تشخیص سرطان رحم چگونه است؟

در صورت خونریزی غیرطبیعی واژن به پزشک عمومی مراجعه کنید. در حالی که بعید است علت آن سرطان رحم باشد ، اما بهتر است مطمئن باشید. پزشک عمومی در مورد علائم شما ، و زمان و دفعات بروز آنها سوال می کند. به شما یک معاینه فیزیکی (داخلی) برای ارزیابی اندام های لگن از جمله رحم و تخمدان ها پیشنهاد می شود.

توجه : برای انجام آزمایش پاپ اسمیر کافیست برروی لینک کلیک کنید.

آزمایشات در بیمارستان

ممکن است برای آزمایش های بیشتر به متخصص در زمینه اندام های تناسلی زن (متخصص زنان) ارجاع داده شود. برخی از این آزمایشها در زیر شرح داده شده است.

سونوگرافی ترانس واژینال (TVS)

TVS نوعی اسکن اولتراسوند است که از یک پروب کوچک به عنوان اسکنر استفاده می کند. این دستگاه مستقیماً در واژن قرار می گیرد تا تصویری دقیق از داخل رحم به دست آورد. کاوشگر می تواند کمی ناراحت کننده باشد اما نباید دردناک باشد. TVS بررسی می کند که آیا تغییراتی در ضخامت پوشش داخلی رحم شما وجود دارد که می تواند ناشی از وجود پولیپ یا سلول های سرطانی باشد.

هیستروسکوپی و بیوپسی

اگر TVS تغییراتی در ضخامت پوشش داخلی رحم شما تشخیص دهد ، معمولاً به شما هیستروسکوپی پیشنهاد می شود. این جایی است که یک نوع نازک از تلسکوپ (هیستروسکوپ) از طریق واژن شما وارد رحم شما می شود و به یک متخصص مراقبت های بهداشتی اجازه می دهد تا پوشش داخلی رحم را بررسی کند. به احتمال زیاد شما همزمان بیوپسی می کنید. این شامل گرفتن نمونه ای از پوشش داخلی رحم (آندومتر) است. سپس نمونه در سلول های سرطانی در آزمایشگاه بررسی می شود. این معمولاً یک روش سرپایی است که در آن نیازی به ماندن در بیمارستان نخواهید داشت.

گاهی اوقات ممکن است بیوپسی بدون هیستروسکوپی انجام دهید که "بیوپسی آسپیراسیون" نامیده می شود. این جایی است که یک لوله کوچک انعطاف پذیر که داخل واژن و داخل رحم شما قرار می گیرد ، برای مکیدن نمونه کوچکی از سلول ها استفاده می شود.

در برخی موارد ، ممکن است هیستروسکوپی و اتساع و کورتاژ (D&C) ارائه شود. D&C یک روش جراحی جزئی است که تحت بیهوشی عمومی (در حالی که شما در خواب هستید) انجام می شود ، جایی که بافتی از پوشش داخلی رحم (بیوپسی) برداشته می شود. سپس بافت برای آزمایش بیشتر به آزمایشگاه فرستاده می شود.

آزمایشات بیشتر در صورت ابتلا به سرطان رحم

در صورت تشخیص سرطان رحم ، ممکن است آزمایش های بیشتری انجام دهید تا مشخص شود در چه مرحله ای است. مرحله بندی به پزشکان اجازه می دهد تا میزان بزرگ بودن سرطان ، گسترش آن و بهترین گزینه های درمانی را برای شما تشخیص دهند.

این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اشعه ایکس قفسه سینه : در آنجا از اشعه برای بررسی اینکه آیا سرطان به ریه های شما سرایت کرده است ، استفاده می شود
اسکن MRI : جایی که میدان های مغناطیسی برای ایجاد یک تصویر دقیق از داخل بدن شما استفاده می شود تا بررسی شود سرطان گسترش یافته است یا خیر
سی تی اسکن : جایی که یک سری اشعه ایکس برای ایجاد یک تصویر دقیق از داخل بدن شما استفاده می شود تا بررسی شود سرطان گسترش یافته است یا خیر
آزمایش خون : اینها معمولاً برای بررسی سلامت عمومی شما و نحوه عملکرد برخی از اندام های شما انجام می شود

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}