خطر ابتلا به کرونا در افراد چاق

چاقی ریشه بسیاری از بیماری‌هاست. این برای بیماری کرونا هم صدق می‌کند، زیرا این ویروس برای چاق‌ها خطرناک‌تر است. طبق مطالعاتی که دراین‌باره انجام شده‌ است، افراد چاق، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند و همچنین شدت بیماری در این افراد معمولا بیشتر است و چاق‌ ها بیشتر از دیگران در اثر ابتلا به کرونا در بخش ‌های آی‌ سی‌ یو بیمارستان‌ ها بستری می‌شوند.

هرچه اضافه وزن بیشتری داشته باشید، بدن شما چربی بیشتری دارد و تناسب بدنی کمتری دارید و گنجایش ریه‌های شما هم کمتر است. به این معنا که بدن شما باید تلاش بیشتری کند تا اکسیژن را به خون و سراسر بدن شما برساند که این خود بر کارکرد قلب و گردش خون هم اثر می‌گذارد.

توجه : در صورتی که میخواهید متوجه شوید اکنون مبتلا به ویروس هستید یا خیر ، کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

خطر ابتلا به کرونا در افراد چاق

چاقی چگونه خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد ؟

چاقی به صورت غیر مستقیم با ایجاد بیماری ‌های زمینه ای می‌تواند خطر ابتلا به کرونای شدید را در افراد افزایش دهد.با این حال، این تمام ماجرا نیست. شواهد دیگر نشان می‌دهد خود چاقی می‌تواند به طور مستقیم نیز باعث تشدید حال بیماران مبتلا به کرونا شود. یک مطالعه بر روی بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ بیمار کرونایی که ۳۵ درصد آن‌ها از اضافه وزن رنج می ‌بردند، نشان داد به هر میزان که وزن افراد افزایش یافت، خطر ابتلا به کرونای شدید و بستری شدن در بیمارستان نیز در این افراد بیشتر شد. افراد چاق اغلب مجموعه ‌ای از بیماری‌ های مختلف را با هم دارند و در شرایطی که ویروس کرونا هر لحظه در کمین انسان ‌هاست، افراد چاق می ‌توانند هدف مناسبی برای این ویروس باشند. 

پزشکان می گویند سیستم ایمنی افراد چاق به علت تلاش همیشگی برای حفاظت در برابر و درمان آسیبی که التهاب در سلول‌ها ایجاد می‌کند، دائم تقویت می‌شود و استفاده بدن از همه انرژی خود برای از بین بردن التهاب، موجب می‌شود که سامانه دفاعی بدن منابع اندکی برای دفاع در برابر عفونت تازه‌ای مانند کووید ۱۹ در اختیار داشته باشد.افراد چاق معمولا گرایش به مصرف مواد غذایی با فیبر و آنتی اکسیدان کمتری مانند میوه و سیزیجات دارند که سامانه ایمنی بدن را سالم نگه می ‌دارد.

بررسی دانشمندان استرالیایی برروی تاثیر کرونا در افراد چاق :

دانشمندان استرالیایی در تحقیقات خود بیمارانی را که به کرونای شدید مبتلا و در بیمارستان بستری بودند مورد مطالعه قرار دادند. شواهد نشان داد ۶ هفته پس از مرخص شدن این بیماران از بیمارستان، بیش از ۸۸ درصد از آن‌ها هنوز علائم آسیب ریوی داشته اند. میانگین سنی این بیماران ۶۱ سال بود و مردان ۶۰ درصد این جامعه آماری را تشکیل می‌دادند. دانشمندان مشاهده کردند ۶۵ درصد این بیماران از چاقی یا اضافه وزن رنج می ‌بردند.

رژیم غذایی مناسب در زمان ابتلا به کرونا :

  • مصرف پروتئین و ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به کرونا ویروس بسیار مؤثر است و فرد بهتر می‌تواند با بیماری کرونا مقابله کند، پروتئین به طور 100% برای تقویت سیستم دفاعی بدن لازم است، تخم مرغ نیز حاوی پروتئین بسیار بالایی است، درصد پروتئین لبنیات کم چرب تفاوتی با لبنیات پرچرب ندارد و در دوران ابتلا به کرونا مصرف لبنیات مانند ماست و دوغ کفیر و پنیر سفت توصیه می‌شود و بهتر است بیماران کرونایی از منابع غذایی دارای ویتامین A از جمله هویج، کدو حلوایی و سبزی‌ های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج و کاهو و آب فراوان استفاده کنند.
  • مصرف آجیل‌های خام و مغزیجات مانند مغز بادام، گردو و پسته و خشکبار برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس موثر است.
  • مصرف کافی آب و مایعات در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم بوده و به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند و باعث می‌شود مواد مغذی به راحتی وارد سلول شوند. 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}