واکسن ویروس کرونا نزدیک تر از همیشه !

ساخت واکسن کرونا

به گفته دانشمندی که یکی از پیشرفته ترین تیم های انگلیس را رهبری می کند  ، واکسن ضد ویروس کرونا میتواند تا سپتامبر ( شهریور ) آماده شود.

پروفسور سارا گیلبرت ، استاد واکسن شناسی دانشگاه آکسفورد ، روز شنبه (99.1.23) به روزنامه تایمز گفت که "80٪ مطمئن است" این واکسن عمل خواهد کرد و احتمالا تا ماه سپتامبر آماده میشود. متخصصان به مردم اعلام کردند ، فرآیند تولید واكسن معمولا سالها طول می كشد و زمان تولید واکسن مخصوص ویروس کرونا در بهترین حالت بین 12 تا 18 ماه طول میکشد.

گیلبرت در مورد تیم آكسفورد به روزنامه لندن گفت : " این تنها اقدامی نیست که انجام میدهیم و هر هفته اطلاعات بیشتری برای بررسی داریم."

او به تایمز گفت ، تیمش یکی از ده ها تیم سراسر جهان است که بر روی واکسن کار می کنند و این تیم پیشرفته ترین تیم انگلیس است. از آنجایی که به نظر می رسد کشور چهارمین هفته قرنطینه خود را شروع کرده است ، تولید یک واکسن می تواند در کاهش نگرانی و بازگشت به زندگی عادی اساسی باشد. گیلبرت گفت ، آزمایش های انسانی قرار است تا دو هفته آینده آغاز شوند.

اظهارات وی در حالی صورت گرفت که آمار کشته شدگان از ویروس به بیش از 100،000 فرد در سطح جهان رسیده است. روز جمعه 99.1.22 انگلیس اعلام کرد که تعداد کشته شدگانش به 980 فرد و تعداد کل مبتلایان به ویروس به 8.958 رسیده است و دولت بارها از مردم خواسته است كه طی تعطیلات عید پاک از قوانین قرنطینه پیروی كنند. با بهبودی نخست وزیر بوریس جانسون ، پس از مراقبت های ویژه ، پاتریک والانس ، مشاور علمی ارشد دولت ، هشدار داد که انتظار دارد تعداد "مرگ و میرها" همچنان به مدت "چند هفته" افزایش یابد.

ساخت میلیون ها دوز واکسن مورد نیاز ممکن است ماه ها طول بکشد. گیلبرت گفت که در حال گفت و گو در مورد بودجه واکسن با دولت انگلیس می باشد و شروع تولید واکسن قبل از نتایج نهایی ، به مردم این امکان را می دهد تا در صورت تایید کارایی واکسن ، بلافاصله به واکسن دسترسی پیدا کنند. وی گفت ، " اگر همه چیز خوب پیش برود " موفقیت در پاییز ، تقریباً ممکن خواهد بود.

منبع: Bloomberg
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}