آشنایی با علائم غیر معمول کرونا

علائم کرونا

بیماری ویروس کرونا 2019 (کووید19) میتواند طیف گسترده ای از علائم را ایجاد کند. شایع ترین آنها تب ، سرفه خشک و خستگی می باشند. علائم دیگر شامل تنگی نفس یا مشکل در تنفس ، درد عضلانی ، لرز ، گلو درد ، سردرد یا درد قفسه سینه میباشند. اما کووید 19 می تواند علائمی را که انتظار ندارید نیز ایجاد کند ، از جمله این علائم عبارتند از :

علائم گوارشی کرونا :

ویروس کرونا ممکن است باعث علائم خفیف گوارشی ، از جمله از دست دادن اشتها ، حالت تهوع ، استفراغ و اسهال شود. این علائم ممکن است فقط یک روز طول بکشند. برخی از افراد مبتلا به کرونا پیش از بروز تب و علائم تنفسی ، اسهال و حالت تهوع دارند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

از دست دادن حس بویایی یا چشایی در کرونا

کووید 19 ممکن است باعث از بین رفتن حس بویایی و چشایی ، بدون گرفتگی بینی شود. این مورد معمولا 9 تا 14 روز طول می کشد. برخی تحقیقات نشان می دهند که از بین رفتن حس بویایی یا چشایی ممکن است عامل پیش بینی کننده ابتلا به کووید 19 باشد.

تغییرات پوستی در کرونا

افراد جوان مبتلا به نوع خفیف تر کرونا ممکن است دچار ضایعات دردناک و خارش دار روی دست و پای خود شوند که شبیه به چیل بلین که یک بیماری التهابی پوستی است ، میباشند. گاهی به آن انگشتان کووید نیز گفته می شود ، این علامت معمولا حدود 12 روز طول می کشد. گزارش شده است كه کرونا باعث ایجاد تاول های كوچك و خارش دار نیز می شود كه معمولاً قبل از سایر علائم ظاهر می شوند و حدود 10 روز حضور دارند. افراد دیگر ممکن دچار کهیر یا بثوراتی با ضایعات صاف و برآمده شوند. این تغییرات پوستی که ممکن است یک هفته طول بکشند ، همزمان با سایر علائم ظاهر می شوند و با عفونت های شدیدتر همراه هستند.برای اطلاعات بیشتر در مورد علائم پوستی کرونا روی این لینک کلیک کنید.

احساس گیجی در کرونا

گزارش شده است که ویروس کرونا باعث ایجاد سردرگمی در افراد مسن به ویژه افراد مبتلا به عفونت شدید می شود.

مشکلات چشمی در کرونا

کرونا ممکن است باعث ایجاد مشکلات چشمی مانند بزرگ شدن چشم ها ، ایجاد رگ های خونی قرمز در چشم ها ، تورم پلک ها ، آبریزش زیاد و افزایش ترشحات چشم شود. این عفونت همچنین ممکن است باعث حساسیت به نور و آسیب توسط نور شود. این علائم در افراد مبتلا به عفونت های شدید شایع تر هستند.

علائم و نشانه های بیماری ویروس کرونا 2019 (کووید19) ممکن است 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر شده و طیفی از خفیف تا شدید داشته باشند. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد علائم ابتلا به ویروس کرونا این مطلب را مطالعه نمایید.

منبع: Mayo Clinic
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}