ویروس اچ پی وی چه علائمی دارد؟

در این مقاله قصد داریم به شما درباره چیستی ویروس HPV و همچنین علائم این بیماری بگوییم. زگیل تناسلی چیست؟ اسم دیگر این زگیل، زگیل مقاربتی هم می باشد. علت چنین اسمی این است که بیماری زگیل تناسلی در گروه بیماری آمیزشی قرار دارد و از طریق روابط جنسی کنترل نشده منتقل می گردد.

یکی از خدمات آزمایشگاه ژنتیک مندل ارائه آزمایش ویروس HPV می باشد که شما می توانید برروی لینک کلیک کرده و وارد صفحه مربوط به آزمایش ویروس پاپیلومای انسانی شوید.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

ویروس اچ پی وی چیست؟

این ویروس در سلول های قاعده ای پوست و سطح های مرطوب دارای مخاط مثل دهان، واژن و یا دهانه رحم قرار میگیرد و برای تشخیص این ویروس می بایست از این سطوح نمونه برداری انجام شود. این ویروس وارد خون نمی شود و از طریق خون هم از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود بلکه از طریق برقراری روابط جنسی بین افراد منتقل می شود.

راه پیشگیری این ویروس واکسن هایی است که به محافظت در برابر گونه های hpv که یا منجر به سرطان و منجر به ایجاد زگیل تناسلی می شوند، کمک می کنند. همچنین برای پیشگیری و مطلع شدن از بودن یا نبودن این ویروس در بدنتان می توانید آزمایش مربوط به تشخیص hpv را در آزمایشگاه هایی که به صورت دقیق و تخصصی این آزمایش را انجام می دهند، انجام دهید. یکی از این آزمایشگاه های آنلاین مجموعه مندل می باشد.

آزمایش ویروس HPV

این بیماری در بین افراد علائم و نشانه هایی دارد که در ذیل به آن می پردازیم :

زائده های برجسته، گوشتی و سفت در نواحی مقعد و تناسلی بدن به صورت تکی یا پراکنده و ریز، همچنین ممکن است برآمدگی های بزرگ متمرکز ایجاد کند.

رنگ این زگیل ها غالبا به رنگ پوست فرد می باشد ولی در بعضی افراد ممکن است تیره تر یا روشن تر از پوست فرد به وجود آید.

در محل ایجاد این زگیل ها فرد احساس سوزش و خارش می کند.

در محلی که این زگیل ها ایجاد شده است رطوبت و ترشح اتفاق میفتد.

اگر این زگیل ها در ناحیه مجاری ادرار قرار گرفته باشد می تواند باعث ایجاد درد و خونریزی شود.

آزمایش HPV که برای زنان انجام می شود را می توان با آزمایش پاپ اسمیر ترکیب کرد برای آشنایی بیشتر با تست پاپ اسمیر می توانید برروی لینک کلیک کنید. HPV عفونتی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می شود و همچنین می تواند سبب بروز سرطان دهانه رحم در زنان بشود که در بعضی موارد می شود به جای استفاده از پاپ اسمیر(Pap test) از تست HPV استفاده کنید.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}