علائم پوستی ابتلا به کرونا

علائم پوستی کرونا

آیا روی دست هایتان لکه های قرمز رنگ دارید ؟ آیا روی بدن خود دارای تاول هستید ؟ آیا دارای کهیرهایی هستید که باعث خارش می شوند؟

متخصصان پوست هشدار می دهند که این علائم میتوانند نشاندهنده ویروس کرونا باشند.لکه های قرمز روی دست ها ، تاول های موجود روی تنه و کهیر های خارش دار ، به عنوان علائم احتمالی ویروس کرونا میباشند.

متخصصان پوست پس از بررسی 375 بیمار در اسپانیا ، در مورد پنج علائم پوستی هشدار دادند که ممکن است نشانه عفونت کشنده ویروس کرونا باشند.از متخصصان پوست خواسته شد بیمارانی را که طی دو هفته دچار "انفجار" پوستی بدون توضیح بودند و مشکوک به بیماری کووید 19 بوده یا بیماری کووید 19 در آنها تایید شده است را شناسایی کنند.

شایعترین علامت پوستی ، بثورات پوستی قرمز کوچک بود که صاف یا برجسته بودند. در برخی موارد ، این بثورات پوسته پوسته بودند.

ضایعاتی شبیه به ضایعات چیل بلین که در اثر سرمازدگی بوجود می آیند روی دست و پا بیماران اکثراً جوان دیده می شد ، و کهیر ها در موارد شدیدتر وجود داشتند.با توجه به نتایج ، برخی از بیماران دارای تاول های کوچک روی تنه خود بودند که گاهی پر از خون می شدند.

در حالی که یک الگوی لکه لکه قرمز که مرتبط با اختلال در گردش خون میباشد در افراد مسن بیشتر دیده می شد.ویروس کرونا معمولا باعث ایجاد سرفه و تب میشود ، اما با همه گیر شدن بیماری ، تحقیقات انواع مشکلات عجیب را به هم پیوند داده است.

اما انجمن متخصصین پوست انگلیس از مردم خواست که براساس علائم پوستی سعی در تشخیص کووید 19 برای خود نداشته باشند.این امر هشدار می دهد که بثورات و ضایعات در بیماریهای مختلف رایج هستند و تمایز آنها بدون تخصص پزشکی دشوار است.

کهیر ها که در 19 درصد موارد شناسایی شدند. این بثورات شامل نواحی برجسته صورتی یا سفید بر روی پوست میباشند که شبیه به ضایعات گزیدگی می باشند.متتخصصان پوست در 9 درصد از موارد وجود تاول های کوچک را شناسایی کرده اند که باعث خارش شده و بر روی تنه ظاهر می شوند.متخصصان پوست در 6 درصد از موارد نکروز را شناسایی کرده اند. نکروز زمانی ظاهر میشود که گردش خون در رگ های خونی پوست مختل می شود.

نوعی مشکل پوستی که در کودکان شایع تر است و شبیه به چیل بلین های ناشی از سرمازدگی می باشد.

آخرین تحقیق مجله پوست و مو انگلیس ، با هدف ایجاد تصویری از چگونگی بروز علائم پوستی در بیماری کرونا منتشر شده است.موارد مشکوک نیز مورد بررسی قرار گرفتند زیرا پزشکان قصد داشتند در مورد چگونی تحت تاثیر قرار گرفتن پوست در مراحل مختلف بیماری اطلاعات کسب کنند.با این حال ، آنها نتوانستند تعداد زیادی از افرادی که دچار بیماری بودند را بررسی کنند ( به دلیل عدم رضایت بیماران ).

از بیماران در مورد علائم آنها سؤال شد و از آنها عکس گرفته شد تا الگوهای اثرات بالقوه ویروس را بررسی کنند. اما هیچ عکسی در مقاله منتشر نشد.شایع ترین بیماری پوستی "ماکولوپاپول " بود که در 47 درصد موارد شناسایی شد.بثورات متشکل از توده های قرمز مسطح یا برجسته بودند. در بعضی موارد ، این بثورات در اطراف فولیکولهای مو وجود داشتند و درجات مختلفی از پوسته پوسته شدن را داشتند. این بررسی به طور متوسط ​​هشت روز به طول انجامید.

این مطالعه نشان داد که 19 درصد از بیماران دارای " نواحی قرمز رنگ با التهاب پوست همراه با تعدادی جوش چرکی" بودند.این ضایعات دست ها و پاها را تحت تاثیر قرار میدهند و ممکن است شبیه به چیل بلین های کوچک و متورم خارش دار باشند.براساس این مطالعه ، این لکه های کوچک قرمز یا بنفش هستند که در اثر خونریزی زیر پوست ایجاد می شوند و معمولا از نظر ظاهری نامتقارن هستند.

این علائم در بیماران جوانتر بیشتر دیده می شدند ، به طور متوسط ​​13 روز وجود داشتند و متعاقبا در مراحل بعدی دوره بیماری در موارد خفیف تر ظاهر می شدند.

"ضايعات کهیری" نيز در يك پنجم (19٪) موارد شناسایی شدند. این ضایعات شامل مناطق برجسته صورتی یا سفید پوست میباشند که شبیه به بثورات ناشی از گزش هستند.

این ضایعات معمولاً خارش دارند و می توانند در بدن پخش شوند ، در چند مورد در کف دست نیز ایجاد شده اند.ضایعات کهیری به طور متوسط ​​هفت روز وجود دارند و معمولاً همزمان با دیگر علائم کووید 19 ظاهر می شوند.

افرادی که به نوع شدید تر کووید 19 مبتلا بودند ، ضایعات کهیری را گزارش کردند.در نه درصد موارد ، متخصصان پوست "فوران وزیکولی" را شناسایی کردند که به عنوان شیوع تاول های کوچک ، معمولاً خارش دار ، که در تنه ظاهر می شوند ، توصیف می شوند.

این ضایعات ممکن است بر اندامهای افراد نیز تأثیر بگذارند ، ممکن است پر از خون شوند و بزرگتر یا گسترده تر شوند.

این ضایعات بیشتر در بیماران میانسال مشاهده شدند ، به طور متوسط ​​ده روز وجود داشتند ، معمولا پیش از علائم دیگر ظاهر می شدند و با شدت متوسط ​​بیماری مرتبط میباشند.

دسته پنجم بیماری ، نکروز ، توسط متخصصین پوست در شش درصد از موارد تشخیص داده شد.

نکروز زمانی اتفاق میفتد که گردش خون در رگ های خونی پوست مختل شود و ظاهر قرمز یا آبی لکه دار با الگوی شبکه ای دارد.نكروز ، مرگ زودرس بافت پوست را نشان می دهد.

بیماران درجات مختلفی از ضایعات پوستی را نشان دادند که به "بیماری انسداد عروقی " اشاره دارد و زمانی که شریان ها باریک شده یا مسدود می شوند و باعث محدود شدن جریان خون به مناطق خاصی از بدن می شوند ، اتفاق می افتد.

این نوع بیماری بیشتر در بیماران مسن تر دارای نوع شدید بیماری کووید 19 مشاهده شد ، اگرچه تظاهرات بیماری در این گروه متغیر بود.

ضایعات نکروتیک نسبتاً نادر هستند اما نویسندگان این مطالعه گفتند ، دانستن اینکه آنها به طور مستقیم در اثر کووید 19 ایجاد شده یا نشاندهنده عوارض می باشند ، دشوار است.

محققان خاطرنشان كردند ، ماكولوپاپول ها و ضایعات کهیری شایع هستند و می توانند علل زیادی داشته باشند ، یعنی ممكن است هدف خوبی برای تشخیص کووید 19 نباشند.

در بعضی موارد ، دشوار بود كه بگوییم آیا بیماری های پوستی مستقیماً توسط ویروس کرونا ایجاد شده یا عارضه ای را نشان میدهند.

انجمن متخصصین پوست انگلیس ، از عموم مردم می خواهد که براساس علائم پوستی سعی در تشخیص کووید 19 برای خود نداشته باشند. زیرا بثورات و ضایعات در بیماریهای مختلف رایج هستند و تمایز آنها بدون تخصص پزشکی دشوار است.

دکتر فهیم لطیف ، مشاور پوست و متخصص آلرژی پوستی اظهار داشت که معمولا علائم پوستی ناشی از سیستم ایمنی بدن میباشند نه خود ویروس.

وی به MailOnline گفت : "دلیل اصلی ، یک واکنش ایمنی بسیار حساس است." "این واکنش ، واکنش بدن به چیزی است که آن را بیگانه می داند."اما مواردی مانند نکروز ، به دلیل انعقاد در عروق هستند. بنابراین این یک مخلوط است.وی گفت ، هیچ بیمار مبتلا به کووید 19 که دارای ناهنجاری های پوستی باشد را ندیده است.

مطالعات بیشتر در ایتالیا و اسپانیا انجام شده است ، جایی که در ضمن شیوع ویروس ، متخصصان پوست هنوز کلینیک های خود را اداره می کردند.ما کمی آماده تر بودیم و بنابراین بسیاری از قرارهای کلینیک خود را لغو کردیم و آنها را از راه دور انجام دادیم. پزشکان عمومی نیز به همین ترتیب عمل کردند.

"بنابراین به طور بالقوه تعداد بیشتری از افراد با شکایات پوستی هستند که ما ندیده ایم."

دکتر ادیل شراز ، متخصص پوست و سخنگوی بنیاد پوست بریتانیا ، گفت : " انواع مختلفی از تظاهرات پوستی در بیماران مبتلا به کووید 19 دیده شده است.با این حال ، ما مطمئن نیستیم که آیا این ارتباط مستقیم با خود ویروس  است یا از عوارض عفونت میباشد."

اگر یک ضایعه پوستی جدید دارید ، لطفاً با پزشک عمومی یا متخصص پوست خود صحبت کنید. تقریباً همه متخصصین پوست در موارد فوری مشاوره مجازی و حتی چهره به چهره ارائه میدهند. تشخیص کووید 19 نباید فقط از وجود یک ضایعه پوستی حاصل شود.

برای انجام تست کرونا در منزل و دریافت جواب بصورت آنلاین کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید

تست کرونا در منزل

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}