ای چالش برانگیز است زیرا مواد ماسک در جامعه بسیار متفاوت است. 

با این حال ، ولتمن می گوید تحقیقات نشان داده است که اگر کسی نتواند ماسک بزند ، شیلد مفید است. ولتمن می گوید ، اگر فردی در یک متری از شما سرفه می كند در حالی كه شما شیلد دارید ، 96٪ از قرار گرفتن در معرض ویروس كاهش می یابد. وی می افزاید ، اگر فرد به مدت 30 دقیقه سرفه کرده و با شما صحبت کند ، سپس شیلد 68٪ از ذرات کوچک هوا را مسدود می کند.

ولتمن می گوید: قرار گرفتن در معرض طولانی مدت میزان محافظت از ویروس را کاهش می دهد.

تاثیر استفاده همزمان از ماسک و شیلد :

اگر کسی ماسک خود را با شیلد ترکیب کند ، می تواند محافظت بیشتری در برابر ویروس کرونا ایجاد کند. صرف نظر از آماری که از شیلد ها به عنوان نوعی محافظت یاد می شود، ولتمن معتقد هستند ماسک های صورت به عنوان اولویت یک محافظت از ویروس کرونا می باشند. او می گوید یک ماسک می تواند بینی و دهان شما را به طور کامل بپوشاند و به صورت ایمن روی صورت شما قرار بگیرد. به اعتقاد او این محافظت بیشتر از یک سپر است که در زیر چانه و اطراف گوش فضای باز دارد.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}