باید ها و نباید های آزمایش HPV

با افزایش و گسترش ویروس HPV (زگیل تناسلی) درمان آن از اهمیت زیادی برخوردار شده است. علت بیماری زگیل تناسلی یک ویروس به نام Human Papiloma Virus می باشد که به صورت خلاصه و اختصار به آن HPV گفته می شود. البته لازم به ذکر است بدانید که تا کنون هیچ درمانی برای این ویروس پیدا نشده است و این ویروس عامل اصلی مبتلا شدن به سرطان دهانه رحم در خانم ها می باشد. جهت انجام آزمایش پاپ اسمیر که برای تشخیص این موضوع انجام می شود می توانید برروی لینک کلیک کنید. عوارض دیگری نیز در اثر آلودگی به این ویروس ایجاد می شود که می توان به انواع سرطان های دیگر قسمت ناحیه تناسلی و زبان، دهان، حلق، حنجره و ... هم در مردان و هم در زنان اشاره کرد.

هدف آزمایشگاه آنلاین مندل از انتشار این مقاله این می باشد که شما را با باید ها و نباید های این بیماری آشنا کند و راه های پیشگیری آن را به شما معرفی کند. 

 

آزمایش hPV

نکته : هم زنان و هم مردان باید توجه داشته باشند که نبود ضایعات زگیل تناسلی دلیل بر نبود این ویروس در ناحیه تناسلی نیست. بنابراین لازم است که جهت تشخیص و پیشگیری از ویروس HPV و سرطان دهانه رحم در زنان بهتر است هر چند وقت یک بار آزمایش اچ پی وی را انجام دهید و این آزمایش را با آزمایش پاپ اسمیر می توانید به صورت همزمان انجام دهید. جهت انجام آزمایش همزمان HPV و پاپ اسمیر می توانید برروی لینک کلیک کنید.

رابطه جنسی از هر نوع سبب انتقال این بیماری می شود. یکی از علل شیوع اکثر سرطان های حلق و حنجره در سالهای اخیر، شیوع بیماری زگیل تناسلی است. برای انتقال این ویروس رابطه از نوع دخول لازم نیست بلکه رابطه سطحی در ناحیه تناسلی نیز سبب انتقال این بیماری می شود. هر مرد یا زن این حق را دارد که قبل از ازدواج از سالم بودن شریک زندگی آینده خود با انجام آزمایشات تخصصی اطمینان حاصل کند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}