استشمام رایحه گل رز حین خواب ، توانایی یادگیری را بهبود می بخشد

خواص گل رز

یادگیری بی دردسر هنگام خواب رویای بسیاری از افراد است. اثر حمایتی رایحه ها بر یادگیری زمانی که در هنگام یادگیری و خواب ارائه میشوند ، اولین بار در یک مطالعه آزمایشگاهی گسترده بر خواب اثبات شد. محققان مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ ، انستیتوی روانشناسی و سلامت روان فرایبورگ (IGPP ) و دانشکده زیست شناسی دانشگاه فرایبورگ نشان داده اند که این اثر را می توان در خارج از آزمایشگاه نیز به راحتی به دست آورد. برای انجام این مطالعه ، دانش آموزان در دو کلاس مدرسه ، با و بدون رایحه در طول دوره یادگیری و همچنین در شب ، لغات انگلیسی را یاد گرفتند. دانش آموزانی که با رایحه لغات را یاد گرفتند ، خیلی بهتر واژگان را به خاطر می آوردند. این مطالعه اخیرا در گزارشات علمی مجله دسترسی آزاد گروهی نیچر منتشر شده است.

دکتر Jürgen Kornmeier ، راهنمای این مطالعه ، رئیس گروه تحقیقات ادراک و شناخت در دانشگاه فرایبورگ و دانشمند گروه روانپزشکی و روان درمانی مرکز پزشکی دانشگاه فرایبورگ در آلمان گفت : "ما نشان دادیم كه اثر حمایتی عطرها در زندگی روزمره بسیار قابل اطمینان است و می تواند به صورت هدفمند مورد استفاده قرار گیرد."

عطر گل رز در زمان یادگیری و خواب

برای انجام این مطالعه ، Franziska Neumann ، نویسنده اول این مطالعه و معلم دانش آموزان ، چندین آزمایش را با 54 دانش آموز از دو کلاس ششم یک مدرسه در جنوب آلمان انجام داد. از شرکت کنندگان جوان گروه آزمایش خواسته شد هنگام یادگیری واژگان انگلیسی در خانه روی میز های خود اسانس گل رز قرار دهند و شب حین خواب این اسانس را روی میزی در کنار تخت خود قرار دهند. در یک آزمایش دیگر ، آنها اسانس گل رز را روی میز خود حین انجام آزمون لغات انگلیسی در مدرسه قرار دادند. این نتایج با نتایج آزمونی که در آن هیچ نوع اسانسی در یک یا چند مرحله استفاده نشده بود ، مورد مقایسه قرار گرفت.

Neumann میگوید : "زمانی که دانش آموزان در هر دو مرحله یادگیری و خواب از اسانس گل رز استفاده کردند ، پیشرفت قابل توجهی در یادگیری ، حدود 30٪ ، نشان دادند." نتایج همچنین حاکی از آن است که استفاده اضافه از اسانس در طول آزمون لغات باعث تقویت حافظه می شود.

این یافته ها برای استفاده روزمره مناسب هستند

Kornmeier می گوید : "یک یافته ویژه فراتر از مطالعه اولیه اصلی این بود که این عطر زمانی که تمام شب حضور داشته باشد نیز اثر گذار است." "این امر باعث می شود که این یافته ها برای استفاده روزمره نیز مناسب باشند." مطالعات قبلی گمان میکردند که این عطر فقط باید در یک مرحله خاصی از خواب وجود داشته باشد. با این حال ، از آنجا که این مرحله خواب باید با اندازه گیری دقیق فعالیت مغز با استفاده از الکتروانسفالوگرام (EEG) در آزمایشگاه خواب مشخص شود ، این یافته برای استفاده روزمره مناسب نبود. Kornmeier می گوید : "مطالعه ما نشان می دهد که ما می توانیم یادگیری را در حین خواب آسانتر کنیم. چه کسی تصور میکرد که بینی ما می تواند به میزان قابل توجهی در این امر مشارکت کند."

منبع: Medical Xpress
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}