زمانی که فصل آنفولانزا با شیوع ویروس کرونا یکی شود چه اتفاقی می افتد؟

آنفولانزا و کرونا

اگر فصل آنفولانزا با شیوع ویروس کرونا یکی شود چقدر شدید خواهد بود؟ چگونه خود را آماده کنیم؟

دکتر بنجامین سینگر ، استادیار مراقبتهای ریوی و اورژانسی در دانشکده پزشکی دانشگاه شمال غربی فاینبرگ که بیماران مبتلا به کرونا را در بخش مراقبت های ویژه معالجه می کند ، بهترین دفاع در برابر آنفولانزا که همچنین ممکن است باعث محافظت در برابر ویروس کرونا شود را توصیف می کند.

محققان در این مطالعه چهار عامل را بررسی کردند که می توانند تعیین کننده شدت فصل آنفولانزا باشند :

  1. انتقال : سیاستهای حفظ فاصله اجتماعی که برای محدود کردن شیوع کرونا طراحی شده اند در برابر آنفولانزا نیز مؤثر هستند. اگر موارد کووید 19 در پاییز سال 2020 شروع به افزایش کنند ، اقدامات سختگیرانه حفظ فاصله اجتماعی می تواند به کاهش انتشار زود هنگام آنفولانزا کمک کند تا منحنی های مربوط به هر دو ویروس را خطی کند.
  2. واکسیناسیون : از آنجا که در انتظار کارآزمایی های واکسن کووید 19 هستیم ، باید برای افزایش میزان واکسیناسیون آنفولانزا بویژه برای افراد مسن تر که نسبت به آنفولانزا و کووید 19 حساس تر هستند برنامه ریزی کنیم تا میزان واکسیناسیون علیه آنفولانزا را افزایش دهیم ، به ویژه در بزرگسالان مسن که مستعد ابتلا به آنفولانزا و کووید 19 هستند.
  3. عفونت همزمان : ما به تشخیص سریع کووید 19 و سایر عوامل بیماری زا تنفسی نیاز داریم زیرا عفونت همزمان با یک عامل بیماریزا تنفسی دیگر از جمله آنفولانزا ، در بیش از 20٪ از بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد.
  4. تفاوت ها : بیماری همه گیر کرونا اختلافات زیادی در بین آمریکایی های آفریقایی تبار ، لاتین ها و آمریکایی های بومی داشته است ، بنابراین باید تلاش های بهداشت عمومی را با هدف محدود کردن شیوع ویروس ، افزایش میزان واکسیناسیون ، تشخیص سریع و گسترش سایر خدمات مراقبت های بهداشتی برای جمعیت آسیب پذیر از جمله جوامع سیاهپوست ، افراد فقیر و افراد مسن بیشتر کنیم.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها تخمین زدند که همه گیری آنفلوانزای فصلی 2020-2019 منجر به وجود ده ها میلیون مبتلا و ده ها هزار مرگ و میر شده است.

محققان می گویند حتی در سالهای غیرپاندمیک ، آنفولانزا و سایر علل بیماری ذات الریه ، هشتمین عامل اصلی مرگ در ایالات متحده و ویروس های تنفسی شایع ترین عوامل بیماری زا شناخته شده در بین بیماران بستری با ذات الریه بودند".

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}