ساخت واکسن کرونا در روسیه

واکسن روسی کرونا

روسیه نخستین کشوریست که آزمایشات انسانی واکسن کرونا را به پایان رسانید.رسانه ها روز یکشنبه 22 تیر 99 گزارش دادند، روسیه ، به اولین کشوری تبدیل شد که آزمایش های انسانی واکسن ویروس کرونا را به اتمام رسانید و اثربخشی این واکسن را اثبات کرد.

محقق ارشد ، النا اسمولیارچوک ، که رئیس مرکز تحقیقات بالینی داروها در دانشگاه سچینوا است ، روز یکشنبه به خبرگزاری تاس روسیه گفت که آزمایش های انسانی این واکسن در دانشگاه به پایان رسیده است و افراد داوطلب به زودی مرخص می شوند.

اسمولیارچوک اظهار داشت : "تحقیقات به پایان رسید و ثابت شد که این واکسن بی خطر است. داوطلبان بین 25 تا 30 تیر مرخص خواهند شد."

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

با این حال ، هیچ اطلاعاتی در مورد ورود این واکسن به مرحله تولید تجاری وجود ندارد.روسیه آزمایشات بالینی دو نوع واکسن ویروس کرونا که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا ایجاد شده اند را تائید کرد.

اولین واکسن به شکل یک محلول برای تزریق عضلانی در بیمارستان نظامی بوردنکو ایجاد شد.

واکسن دیگر ، به شکل پودر به منظور تهیه محلول برای تزریق عضلانی در دانشگاه پزشکی سچینوا مسکو ایجاد شد.مرحله اول تحقیقات واکسن در دانشگاه سچینوا شامل یک گروه 18 نفری و یک گروه 20 نفری از دواطلبان بود.

پس از واکسیناسیون ، تمام داوطلبان انتظار داشتند که 28 روز در بیمارستان در اتاق ایزوله بستری شوند.پیش از این ، نتایج آزمایش های واکسن ویروس کرونا که بر روی گروهی از داوطلبان در روسیه انجام شده بود نیز نشان داد که آنها در حال ایجاد ایمنی نسبت به ویروس کرونا هستند.

به گفته بیانیه قبلی وزارت دفاع روسیه : "داده های بدست آمده توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا ، ثابت می کنند که داوطلبان گروه اول و دوم پس از تزریق واکسن علیه ویروس کرونا پاسخ ایمنی ایجاد کردند."

روسیه تاکنون 719،449 مورد مبتلا به کووید 19  و 11.188 مرگ را گزارش کرده است.طبق بیانیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، حداقل 21 واکسن در حال حاضر تحت آزمایشات بالینی کلیدی قرار دارند.

به گفته دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده ، تعداد کلی موارد جهانی مبتلا به ویروس کرونا  نزدیک به 12.7 میلیون نفر بوده است ، در حالی که نرخ مرگ و میر به بیش از 564،000 نفر رسیده است.ایالات متحده بیشترین تعداد عفونت و تلفات در جهان به ترتیب 3.245.158 و 134.764 مورد را به خود اختصاص داده است. برزیل با 1.839.850 عفونت و 71.469 مرگ در جایگاه دوم قرار گرفت.

منبع: The Economic Times
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}