NIPT چه آزمایشی است ؟ آزمایش NIPT را در منزل انجام دهید!

آزمایش NIPT مخفف non invasive prenatal testing می باشد که جهت تشخیص اختلالات کروموزومی پیش از تولد انجام می شود و در واقع جدیدترین متد غربالگری برای زنان باردار محسوب می شود. به دلیل شیوع کرونا نیازی نیست خطر رفتن به آزمایشگاه را به جان بخرید، آزمایش NIPT را می توانید در منزل انجام دهید کافیست کلیک کنید. البته اگر بخواهید می توانید آزمایش کرونا را هم در منزل انجام دهید برای کسب اطلاعات بیشتر برروی لینک کلیک کنید.

 

برای ثبت درخواست آزمایش (NIPT) سل فری (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش سل فری در منزل

آزمایش NIPT چیست؟

آزمایش NIPT یا سل فری نوعی آزمایش غیر تهاجمی است که بواسطه استفاده از خون مادر جنین را از نظر ناهنجاری های تعدادی کروموزومی مورد بررسی قرار می دهد و برخی موارد همانند سندروم داون (تریزومی 21)، تریزومی 13 و یا تریزومی 18 را با دقتی بیش از 99 درصد شناسایی می کند. سندروم داون یا تریزومی 21 شایع ترین ناهنجاری ژنتیکی در انسان می باشد که حدود 1 مورد در هر 700 تولد زنده را درگیر می نماید تا به امروز سه روش سونوگرافی NT و تست دوگانه در سه ماهه اول و تست چهارگانه در ابتدای سه ماهه دوم مورد استفاده عموم زنان باردار قرار می گیرد و در اثر انجام این آزمایشات بخش عمده ای نزدیک به 85% از کل موارد سندروم داون شناسایی می شود. آزمایش NIPT یا سل فری با استفاده از 10 میلی لیتر از نمونه خون مادر انجام می شود. اگر فرصت کافی برای مراجعه به آزمایشگاه را ندارید و یا از بابت بیماری های واگیر دار نگران هستید، نیازی به خروج از منزل ندارید. کافیست برروی لینک آزمایش NIPT در منزل کلیک کنید.

شرایط انجام آزمایش NIPT در آزمایشگاه آنلاین مندل :

این آزمایش با دقتی بالاتر از 99% انجام می شود.

آزمایش NIPT از هفته دهم به بعد قابل انجام است.

مدت زمان جوابدهی این آزمایش حدود پنج تا ده روز است.

برای انجام آزمایش بهتر است که زنان باردار ناشتا نباشد و مایعات زیاد نوشیده باشند.

آزمایش نیپت با استفاده از 10 میلی لیتر از خون مادر انجام می شود.

آزمایش غیر تهاجمی NIPT چه مواردی را بررسی میکند ؟

آزمایش NIPT یا آزمایش سل فری در آزمایشگاه مندل، با دقت بسیار زیادی برخی موارد از اختلالات کروموزومی جنین همانند سندروم داون (تریزومی 21)، تریزومی 13 و یا تریزومی 18 را با دقتی بیش از 7/99 درصد شناسایی می کند. از آنجایی که روش های روتین غربالگری سندروم داون بر پایه بررسی سرم مادر در بهترین حالت دقتی معادل 90 الی 92 درصد دارند و میزان نتایج مثبت کاذب نیز در این آزمایشها بسیار زیاد است می توان آزمایش غیرتهاجمی NIPT را جایگزین بسیار مناسبی برای این نوع از غربالگری دانست.

آزمایش NIPT

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}