آزمایش آنتی بادی را در منزل انجام بدید!

بسیار محتمل است که به ویروس کرونای جدید (مولد بیماری کووید ۱۹) مبتلا شده اما علائمی نداشته باشید، زیرا همهٔ افرادِ آلوده به ویروس، علائم نشان نمی‌دهند. اما با استفاده از آزمایش آنتی بادی کرونا متوجه خواهید شد که آیا در گذشته به این ویروس مبتلا شده‌اید یا خیر؟ این روش را آزمایش آنتی ‌بادی می‌نامند. کارشناسان امیدوارند که این آزمایش بتواند میزان گستردگی این بیماری را برای همه مقامات بهداشتی روشن کند. برای انجام آزمایش کرونا کافیست کلیک کنید.

آزمایش آنتی بادی

تست آنتی بادی چیست؟

این آزمایش (که به آزمایش سرولوژی نیز معروف است) به دنبال مواد خاصی در خون شماست که به آن آنتی‌بادی می‌گویند. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید ۱۹ این مواد را ایجاد می‌کند. وقتی واکسنی مانند واکسن آنفولانزا نیز به شما تزریق می‌شود همین اتفاق می‌افتد و در نهایت مصونیت نسبت به ویروس ایجاد می‌شود. آزمایش آنتی ‌بادی وجود خود ویروس را بررسی نمی‌کند، بلکه به دنبال این است که آیا سیستم ایمنی بدن شما به عفونت پاسخ داده است یا خیر؟

ممکن است آن را با عنوان آزمایش سرولوژی نیز بشنوید. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت ) پیدا می کند.

آزمایش سرولوژیکی کرونا (آزمایش آنتی بادی مخصوص COVID-19) :

ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شوید و متوجه آن نشوید. زیرا تمام افرادی که به ویروس آلوده می شوند ، علائم ندارند. آزمایش کرونا به شما کمک می کند تا متوجه شوید که آیا آلوده هستید یا خیر، یک آزمایش خون سریع وجود دارد که به شما میگوید آلوده شده اید یا خیر. این آزمایش ، آزمایش آنتی بادی نامیده می شود. متخصصان امیدوارند که این آزمایش اطلاعات بهتر و بیشتری در مورد میزان شیوع ویروس کرونا برای مسئولان سلامت داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تست کرونا در منزل می توانید برروی لینک کلیک کنید.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

تست کرونا در منزل

این تست چگونه کار می‌کند؟

مقداری خون از شما گرفته شده و وجود دو ماده شیمیایی زیر در خون شما بررسی می‌شود:

آنتی‌ بادی‌ های IgM بر علیه ویروس کرونا، که در اوایل عفونت ایجاد می‌شوند.
آنتی بادی ‌های IgG بر علیه ویروس کرونا، که دیرتر و پس از بهبودی در بدن ظاهر می‌شوند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}