آزمایش پاپ اسمیر

آزمایش پاپ اسمیر یا Pap Smear که نام دیگر آن تست پاپ Pap Test است روشی برای تشخیص سرطان دهانه رحم در زنان می باشد. این آزمایش در آزمایشگاه آنلاین مندل با دقت خیلی بالا انجام می شود. برای انجام این آزمایش در آزمایشگاه مندل برروی لینک آزمایش پاپ اسمیر کلیک کنید و همچنین ممکن است سوالاتی که در خصوص آزمایش پاپ اسمیر برای شما پیش آید از جمله انجام آزمایش پاپ اسمیر چه شرایطی دارد؟ ، در آزمایشگاه مندل این آزمایش چگونه انجام می شود؟ ، انجام این آزمایش برای چه رده سنی و چه فاصله زمانی باید انجام شود؟ یا نتیجه ای که این آزمایش دارد به چه صورت است و ... که در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به هر یک از موارد به صورت جداگانه بپردازیم. 

آزمایش پاپ اسمیر در مندل چگونه انجام می شود؟

آزمایش پاپ اسمیر در مطب پزشک و فقط در چند دقیقه انجام می شود. برای این آزمایش درآوردن کامل لباس ها یا بخش پایین تنه کافی می باشد. سپس در حالی که زانو ها خم است بیمار باید روی تخت آزمایش به صورت طاقباز دراز بکشد و پزشک به آرامی وسیله ای شبیه به برس یا فرچه را در داخل واژن فرو برده و به آرامی سلول های دهانه رحم و انتهای واژن را بر می دارد. این نکته را بدانید که نمونه برداری از رحم خطری نخواهد داشت و پس انجام این نمونه برداری و انتقال آنها به محفظه مخصوص، نمونه ها به آزمایشگاه انتقال داده می شود و برای شناسایی ویژگی های سلول هایی که نشان دهنده سرطانی یا پیش سرطانی بودن رحم هستند، زیر میکروسکوپ آزمایش می شوند. که این کار در آزمایشگاه مندل از صفر تا صد با به روز ترین تجهیزات و دقت بالا انجام می شود.

آزمایش پاپ اسمیر

شرایط انجام آزمایش پاپ اسمیر چیست؟

  • بعد از زایمان نیز باید 12 هفته صبر کنید و بعد آزمایش پاپ اسمیر را پیگیری کنید.
  • دو روز قبل از انجام آزمایش از برقراری رابطه جنسی، دوش گرفتن یا استفاده از دارو های واژنی یا فوم های اسپرم کش و کرم و ژل خودداری شود، زیرا این مواد می توانند سبب دور شدن سلول های غیر عادی شده یا آن ها را بپوشانند.
  • در دوران قاعدگی (پریودی) این آزمایش نباید انجام بگیرد، درصورت امکان اجازه دهید این دوران سپری شود زیرا در این دوران احتمال دارد که نتیجه آزمایش کاملا صحیح نباشد.

نتایج آزمایش پاپ اسمیر در آزمایشگاه مندل :

نتایج آزمایش های پاپ اسمیر بسیار دقیق است و انجام این غربالگری تا 80 درصد موجب کاهش نرخ ابتلا به سرطان دهانه رحم شده است. پاپ اسمیر راه بی خطری برای غربالگری سرطان دهانه رحم است اما عاری از خطا و عوارض نیست. ممکن است نتایج منفی کاذب هم به دست آید به این معنی که تست وجود ناهنجاری را نشان نداده اما ممکن است سلول های غیر نرمال وجود داشته باشد. فاکتورهایی مانند؛ جمع آوری ناکافی سلول ها، تعداد کم سلول های غیرنرمال و وجود خون یا التهاب که سلول های غیرنرمال را پنهان می کند، می توانند سبب نتایج منفی کاذب شوند.

رده سنی انجام آزمایش پاپ اسمیر چگونه است؟

درواقع به طور کلی این آزمایش برای رده سنی بالای 21 سال که دارای رابطه جنسی هستند توصیه می شود اما براساس رده سنی های متفاوت فاصله زمانی متفاوتی هم برای انجام آزمایش پاپ اسمیر لحاظ می شود برای مثال زنانی که بالای 21 سال دارند و رابطه جنسی ندارند نیاز به انجام این آزمایش ندارند و زنانی که بالای 21 سال دارند هم باید هر 3 سال یک بار آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آزمایش پاپ اسمیر چیست را مطالعه کنید.

 

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}