مشکلات پوستی نشان دهنده کرونا

عوارض پوستی کرونامحققان کالج کینگ لندن تحقیقاتی را انجام داده اند که نشان می دهد ،  بثورات پوستی می توانند عوامل پیش بینی کننده ارزشمندی برای بیماری ویروس کرونا 2019 (کووید-19) باشند.

در مطالعه ای بر روی یک جامعه بزرگ ، 8.8 درصد از افرادی که نتیجه مثبتی در آزمایش سندرم شدید تنفسی حاد کروناویروس 2 (SARS-CoV-2) داشتند گزارش کردند که دچار بثورات پوستی شده اند. در بین افرادی که نتیجه منفی داشتند ، اما حداقل یکی از علائم کلاسیک کرونا را براساس دستورالعمل NHS گزارش کردند 8.2 درصد نیز بثورات پوستی را گزارش کردند.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

طبق دستورالعمل NHS ، سه علامت شایع کرونا عبارتند از: تب ، سرفه دائم و کاهش حس بویایی (آنوسمی).

ماریو فالچی و تیمش می گویند ، با اینکه علائم پوستی به راحتی در بیماران مشاهده می شوند اما این علائم جز موارد شایع کرونا نمی باشند.

محققان با بیان اینکه یافته های آنها بثورات پوستی را به عنوان علامت کرونا تائید می کند ، افزودند : اگرچه بثورات پوستی به مراتب کمتر از تب شایع هستند ، اما بسیار اختصاصی تر هستند و بیشتر طول میکشند.

این تیم می گوید : "شناسایی بثورات پوستی در تشخیص زودتر موارد جدید مبتلا به کرونا مهم است." 

ارتباط کرونا با مشکلات پوستی

در طول بیماری همه گیر کووید-19 مشخص شد که اگرچه این بیماری در درجه اول یک بیماری تنفسی می باشد اما چندین عضو از جمله پوست را نیز هدف قرار می دهد.

پیش از این برخی مطالعات ، کهیر ، بثورات پوستی آبله شکل و ضایعات چیل بلین بر روی انگشتان دست یا پا که احتمالاً به دلیل حوادث جزئی انعقادی یا  آسیب پوشش داخلی عروق کوچک انگشتان به وجود می آیند را گزارش کردند.

با این حال ، ارتباط بین ویروس کرونا و تظاهرات پوستی نسبت به مشکلات در اعضای دیگر بدن مانند قلب ، روده و مغز دیرتر مشخص شد.

"بثورات مربوط به کرونا ممکن است در اشکال مختلف و در مراحل مختلف بیماری وجود داشته باشند. علائم متفاوت ، تأخیر در زمان و همچنین تمرکز بر بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری در مراحل اولیه این بیماری همه گیر باعث شد که پوست به عنوان یک عضو هدف برای ویروس کرونا نادیده گرفته شود."

در حال حاضر محققان از داده های مربوط به 336،847 کاربر انگلیسی که از اپلیکیشن مطالعه علائم کرونا استفاده کردند برای بررسی ارزش تشخیصی بثورات پوستی در عفونت ویروس کرونا استفاده میکنند. این تیم از اطلاعات مربوط به 11،546 نفر که در یک نظرسنجی مستقل علائم پوستی مربوط به کرونا شرکت کرده بودند نیز استفاده کرد.

بثورات پوستی بیشتر از تب باعث افزایش تعداد موارد کرونا شد

از 27.157 کاربر اپلیکیشن علائم کرونا که نتایج آزمایش سواب را ارائه دادند ، 2،021 نفر (4/7٪) برای وجود ویروس کرونا مثبت بودند و 25.136 نفر (92.6٪) منفی بودند.

از بین افراد با نتیجه مثبت سواب ، 178 نفر (8/8٪) بثورات پوستی (138 نفر بثورات روی بدن ، 62 نفر بثورات روی اندام ها و 22 نفر هر دو مورد ) را گزارش کردند ، در مقایسه ، 1.357 نفر (5.4٪) از افراد با نتیجه منفی سواب بثورات پوستی را گزارش کردند.

تجزیه و تحلیل همراهی ها نشان داد که وجود بثورات بدنی یا اندامی ، احتمال مثبت بودن سواب برای SARS-CoV-2 را 67 درصد افزایش داده اند. این تیم اشاره کرد که این مورد با تب که احتمال مثبت بودن سواب برای  SARS-CoV-2 را 47 درصد افزایش میدهد قابل مقایسه است و تب معمولاً برای غربالگری کرونا مورد استفاده قرار میگیرد.

از بین 334،690 کاربر اپلیکیشن که نتیجه آزمایش سواب را ارائه ندادند ، 17.371 فرد یکی از سه علائم اصلی کرونا (تب ، سرفه مداوم و آنوسمی) را گزارش کردند که طبق دستورالعمل های NHS به قرنطینه و انجام آزمایش SARS-CoV-2 نیاز داشتند.

از بین افرادی که یکی از این سه علائم را گزارش کردند ، 8.2 درصد بثورات پوستی را نیز گزارش کردند ، در مقایسه 6 درصد از کاربران آزمایش نشده هیچ یک از این سه علائم را گزارش نکردند.

تجزیه و تحلیل همراهی ها نشان داد که در بین کاربران آزمایش نشده که یکی از سه علائم اصلی را گزارش کردند ، احتمال داشتن بثورات بر روی بدن در مقایسه با افرادی که این علائم را گزارش نکردند ، 46 درصد بیشتر بود. افزایش احتمال داشتن بثورات بر روی اندام ها در بین افرادی که یکی از علائم را گزارش کردند از نظر آماری معنی دار نبود.

یافته ها از بثورات پوستی به عنوان یک علامت مشکوک کرونا حمایت می کنند

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوع ، زمان و ماندگاری بثورات ، این تیم داده های 11.546 فرد دارای بثورات که در یک نظرسنجی مستقل علائم پوستی مرتبط با کرونا شرکت کرده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

از بین 694 پاسخ دهنده که آزمایش سواب یا آنتی بادی آنها برایSARS-CoV-2 مثبت بود و اطلاعاتی در مورد علائم مرتبط با کرونا ارائه دادند ، در 17٪ از موارد ، بثورات قبل از علائم دیگر ظاهر شد و در 21٪ از موارد ، وجود بثورات تنها  علامت بیماری بود.

فالچی و همکارانش می نویسند : "بیست و یک درصد از نظرسنجی های مثبت SARS-CoV-2 با ظهور علائم پوستی به تنهایی گزارش شدند و در صورت استفاده از علائم کلاسیک NHS به تنهایی شناسایی نمیشوند."

محققان می گویند که این یافته ها از بثورات پوستی به عنوان یک علامت مشکوک کرونا حمایت می کنند.آنها می افزایند : " اگرچه ، این بیماری شیوع کمتری نسبت به تب دارد ، اما برای کرونا اختصاصی تر است و بیشتر طول می کشد."این تیم نتیجه گرفت : " افزایش آگاهی در مورد راهنمایی های عمومی و متخصصان بهداشت و درمان در مورد تغییرات پوستی کرونا امکان تشخیص موثرتر و زودتر موارد جدید بیماری کووید-19 را فراهم می کند."

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}