نشستن در خانه برای سلامت قلب مضر است

نشستن در خانه برای سلامت قلب مضر است

نشستن روی کاناپه و تماشای تلویزیون بیش از نشستن پشت میز و انجام امور شغلی میتواند خطر مشکلات قلبی را افزایش دهد.

تحقیقات جدید نشان میدهند که انواع کم تحرکی ها زمانیکه در جایگاه مقایسه برای خطر سلامت قلب قرار میگیرند ، یکسان نیستند. پیش از این میدانستیم که شیوه زندگی کم تحرک که در آن فرد هر روز برای مدت زمان زیادی مینشیند و فعالیت کمی دارد برای سلامت کلی و بویژه سلامت قلب مضر میباشد.
گرچه ، در یک مطالعه جدید ، دانشمندان دانشکده Vagelos پزشکان و جراحان در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ، متوجه شدند که بین نشستن در محیط کار و نشستن در اوقات فراغت ( نشستن در خانه و تماشای تلویزیون ) تفاوت وجود دارد.

محققان به طور اختصاصی با یک گروه از افراد آفریقایی- آمریکایی کار کردند به این هدف که کاستی های تحقیقات خود که ابتدا بر اروپایی های سفید پوست تمرکز داشت را جبران کنند. با این وجود ، محققان اعتقاد دارند که برخلاف اختصاصیت گروه مورد مطالعه ، نتایج میتوانند برای هر شخصی بدون توجه به قومیت به کار گرفته شوند.
بررسی ها نشاندهنده تفاوت شگفت آوری بودند : زمانی که یک فرد روی کاناپه در خانه میگذراند و تلویزیون تماشا میکند ، نسبت به زمانی که فرد در محیط کار مینشیند ، بسیار بیشتر احتمال افزایش خطر مشکلات قلبی را دارد.

به گفته نویسنده این مطالعه ، دکتر Keith Diaz : " یافته های ما نشان دادند زمانیکه به سلامت قلب میپردازیم چگونگی گذراندن زمان خارج از محیط کار ممکن است موضوع مهمتری باشد."
دکتر دیاز میگوید : " حتی اگر شما دارای شغلی هستید که نیاز به نشستن برای مدت طولانی دارد ، جایگزین کردن زمانی که در خانه مینشینید با فعالیت ورزشی شدید میتواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و مرگ را برای شما کاهش دهد."
دکتر دیاز و تیم وی نتایج مطالعه خود و تفسیر احتمالی این نتایج را در مقاله ای که در مجله انجمن قلب آمریکا به تازگی چاپ شده است ، توضیح داده اند.

نشستن بی اندازه روی کاناپه خطر را به اندازه 50 درصد افزایش میدهد.دانشمندان اطلاعات مربوط به 3.592 فرد که در مطالعه قلب جکسون ، مطالعه عمومی که بر دلایل بیماری های قلبی-عروقی ، کلیوی و تنفسی در میان آفریقایی-آمریکایی ها تمرکز دارد ، ثبت نام کرده بودند را بررسی کردند.
تمام شرکت کنندگان در جکسون زندگی میکردند و اطلاعات سلامت و شیوه زندگی آنها در یک دوره 5/8 ساله در دسترس بود. اطلاعات حاوی زمانی که شرکت کنندگان در محیط کار مینشینند بعلاوه نسبت زمانی که آنها در اوقات فراغت تلویزیون نگاه میکنند به زمانی که فعالیت ورزشی دارند ، بود.


دکتر دیاز و گروهش متوجه شدند که افرادی که گزارش داده بودند که روزانه 4 ساعت یا بیشتر مینشینند و تلویزیون تماشا میکنند در مقایسه با افرادی که روزانه 2 ساعت یا کمتر مقابل تلویزیون مینشینند ، 50 درصد بیشتر در خطر ابتلا به مشکلات قلبی-عروقی و مرگ زودرس میباشند.

گرچه ، زمانیکه همین ساعات نشستن در محیط کار اتفاق بیفتد باعث افزایش یکسانی در خطر نمیشود ، افرادی که برای زمان زیادی در اداره منشینند نسبت به افرادی که زمان کمتری در محیط کار مینشینند دارای خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی نیستند.


راه حل چیست ؟ دانشمندان پیشنهاد دادند جایگزین کردن زمان تماشای تلویزیون با فعالیت ورزشی متوسط تا شدید میتواند با افزایش خطر بیماری های قلبی-عروقی مقابله کند. در حقیقت ، محققان ذکر کردند که افرادی که روزانه 4 ساعت یا بیشتر به تماشای تلویزیون میپردازند اما در هفته به مدت 150 دقیقه یا بیشتر فعالیت ورزشی دارند دارای افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا مرگ زودهنگام نمیباشند.

زمانیکه امکانش را دارید تحرک را انتخاب کنید

اینکه چرا نشستن در اوقات فراغت بالقوه مضرتر از نشستن در محیط کار میباشد مبهم است ، اما محققان بر این باورند که نشستن بدون وقفه ممکن است توجیه کننده این تفاوت باشد.
دکتر دیاز میگوید : " این تفاوت ممکن است به این دلیل باشد که بیشتر افراد تمایل دارند برای مدت زیادی بدون حرکت تلویزیون تماشا کنند درحالیکه بیشتر شاغلین مکررا از میز خود بلند میشوند."
یک توضیح احتمالی دیگر ممکن است زمانبندی نشستن در اوقات فراغت باشد. دانشمندان میگویند : " ترکیب خوردن یک وعده غذایی بزرگ مثل شام و سپس نشستن برای مدت زیاد نیز میتواند مضر باشد."
گرچه مطالعات نشان دادند که نشستن در اوقات فراغت نسبت به نشستن در محیط کار باعث افزایش بیشتری در خطر ابتلا به مشکلات قلبی میشود ، نویسنده این مطالعه به این نکته اشاره میکند که هرگونه عدم تحرک و نشستن بطور بالقوه برای سلامت مضر است.


بنابراین ، دکتر دیاز میگوید : " با اینکه ما میدانیم برای برخی شاغلین مثل رانندگان کامیون رهایی از نشستن آسان نیست ، افراد دیگر باید بطور منظم به بلند شدن از پشت میز خود عادت کنند."
نکته کلیدی مطالعه حاضر که این نویسنده به آن اشاره دارد این است که : " عملی که خارج از محیط کار انجام میدهید ممکن است واقعا مهم باشد " ، البته زمانی که موضوع حفظ سلامت باشد. بعلاوه ، او تاکید کرد که هر گونه فعالیتی مهم است حتی اگر بلند شدن و کمی تحرک باشد.
به گفته دکتر دیاز : " تحقیقات بیشتری نیاز است اما این امکان وجود دارد که یک استراحت کوتاه بین تماشای تلویزیون و قدم زدن برای جبران کردن ضرر نشستن در اوقات فراغت کافی باشد. تقریبا هر گونه فعالیت که تنفس شما رو سخت تر و ضربان قلب شما رو تندتر کند ممکن است مفید باشد."


در آینده ، محققان میخواهند تحقیقات بیشتری انجام دهند تا متوجه شوند که دقیقا چه چیزی نشستن جلوی تلویزیون را به چنین عامل خطر مهمی برای ابتلا به مشکلات قلبی-عروقی تبدیل میکند.

منبع: Medical News Today
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}