عروق خونی زنان سریع تر از مردان پیر می شود

عروق خونی زنان

تحقیقی جدید از موسسه قلب Smidt  در Cedars-Sinai برای اولین بار نشان داد ، رگ های خونی زنان - از جمله هر دو شریان بزرگ و کوچک - با سرعتی بیشتری نسبت به مردان پیر میشوند. این یافته ها که اخیرا در مجله JAMA Cardiology منتشر شد ، می تواند اینکه چرا زنان استعداد ابتلا به انواع مختلف بیماری های قلبی عروقی و با زمانبندی متفاوتی نسبت به مردان را دارند توضیح دهد.

دکتر Susan Cheng ، نویسنده ارشد این مطالعه و مدیر تحقیقات سلامت عمومی در موسسه قلب Smidt گفت : "بسیاری از ما در حیطه پزشکی مدتهاست معتقدیم که زنان نسبت به مردان آسانتر دچار بیماری های قلبی عروقی میشوند." تحقیقات ما نه تنها تأیید می كنند كه زنان نسبت به همتایان مرد خود بیولوژی و فیزیولوژی متفاوتی دارند ، بلكه همچنین نشان می دهند كه چرا زنان استعداد بالاتری برای ابتلا به انواع خاصی از بیماری های قلبی عروقی در زمانهای متفاوتی از زندگی دارند."

دکتر Cheng و تیم تحقیقاتی وی با استفاده از داده های مبتنی بر جامعه حاصل از چندین سایت در سراسر کشور ، تجزیه و تحلیل های ویژه جنسیت را در فشار خون های اندازه گیری شده که یکی از شاخص های مهم خطر قلبی عروقی است ، انجام دادند. این داده ها تقریباً شامل 145000 فشار خون اندازه گیری شده است ، که به ترتیب طی یک دوره 43 ساله ، از 32.833 شرکت کننده در سنین 5 تا 98 ساله جمع آوری شده است.

از آنجا که خطر ابتلا به حمله قلبی ، نارسایی قلبی یا سکته مغزی معمولاً با فشار خون بالا شروع می شود ، محققان Cedars-Sinai از طریق اطلاعات گسترده خود به جستجوی سرنخ ها و الگوهای مربوط به چگونگی شروع افزایش فشار خون پرداختند. سپس ، محققان به جای مقایسه داده های زنان و مردان با یکدیگر ، زنان را با زنان و مردان را با مردان مقایسه كردند.

این روش به محققان این امکان را داد تا پیشرفت و تکامل عملکرد عروقی زنان که نسبت به مردان بسیار متفاوت است را شناسایی کنند. در حقیقت ، زنان علائم افزایش فشار خون را خیلی زودتر از مردان نشان دادند.

دکتر Cheng ، رئیس سلامت قلب و عروق زنان ، که همچنین به عنوان مدیر علوم جمعیتی قلب و عروق در مرکز قلب زنان Barbra Streisand فعالیت می کند ، گفت : "داده های ما نشان داد که سرعت افزایش فشار خون در زنان نسبت به مردان به طور قابل توجهی بالاتر است و در مراحل زودتری از زندگی شروع میشود". " این بدان معنی است که اگر آستانه فشار خون بالا را بطور دقیق تعریف کنیم ، یک زن 30 ساله با فشار خون بالا در مقایسه با مردی 30 ساله که فشار خون بالا دارد ، احتمالا خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد."

دکتر Christine Albert ، رئیس و موسس بخش تازه تاسیس قلب و عروق در انستیتوی قلب Smidt ، می گوید : این تحقیق جدید باید به پزشکان و محققان کمک کند تا هنگام معالجه و مطالعه زنان و سلامت قلب و عروق آنها ، به طور متفاوتی فکر کنند.

دکتر آلبرت گفت : " متخصصان سلامت قلب زنان ما دارای سابقه طولانی در زمینه تحقیقات زنان و شناخت و مطالعه تفاوت های جنسی در فیزیولوژی و بیماری های قلبی عروقی میباشند." "این مطالعه یك یادآوری دیگر به پزشكان است كه بسیاری از جنبه های ارزیابی قلبی عروقی و درمانی ما باید بطور ویژه برای خانمها و متناسب با آنها انجام شوند. نتایج حاصل از مطالعات انجام شده در مردان ممکن است به طور مستقیم به زنان تعمیم داده نشوند."

منبع: ScienceDaily
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}