سیستم ایمنی

همه چیز درباره سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس و میکروب

همه چیز درباره سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس و میکروب

یک سیستم ایمنی با عملکرد عادی با محافظت از بافت سالم بدن و مبارزه با مزاحمان خارجی مضر مانند باکتری ها و ویروس ها، ما را به خوبی حفظ می کند. اگرچه سیستم ایمنی بدن ما به خوبی تنظیم شده است تا از ما محافظت کند، اما راه هایی برای تقویت آن با واکسن های توصیه شده

شنبه، 6 آذر ماه 1400 5,604 بازدید
تاثیر استرس بر ابتلا به ویروس کرونا

تاثیر استرس بر ابتلا به ویروس کرونا

استرس ، تنهایی و کمبود خواب چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ به گفته پروفسور کریستوفر فاگوندز استادیار گروه علوم روانشناسی دانشگاه رایس ، که به بررسی ارتباط بین سلامت روان و ایمنی بدن می پردازد ، همه آنها عواملی هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و شما را نسبت به ابتلا به COVID-19 حساس تر کنند ...

چهار شنبه، 6 فروردین ماه 1399 1,389 بازدید
نقش تفاوت DNA در ابتلا به بیماریهای ایمنی

نقش تفاوت DNA در ابتلا به بیماریهای ایمنی

دانشمندان یک قدم به کشف علل ایجاد کننده بیماریهای ایمنی مانند آسم ، مولتیپل اسکلروزیس ( ام اس ) و آرتریت نزدیکتر شده اند. تحقیقات انجام شده در موسسهWellcome Sanger ، GSK و Biogen ، تحت ابتکار عمل Open Targets ، نشان داده اند كه هزاران تفاوت مرتبط با بیماری های ایمنی در DNA افراد مختلف وجود دارند و با تغییر نوع خاصی از سلولهای ایمنی مرتبط میباشند.

دوشنبه، 8 مهر ماه 1398 2,079 بازدید
نانو ذرات طلا در نقش دارو و واکسن برای درمان سرطان

نانو ذرات طلا در نقش دارو و واکسن برای درمان سرطان

طبق تحقیقات جدید ، نانوذرات طلا میتوانند ابزار امنی برای بهبود اثر واکسن ها و دیگر داروهایی که نیاز است سلول های B سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار دهند ، باشند. طی بیست سال اخیر ، تعداد داروهایی که با نانوذرات مورد استفاده قرار میگیرند دائما در حال رشد است. گرچه ، پزشکان و دانشمندان همچنان در مورد امنیت و چگونگی اثر احتمالی این ذرات بر سیستم ایمنی نگران بودند.

یکشنبه، 16 تیر ماه 1398 3,733 بازدید
آنتی‌ ژن های لوکوسیت انسانی HLA

آنتی‌ ژن های لوکوسیت انسانی HLA

خانواده HLA دستورالعمل‌هایی برای ساخت گروهی از پروتئین‌های خویشاوند که به نام کمپلکس آنتی ژن لوکوسیت انسانی (HLA) شناخته می‌شوند فراهم می‌کند. کمپلکس HLA به سیستم ایمنی در تشخیص پروتئین‌های خودی بدن از پروتئین‌هایی که توسط مهاجمان خارجی همانند ویروس‌ها و باکتری‌ها ساخته شده است کمک می‌کند.

شنبه، 18 خرداد ماه 1398 11,119 بازدید