نحوه انجام تست های مختلف کرونا

تست های مختلفی برای ویروس کرونا وجود دارد که با توجه به نوع آزمایش، نحوه انجام آن و موردی که در فرد بیمار مشخص می کند متفاوت است. برای مثال آزمایش آنتی بادی کرونا مشخص کننده این است که شما قبلا به ویروس مبتلا بوده اید یا خیر و تست pcr مشخص کننده این است که اکنون به ویروس مبتلا هستید یا خیر هر بیمار براساس شرایط و علائم خود تصمیم می گیرد که کدام یک از تست های کرونا را انجام دهد. ما در آزمایشگاه مندل آزمایش های ویروس کووید 19 را به صورت آنلاین و غیر حضوری هم انجام می دهیم.

نکته : اگر میخواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا تست کرونا را در منزل انجام دهید کافیست برروی لینک تست کرونا در منزل کلیک کنید.

انواع تست های کرونا :

انواع آزمایش های کرونا که شامل آزمایش عمومی کرونا مانند آزمایش crp، تست pcr کرونا و آزمایش آنتی بادی می باشد.

نحوه انجام تست های مختلف کرونا

نحوه انجام تست های مختلف کرونا (آنتی بادی و pcr) :

نحوه انجام تست آنتی بادی : آزمایش های آنتی بادی با جستجوی آنتی بادی ، خون شما را بررسی می کند، این آزمایش ممکن است به شما نشان دهد که آیا قبلا به ویروس COVID-19 مبتلا بوده اید. آنتی بادی ها پروتئین هایی هستند که به مقابله با عفونت کمک می کنند و می توانند از ابتلا به آن بیماری (ایمنی) محافظت کنند. آنتی بادی ها خاص همان بیماری هستند. به عنوان مثال اگر مجددا در معرض آن قرار گیرید، آنتی بادی های سرخک از ابتلا به سرخک محافظت می کنند اما اگر در معرض اوریون قرار بگیرید ، از ابتلا به اوریون محافظت نمی کنند.

برای تشخیص عفونت COVID-19 نباید از آزمایش های آنتی بادی استفاده شود ، مگر در مواردی که آزمایش ویروس به تأخیر می افتد. آزمایش آنتی بادی ممکن است نشان دهد که آیا شما در حال حاضر به عفونت COVID-19 مبتلا هستید زیرا تولید آنتی بادی ممکن است 1-3 هفته پس از عفونت طول بکشد. نباید از آزمایش های آنتی بادی برای تشخیص عفونت فعال ویروس کرونا استفاده شود. در حال حاضر محققان نمی دانند که آیا وجود آنتی بادی به معنای ایمنی شما در برابر ویروس کرونا در آینده است.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

نحوه انجام تست pcr : آزمایش پی سی آر شامل نمونه گیری از پشت گلو است که توسط سواب پنبه ای این کار انجام می شود. بعد از نمونه گیری، پزشک نمونه را برای آزمایش کرونا ارسال می کند. تست pcr کرونا با تشخیص دو ژن خاص می تواند وجود ویروس کرونا را تایید کند. این تست مشخص کننده این است که ویروس کرونا در بدنتان هست یا خیر که در صورت مبتلا بودن به کرونا شما باید مراحل قرنطینه خود از دیگران را انجام بدهید.

ضرورت انجام آزمایش کرونا چیست؟

ایجاد تست های قابل اعتماد برای شناسایی ویروس به منظور کاهش سرعت شیوع آن ، امری ضروری است.در حال حاضر ، این آزمایشات برای افراد در معرض خطر شدید ویروس کرونا انجام می شوند. به عنوان مثال ، متخصصان احتمالاً انجام آزمایش را برای افراد مسن که ممکن است عفونت داشته باشند در اولویت قرار می دهند.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}