چشم صورتی یکی از علائم کرونا می باشد

چشم صورتی کرونا

به گفته محققان دانشگاه آلبرتا ، علامت چشم صورتی در افراد نشانه ای برای آزمایش کروناست.سرفه ، تب و اختلال در تنفس علائم شایع بیماری کرونا هستند ، اما یک مطالعه موردی اخیر که مربوط به یک زن ادمونتون است و در یک مجله چشم پزشکی کانادایی منتشر شده است ، نشان می دهد که التهاب ملتحمه و کراتوکنژنکتیویت نیز جز علائم اصلی این بیماری هستند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

در ماه مارس ، یک زن 29 ساله با التهاب شدید ملتحمه و حداقل علائم تنفسی به بخش چشم پزشکی بیمارستان آلبرتا رویال الکساندرا مراجعه کرد و پس از چند روز مشخص شد وی به ویروس کرونا مبتلاست.

پروفسور کارلوس سولارت ، استادیار چشم پزشکی در دانشگاه آلبرتا گفت : " نکته جالب این است که علائم اصلی بیمار علائم تنفسی نبود و مشکل اصلی چشم بود. تب و سرفه وجود نداشت ، بنابراین ما در ابتدا به کرونا مشکوک نبودیم. ما نمی دانستیم که بیماری کرونا می تواند در درجه اول باعث ایجاد مشکل در چشم و نه ریه ها شود."

طبق گفته پروفسور سولارت ، مطالعات دانشگاهی در آغاز این بیماری همه گیر ، التهاب ملتحمه را به عنوان یک علامت ثانویه در حدود 10 تا 15 درصد از افراد مبتلا به کرونا تعیین کردند. از آن زمان دانشمندان دانش بیشتری در مورد چگونگی انتقال ویروس از طریق سیستم غشای مخاطی بدن و تأثیر بر روی آن که شامل ملتحمه (غشا مخاطی نازک و شفافی که سطح جلویی چشم ها را می پوشاند) نیز می شود کسب کرده اند.

با اینکه این یافته اطلاعات مهم جدیدی را برای سلامت مردم فراهم می کند ، اما معاینات چشم را برای چشم پزشکان و سایر کارمندان پیچیده تر می کند.سولارت گفت : " این بیمار نهایتا بدون هیچ مشکلی بهبود پیدا کرد. اما چندین نفر از کارمندان که در تماس نزدیک با بیمار بودند مجبور بودند تحت قرنطینه باشند." "خوشبختانه ، هیچ یک از افرادی که از وی مراقبت میکردند به کرونا مبتلا نشدند."

در حال حاضر بیمارانی که با بیماری التهاب ملتحمه و کراتوکنژنکتیویت به کلینیک چشم پزشکی مراجعه می کنند به عنوان موارد احتمالی کرونا مورد بررسی قرار میگیرند و اقدامات احتیاطی بیشتری توسط کارمندان انجام می شود. به کارمندانی که معاینه چشم را انجام می دهند ، به شدت توصیه می شود که از تجهیزات محافظ شخصی استفاده کنند تا خطر بیماری به حداقل برسد.

پروفسور سولارت گفت : "حصول اطمینان از محافظت همه افراد مهم است. کارمندان ما هر بار که یکی از این بیماران را می بینند از دستکش ، گان و ماسک صورت استفاده می کنند." "ما باید در رعایت اقدامات محافظتی برای معاینه این بیماران بسیار جدی باشیم."

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}