آزمایش nipt و محدودیت های آزمایش nipt شامل چه مواردی است؟

آزمایش NIPT یا آزمایش سل فری دی ان ای جدید ترین متد غربالگری سندروم داون و سایر ناهنجاری های کروموزومی در جنین می باشد که می تواند با دقتی بیشتر از 99 درصد جنین های مبتلا را شناسایی نماید. از طرفی به دلیل ماهیت غیر تهاجمی آزمایش و اینکه تنها با 10 میلی لیتر خون قابل انجام است، خطری نیز جنین شما را تهدید نخواهد نمود. آزمایش NIPT یا آزمایش سل فری DNA نوعی آزمایش خون قبل از تولد نوزاد می باشد که در آن اختلالات کروموزومی جنین همانند سندروم داون، سندروم ادوارد و سندروم پاتاو تشخیص داده می شود. این بیماری ها جز شایع ترین اختلالات ژنتیکی در انسان هستند و همه آنها با درجات مختلف باعث ناتوانی ذهنی یا نقص در تولد می شوند. این آزمایش در واقع بر روی دی ان ای آزاد و خارج از سلول (cell free DNA) انجام می شود. منشا این DNA مربوط به جنین بوده که از طریق دیواره جفت عبور کرده و وارد خون مادر می شود و می توان از طریق خون مادر آن را جداسازی نموده و مورد بررسی قرار داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02188198077 تماس حاصل فرمایید همچنین جهت انجام این آزمایش یا ثبت آزمایش nipt در منزل می توانید برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش nipt

آزمایش nipt چه مزیتی نسبت به سایر آزمایشات دارد؟

  • آزمایش NIPT یک آزمایش غیر تهاجمی است یعنی آسیبی به مادر و جنین وارد نمیکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش nipt برروی لینک کلیک کنید.
  • حساسیت و صحت آزمایش nipt بسیار بالاست و با دقتی 99% انجام می شود.
  • تشخیص زود هنگام این آزمایش یکی دیگر از مزیت های آن است چراکه این آزمایش از ماهه هفتم بارداری قابل انجام است.
  • جوابدهی سریع آزمایش NIPT توسط آزمایشگاه آنلاین مندل

برای ثبت درخواست آزمایش (NIPT) سل فری (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش سل فری در منزل

آزمایشگاه آنلاین ژنتیک مندل پس از سه سال تلاش شبانه روزی در راستای راه اندازی و بهینه سازی آزمایش NIPT یا سل فری از ابتدای سال 1397 موفق به راه اندازی نسخه کاملا ایرانی و مطابق با کلیه استاندارد های جهانی از این آزمایش شد و امروز مفتخریم که این آزمایش ماهانه به صد ها نفر از مادران باردار این سرزمین ارائه شده و باعث ایجاد اطمینان خاطر برای آنان می شود.

محدودیت های آزمایش NIPT :

  • در بارداری های دو قلو دقت و حساسیت تست کمتر از حالت عادی است.
  • نتیجه آزمایش منفی در زنان باردار، نمی تواند به صورت 100% نشان دهنده بارداری کاملا سالم باشد.
  • این آزمایش برای بارداری های کمتر از 10 هفته و چند قلویی قابل گزارش نیست.
  • در برخی افراد مقدار DNA آزاد جنین در خون بسیار کم است و در مواردی حتی با تکرار آزمایش نیز نمی توان نتایج قابل قبولی به دست آورد، لذا همواره باید به این موضوع نیز توجه ویژه ای داشت.
  • در مادران با وزن بالاتر از 100 کیلوگرم احتمال عدم جوابدهی تست بسیار بالاتر است.
  • در بارداری های سه قلو و بالاتر انجام این آزمایش امکان پذیر نمی باشد.
  • آزمایش NIPT ( سل فری ) همچنان یک روش غربالگری و نه تشخیصی به شمار می رود و نتایج مثبت آن باید حتما توسط روش های تشخیصی دیگر مورد تایید قرار گیرد.
  • هر چند که نتیجه این آزمایش دقت بالایی دارد ولی همه اختلالات کروموزومی مربوط به جفت، مادر، موازیسم جنین و یا موارد دیگر تشخیص داده نمی شود.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}