⁣رشد سرطان روده بزرگ با ورزش کاهش می یابد

سرطان روده بزرگ

طبق تحقیقات جدید منتشر شده در مجله فیزیولوژی، ورزش می‌تواند در کاهش رشد سلول‌های سرطانی بزرگ نقش داشته باشد. این مطالعه نشان می دهد که پس از یک جلسه تمرین کوتاه با شدت شدید (HIIT)، رشد سلول های سرطانی روده بزرگ کاهش می یابد و شاخصه های التهاب را افزایش می دهد.

تمرکز بر ورزش برای مدت طولانی تغییرات مثبتی در بدن ایجاد میکند که پس از یک دوره ی آموزش بلند مدت رخ میدهد.این یافته ها نشان میدهند که اثرات ناشی ازیک جلسه HIIT، یک رژیم ورزشی که شامل انفجارهای کوتاه‌مدت و بلند است نیز مهم هستند.

تغییرات پس از HIIT نشان می‌دهند که قرار گرفتن مکرر در معرض تاثیرات شدید ورزش می‌تواند به مبارزه با سرطان کمک کند. این نتایج، اهمیت انجام ورزش منظم و حفظ سبک زندگی فعال فیزیکی را بیش از پیش مهم جلوه میدهد

دانشگاه Queensland با همکاری دانشگاه Waterloo شهر Ontario مطالعه خود را بر روی افراد مبتلا به سرطان روده ی بزرگ در یک جلسه HIIT یا در دوازده جلسه طی چهار هفته تکمیل کرد . نمونه های خون آنها بلافاصله بعد از یک جلسه تمرین یا استراحت بعد از چهار هفته تمرین جمع آوری شدند و سپس برای بررسی رشد سلول های سرطانی روده بزرگ مورد بررسی قرار گرفتند.

به طور مهمی، روش مورد استفاده برای مدلسازی سلول‌های سرطانی در آزمایشگاه با نحوه رشد آن‌ها در بدن انسان بسیار متفاوت است و مستلزم تحقیقات آینده برای تفسیر این یافته‌ها در درون تومورهای انسانی است.

James Devin، نویسنده اصلی در این تحقیق می گوید:

" ما نشان داده‌ایم که ورزش می‌تواند نقش مهمی در مهار رشد سلول‌های سرطانی روده بزرگ ایفا کند. پس از انقباض شدید HIIT ، التهاب بلافاصله بعد از ورزش افزایش می یابد و فرض میشود که در کاهش سلول های سرطانی دخیل باشد"

این نشان می‌دهد که یک سبک زندگی فعال فیزیکی ممکن است در برخورد با تومورهای سرطانی روده بزرگ انسانی مهم باشد. ما اکنون می‌خواهیم نگاهی به این بیندازیم که چگونه این تغییرات در رشد رخ می‌دهند و مکانیسم‌های تولید خون در خون را درک می‌کنند."

منبع: Sciencedaily
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}