مصرف گوشت مرغ می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد

فواید مصرف گوشت مرغ

محققان با استفاده از اطلاعات مربوط به بیش از 40000 زن نتیجه گرفتند که خوردن گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان همراه است ، اما به نظر می رسد مصرف گوشت ماکیان با خطر کمتری مرتبط باشد.

در ایالات متحده ، سرطان پستان تقریبا 1 زن از هر 8 زن را در طول زندگی خود تحت تاثیر قرار میدهد ؛ سرطان پستان بعد ار سرطان پوست شایع ترین سرطان در زنان میباشد.نرخ وقوع سرطان پستان بین مناطق  مختلف بسیار متفاوت است ، این امر نشان میدهد که عوامل محیطی و سبک زندگی نیز در ایجاد این سرطان نقش ایفا میکنند.دانستن اینکه چه عواملی باعث ایجاد این تغییرات می شوند ، به دانشمندان کمک می کند تا راه هایی برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به سرطان سینه پیدا کنند.

به این منظور ، برخی محققان بر چگونگی اثر تغذیه بر سرطان متمرکز شده اند.

یک مطالعه جدید اثر گوشت بر خطر ابتلا به سرطان پستان را مورد بررسی قرار داده است.با این وجود ، از آنجائیکه هر کس عادات غذایی منحصر به فردی دارد و به دلیل اینکه هر سرطان به گونه متفاوتی عمل میکند ، نادیده گرفتن نقش مواد غذایی چالش برانگیز است.یک مطالعه جدید به بررسی نقش گوشت بر خطر سرطان پستان می پردازد. دانشمندان پیش از این گوشت را به برخی از سرطان ها پیوند داده اند ، اما نقش آن در خطر ابتلا به سرطان پستان کمتر مشخص است.

مصرف گوشت قرمز و ابتلا به سرطان پستان ؟

محققان در مورد رابطه بین انواع گوشت و سرطان پستان تحقیق کردند. آنها همچنین بررسی كردند كه آیا روشهای پخت و پز – اینکه مردم به چه میزان گوشت خود را میپزند - ممكن است با خطر ابتلا به سرطان مرتبط باشد یا خیر.آنها یافته های خود را در مجله بین المللی سرطان منتشر کردند.

دانشمندان داده های مربوط به یک مطالعه که شامل شرکت کنندگان آمریکایی و پورتوریکویی بود ، بررسی کردند. در کل ، آنها از داده های 42.012 زن که 35 تا 74 ساله بودند استفاده کردند. این تیم به طور متوسط شرکت کنندگان را 7.6 سال مورد پیگیری قرار دادند. در این مدت ، 1.536 مورد سرطان پستان بوجود آمد.

هر یک از شرکت کنندگان اطلاعاتی در مورد تاریخچه پزشکی ، شیوع سرطان در خانواده آنها ، عوامل مربوط روش زندگی ، رژیم غذایی ، قد ، وزن و اطلاعات جمعیتی را ارائه دادند.

محققان به اطلاعات دقیقتری درباره میزان مصرف گوشت شامل اندازه هر سهم و نوع گوشت دسترسی داشتند.آنها همچنین از شرکت کنندگان پرسیدند که معمولا چگونه استیک ، همبرگر و گوشت خوک خود را از طیف تقریبا خام ، متوسط ، کاملا پخته تا خشک میپزند.

هنگامی که دانشمندان این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کردند ، دریافتند که زنانی که بیشتر گوشت قرمز می خورند ، 23٪ بیشتر از کسانی که حداقل گوشت قرمز را مصرف میکنند در خطر ابتلا به سرطان پستان میباشند.با این حال ، مطالعات قبلی که به بررسی رابطه بین گوشت قرمز و سرطان پستان پرداختند ، به چنین نتایج قطعی روشنی نرسیده اند ؛ برخی از محققان هیچ ارتباطی پیدا نکرده اند و برخی دیگر تنها رابطه نسبتاً ضعیفی را شناسایی کرده اند.

مصرف گوشت ماکیان و خطر ابتلا به سرطان پستان

نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به گوشت طیور شگفت آورتر بود ، زیرا به نظر میرسد این دسته از گوشت ها دارای خاصیت محافظتی هستند.دانشمندان محاسبه كردند ،كسانی كه بیشتر گوشت مرغ  مصرف می كنند نسبت به كسانی كه حداقل میزان مرغ را مصرف می كنند ، دارای 15٪ خطر کمتر برای ابتلا به سرطان پستان میباشند.

حتی هنگامی که دانشمندان طیف وسیعی از عوامل از جمله نژاد ، درآمد خانواده ، میزان فعالیت بدنی ، سابقه خانوادگی سرطان ، مصرف لبنیات ، مصرف سبزیجات ، مصرف کلی انرژی ، شاخص توده بدنی (BMI) و مصرف الکل را کنترل کردند ، به گفته آنها ، نتایج همچنان قابل توجه بودند.

دانشمندان از مدل های جایگزین استفاده کردند تا پیشبینی کنند که اگر فردی مصرف بالای گوشت قرمز داشته باشد و در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کرده و به مصرف گوشت مرغ بپردازد چگونه خطر ابتلا به سرطان پستان را در خود تغییر میدهد. در این مدلها ، نویسندگان دریافتند که ارتباط مصرف گوشت مرغ با کاهش خطر سرطان پستان "برجسته تر" بود.

نویسنده ارشد این مطالعه ، دکتر Dale P. Sandler میگوید : " با اینکه مکانیسمی که از طریق آن مصرف مرغ خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد ، مشخص نیست ، مطالعه ما شواهدی ارائه می دهد که نشان میدهند ، جایگزینی گوشت مرغ با گوشت قرمز ممکن است یک تغییر ساده باشد که می تواند به کاهش شیوع سرطان پستان کمک کند. "

نکات دیگر در مورد مصرف گوشت ماکیان

اگرچه ارتباط مصرف مرغ  با خطر سرطان پستان ممکن است تعجب آور به نظر برسد ، اما این اولین بار نیست که علم به آن اشاره کرده است. یکی از مطالعات اخیر نشان داد که مصرف زیاد مرغ سرخ شده با پوست باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان می شود ، در حالیکه برعکس ، مصرف مرغ بدون پوست این خطر را کاهش می دهد.

یک مطالعه دیگر نشان داد که مرغ ، به هر روشی پخته شده ، به طور قابل توجهی باعث محافظت در برابر سرطان سینه میشود.با این حال ، دیگر دانشمندان هیچ ارتباطی بین مصرف گوشت و سرطان پستان پیدا نکرده اند.

مثل همیشه ، محققان قبل از اینكه به نتیجه گیری جامعی در مورد نقش گوشت در سرطان پستان برسند ، باید کارهای بیشتری انجام دهند.گذشته از تأثیر مصرف گوشت ، محققان در آخرین مطالعه خود هیچ ارتباطی بین نحوه پخته شدن گوشت و خطر سرطان پستان پیدا نکردند.

محدودیت های روش تحقیق

این مطالعه شامل تعداد زیادی شرکت کننده میباشد که به این یافته ها ارزش میدهند اما همیشه محدودیت هایی وجود دارد ؛ برای مثال ، این مطالعه مشاهده ای است ، بنابراین نمی توانیم به راحتی رابطه علت و معلولی را نادیده بگیریم.بعلاوه ، اطلاعات مربوط به رژیم غذایی فقط یک بار - در ابتدای مطالعه - گرفته شد و بنابراین این امکان وجود دارد که شرکت کنندگان در طول 6 سال مطالعه ، عادات غذایی خود را به میزان قابل توجهی تغییر داده باشند.

همچنین شایان ذکر است که این مطالعه تنها به زنان پرداخته است ، بنابراین یافته های آن ممکن است برای خطر سرطان پستان در مردان کاربرد نداشته باشد.

منبع: Medical News Today
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}