استفاده از داروی ایورمکتین برای درمان COVID-19

ایورمکتین ، داروی ضد انگلی که به عنوان یک داروی بالقوه برای COVID-19 مورد مطالعه قرار می گیرد و می تواند به درمان بیماری کمک می کند همچنین باعث مشکلات بینایی و به طور کلی منجر به ایجاد عوارض جانبی چشم شود.

در ژانویه 2021 ، موسسه ملی بهداشت (NIH) خاطرنشان کرد که اطلاعات کافی برای توصیه یا جلوگیری از استفاده از ایورمکتین به عنوان درمانی برای COVID-19 وجود ندارد. در سال 2020 ، اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در مورد مصرف ایورمکتین ، که برای درمان کرم قلب در حیوانات در نظر گرفته شده است ، به عنوان یک درمان بالقوه برای COVID-19 هشدار داد.

این هشدارها در حالی منتشر شد که تحقیقات اخیر نشان می دهد ایورمکتین تولید مثل SARS-CoV-2 ، ویروسی را که باعث COVID-19 می شود ، در یک آزمایشگاه محدود کرده است. این تحقیق که در ژوئن سال 2020 منتشر شد ، شامل افراد یا حیوانات نبود.

مرک ، سازنده ایورمکتین و دیگران این واقعیت را تائید کرده اند که تاکنون هیچ مدرکی نشان دهنده این نیست که این دارو یک درمان ایمن یا موثر برای COVID-19 است. با این حال ، مرک می گوید دانشمندان آن "به بررسی دقیق یافته های همه مطالعات موجود و در حال ظهور ایورمکتین برای درمان COVID-19 ادامه می دهند.

مرک ایورمکتین را با نام تجاری Stromectol در ایالات متحده به فروش می رساند

محققان دانشگاه آکسفورد از جمله کسانی هستند که ایورمکتین را به عنوان یک درمان احتمالی COVID-19 آزمایش می کنند. در نامه ای در مورد مطالعه گسترده آکسفورد ، سازمان غیرانتفاعی Front Line COVID-19 Critical Care Alliance می گوید ، بر اساس تجزیه و تحلیل اولیه داده ها ، معتقد است که این دارو "باید استاندارد مراقبت از COVID-19 باشد".

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

دکتر پیر کوری ، رئیس اتحاد ، در دسامبر سال 2020 به کمیته سنای آمریکا در مورد ایورمکتین به عنوان یک درمان COVID-19 شهادت داد. YouTube با استناد به انتشار اطلاعات نادرست COVID-19 ، متعاقباً دو ویدیو را منتشر کرد که اعتقادات اتحاد را تبلیغ می کند. چندین متخصص مراقبت های بهداشتی تحلیل این اتحاد را ضعیف ارزیابی کرده اند.

یک مطالعه در سال 2020 در آرژانتین نشان داد که نتایج مثبتی در جلوگیری از COVID-19 در بین کارکنان مراقبت های بهداشتی با ترکیبی از ایورمکتین و افزودنی غذایی کاراگینان وجود دارد. در آرژانتین و جاهای دیگر آمریکای لاتین ، ایورمکتین بدون نسخه ، به درمانی محبوب اما اثبات نشده COVID-19 تبدیل شده است. با این حال ، بسیاری از متخصصان پزشکی به شدت در مورد مراجعه به ایورمکتین برای خوددرمانی احتیاط می کنند ، زیرا اطلاعات مربوط به ایمنی و اثربخشی آن کافی نیست.

در حالی که محققان در اسپانیا در سال 2020 آزمایشی در مقیاس کوچک انجام دادند که نشان دهنده نویدبخشی در درمان بیماران COVID-19 با ایورمکتین است ، آنها می گویند "شواهد محدودی برای حمایت از استفاده بالینی آن در بیماران COVID-19 وجود دارد.

هنوز هم در آفریقای جنوبی ایورمکتین را به عنوان یک درمان COVID-19 مجاز دانسته اند. با این حال ، مقامات آفریقای جنوبی استفاده از آن را به شدت محدود کرده اند. دکتر جان نکنگاسونگ ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آفریقا ، به بی بی سی گفت که وی از استفاده از ایورمکتین برای COVID-19 دلسرد نمی شود زیرا این دارو هنوز در "آزمایشات بالینی کنترل شده" آزمایش نشده است.

ایورمکتین چیست؟

ایورمکتین که در دهه 1970 در ژاپن کشف شد ، به دلیل توانایی مبارزه در برابر بیماریها در بین مردم و حیوانات ، به عنوان "داروی شگفت انگیز" مورد ستایش قرار گرفته است. این بیماری در سال 1988 به عنوان درمانی برای بیماری بالقوه آسیب رسان به بینایی به نام ونكوسركیا پدید آمد.

بر اساس مقاله منتشر شده در سال 2011 در یک مجله علمی ، این دارو اکنون به عنوان "یکی از بزرگترین دستاوردهای پزشکی قرن 20" شناخته شده است.

نحوه مصرف ایورمکتین

اگرچه ایورمکتین به عنوان یک درمان COVID-19 ثابت نشده است ، اما در سایر موارد در مراقبت های بهداشتی انسان نیز استفاده می شود. قرص های ایورمکتین برای درمان برخی از کرم های انگلی (استرژیلوئیدیوز روده و انکوسرکیازیس) در افراد تأیید شده است. علاوه بر این ، داروهای موضعی ایورمکتین برای درمان انگل های خارجی مانند شپش سر و بیماری های پوستی مانند روزاسه تأیید می شوند. آن درمان های موضعی نیز فقط برای افراد منظور می شود.

انکوسرکیازیس که به رود کوری نیز معروف است ، یک بیماری گرمسیری است که توسط کرم انگلی ایجاد می شود. یک مگس سیاه رودخانه نشین کرم های بالغ را از طریق گزش های مکرر وارد بدن فرد می کند و این لاروها (کرم های جوان) تولید می کنند.

عفونت انکوسرکیازیس می تواند باعث کاهش بینایی یا کوری شود. در سراسر جهان ، رودخانه کوری یکی از شایع ترین دلایل نابینایی مربوط به عفونت است. سرطان خون همچنین می تواند منجر به بیماری های پوستی مانند بثورات و خارش شدید شود.

خطرات ناشی از انکوسرکیازیس

کرم های کوچکی که پس از گزیدن توسط یکی از این مگس های گرمسیری به بدن شخص حمله می کنند ، ممکن است در اثر انکوسرکیازیس چشم را آلوده کرده و باعث آسیب دید یا حتی کوری شوند. در سراسر جهان ، بیماری انکوسرکسیازیس به بینایی حدود 1 تا 2 میلیون نفر در سال آسیب می رساند که نیمی از آنها نابینا می شوند.

بیش از 99٪ افراد آلوده به سرطان در 31 کشور آفریقا زندگی می کنند. چندین دهه فعالیت های بهداشت عمومی این بیماری را در کلمبیا ، اکوادور ، گواتمالا و مکزیک از بین برده است. به محض ابتلا به کسی ، وی باید ایورمکتین را یکبار در مدت 10 تا 15 سال برای درمان ورم سرطان مصرف کند. هیچ واکسن یا دارویی مانع بیماری نمی شود.

عوارض جانبی ایورمکتین

در حالی که ایورمکتین می تواند ورم سرطان را درمان کند اما می تواند عوارض جانبی بر بینایی فرد ایجاد کند. که شامل موارد زیر می شود :

  • چشم درد یا قرمزی چشم
  • باد کردن چشم
  • مشکلات بینایی
  • احساس غیرمعمول در چشم ها
  • پلک های متورم
  • ورم ملتحمه (چشم صورتی)
  • التهاب لایه میانی چشم
  • Limbitis (التهاب مرز بین قرنیه و صلبیه یا سفید چشم)
  • کراتیت ، عفونت قرنیه است
  • کوریورنتینیت یا کوروئیدیت (التهاب پوشش داخلی شبکیه)
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}