آنچه در مورد نوع Omicron XE باید بدانید!

یک نوع جدید COVID-19 در بریتانیا شناسایی شده است. نوع نوترکیب، با نام XE، ترکیبی از Omicron BA.1 و BA.2 است. XE اولین بار در 19 ژانویه در بریتانیا شناسایی شد. از آن زمان، وزارت بهداشت بریتانیا بیش از 630 مورد از این نوع را گزارش کرده است که کمتر از 1٪ از میلیون ها مورد COVID-19 در کشور است.

تخمین های اولیه نشان می دهد که این نوع 10 درصد بیشتر از BA.2 قابل انتقال است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) در به‌روزرسانی هفتگی اپیدمیولوژیک خود در هفته گذشته هشدار داد که این تخمین اولیه است و این سازمان در حال نظارت بر نوع آن است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

اما مقامات بهداشتی گفتند که نوع جدید هنوز دلیلی برای نگرانی ندارد.

سوزان هاپکینز، مشاور ارشد پزشکی آژانس امنیت سلامت بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: XE نرخ رشد متغیری را نشان داده است و ما هنوز نمی‌توانیم تأیید کنیم که آیا مزیت رشد واقعی دارد یا خیر. "تاکنون شواهد کافی برای نتیجه گیری در مورد سرایت پذیری، شدت یا اثربخشی واکسن وجود ندارد."

در ماه مارس، محققان همچنین مواردی از یک نوع جدید را گزارش کردند که ویژگی های دلتا و Omicron را ترکیب می کرد. WHO گفت که تا 29 مارس هیچ مدرک جدیدی وجود نداشته است که نشان دهد این نوع نوترکیب خطری برای سلامت عمومی دارد.

ویروس نوترکیب چیست؟

ویروس‌های نوترکیب زمانی به وجود می‌آیند که دو یا چند سویه برخی از مواد ژنتیکی خود را مبادله کنند. یک ویروس هیبریدی جدید متولد می شود که به طور معمول حاوی برخی از ویژگی های هر یک از سویه ها است.
این فرآیند به طور طبیعی در کروناویروس ها و برخی ویروس های دیگر اتفاق می افتد. اگرچه انتظار می‌رود نوترکیبی شود، اما بسیار رایج نیست - طبق تحلیلی که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، تا 5 درصد موارد کووید-19 در حال گردش در ایالات متحده و بریتانیا ممکن است نوترکیب باشند.
انواع نوترکیب یک اتفاق غیرمعمول نیست، به ویژه زمانی که چندین گونه در گردش وجود داشته باشد، و چندین نوع آن در طول همه گیری تا به امروز شناسایی شده اند. هاپکینز گفت، مانند انواع دیگر، اکثر آنها نسبتاً سریع از بین می روند.
هنگامی که انواع نوترکیب جدید تعیین می شوند، دانشمندان به آنها نامی می دهند که با یک "X" شروع می شود و با یک حرف همراه می شود، بسته به ترتیب کشف آنها. XE یک نوع Omicron در نظر گرفته می شود، مگر اینکه این نوع ویژگی های بیماری به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

اگر XE به گسترش خود ادامه دهد، دانشمندان ممکن است مطالعات بیشتری را برای ارزیابی مسری بودن و توانایی آن در بیمار کردن افراد انجام دهند. BA.2 هفته گذشته از BA.1 پیشی گرفت و به سویه غالب COVID-19 در ایالات متحده تبدیل شد، و هر دو نوع فرعی در سراسر کشور در حال پخش هستند.3 هنوز هیچ موردی از یک نوترکیب BA.1 و BA.2 در ایالات متحده گزارش نشده است.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}