آشنایی با علائم عصبی در کودکان مبتلا به کرونا

علائم عصبی کرونا در کودکانبراساس مطالعه ایی که اخیرا در مجله عصب شناسی جاما منتشر شد، مشخص شد كودكان مبتلا به کرونا ممكن است علائم عصبی جدیدی داشته باشند كه سیستم عصبی مركزی و محیطی آنها را درگیر می کند و در تصویر برداری مغز آنها تغییراتی در قسمت پسین جسم پینه ای مشاهده می شود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

دکتر عمر عبدل-منان و همکارانش از بیمارستان بزرگ اورموند مخصوص كودكان در لندن گزارش دادند که یك سری کودک و نوجوان زیر 18 سال مبتلا به کووید 19 دارای علائم عصبی بودند. اطلاعات مربوط به 27 بیمار مبتلا به سندرم التهابی چند سیستمی کرونا اطفال می باشد.

محققان دریافتند که چهار بیمار (14.8 درصد) که پیش از این سالم بودند ، علائم عصبی جدیدی از جمله انسفالوپاتی ، سردرد ، علائم مربوط به اختلال در ساقه مغز و مخچه ، ضعف عضلانی و کاهش انعکاس نشان دادند.

هر چهار مورد برای درمان به پذیرش واحد مراقبت های ویژه نیاز داشتند. در هر چهار بیمار ، تغییرات سیگنال قسمت پسین جسم پینه ای در تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی) مغز مشاهده شد. در نمونه مایع مغزی نخاعی دو بیمار سلولی وجود نداشت ، شواهدی از آلودگی در واکنش زنجیره ای پلیمراز (PCR) یا کشت نبود و نتایج آزمایش باند الیگوکلونال منفی بود.

کندی فعالیت در هر سه بیمار که تحت الکتروانسفالوگرافی قرار گرفتند، مشاهده شد. در هر سه بیمار که تحت آزمایش هدایت عصبی و الکترومیوگرافی قرار گرفتند ، تغییرات خفیف ماهیچه ای و عصبی مشاهده شد. در کلیه بیماران ، بهبود عصبی وجود داشت که دو بیمار تا پایان مطالعه کاملا بهبود یافتند.

نویسندگان می نویسند : "پزشكان در هنگام مراجعه كودكان با علائم عصبی جدید باید آزمایش کرونا را به موارد تشخیصی دیگر اضافه كنند."

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}