زمان آزمایش مجدد در بیماران کرونا

زمان آزمایش مجدد کرونابه گفته دانشمندان ویروس کرونا بیش از یک ماه در بدن می ماند و افراد باید پس از 4 هفته آزمایش مجدد دهند.براساس یک مطالعه افراد هنوز بیش از ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا در بدن خود ردپایی از ویروس کرونا دارند به همین دلیل دانشمندان می گویند بیماران باید حداقل 4 هفته پس ازاولی تشخیص بیماری قبل از مشخص شدن همه موارد دوباره آزمایش شوند.تحقیقاتی که بیش از 1100 نفر را در منطقه ایتالیا تحت تاثیر قرار بیماری قرار گرفته بودند مورد پیگیری قرار داده اند، این تحقیقات نشان داد که متوسط زمان خروج ویروس از بدن 31 روز است .دانشمندان گفتند حتی اگر کسی بهبود یافته باشد و دیگر علائمی نداشته باشد هنوز هم احتمال زیادی وجود دارد که ویروس یا قطعاتی از آن در جریان خون خود حامل ویروس باشند و برخی از آنها ممکن است همچنان ناقل عفونت باشند.

مشخص نیست که بدن برای از بین بردن کووید 19 چه مدت نیاز دارد و بسیاری از افراد گزارش می کنند که ماه ها پس از تشخیص هنوز رنج می برند درحالی که دیگران فقط برای چند روز احساس بیماری می کنند.

همچنین نگرانی فزاینده ای وجود دارد که در انگلیس همچنان افراد پس از گذشت چندین ماه پس از معالجه موجب انتشار بیماری شوند .

محققان در بخش بهداشت محلی شمال ایتالیا نتایج ساکنین را مورد آزمایش قرار دادند، آنها 1259 بیمار را که آزمایش مثبت داتند و پس از مدتی تست آنها منفی شد را زیر نظر گرفتند اما همچنان ترشحات ویروسی پس از گذشت 31 روز از آنها دریافت شد زیر مجموعه ای از 1116 بیمار پس از آزمایشات مثبت در فواصل منظم آزمایش شده اند.با آزمایشاتی که 15 روز پس از اولین تست مثبت انجام داده اند سپس پس از 14 روز از دومین تست مثبت همچنا تست آنها مثبت گزارش شده است.

این زنجیره آزمایشات نشان داد که افراد پس از اولین تشخیص ویروس هفته ها حامل ویروس هستند.

در میان این افراد 704 نفر در بعضی از مراحل پس از گذست 38 روز بدن آنها به پاکسازی کامل رسیده است. اما 79 درصد آزمایش شده ها برای تست دوم آنها منفی بود . اما تنها 79 درصد نشان میدهد که یک پنجم نتایج منفی همه اشتباه بوده است.

محققان درخواست آزمایش دوباره برای افرادی کع تست آنها منفی گزارش شده بود را داده اند آنها همچنین اذعان داشته اند که تتی که پس از مدت زمان کوتاهی از تست مثبت اول گرفته شود نیز منفی کاذب زیادی میدهد پس پیشنهاد آنها انجام تست مجدد پس از گذشت حداقل 14 روز است.

تست مجدد که درفاصله زمانی کوتاهی پس از تست اول گرفته میشود و نتیجه منفی گزارش می کند ممکن است موجب شیوع بیماری در سطح جامع شود.

دکتر Francesco Venturelli سرپرست این مطالعه می گوید: برای جلوگیری از ایجاد موارد ثانویه یا باید دوره انزوا طولانی تر باشد ( 30 روز پس ازشروع علائم و یا حداقل قبل از ترک قرنطینه و انزوا تست مجدد می تواند کمک کننده باشد )

اما شواهد در مورد خطر انتقال در مرحله مثبت مشخص شده است اما در تست دوم منفی کاذب نیز این خطر در نظر گرفته نشده است.

علاوه بر این شواهد اپیدمیولوژیک فعلی مدیریت قرنطینه را بهترین راه پیشگیری در نظر گرفته است.

مردم انگلیس حتی اگر علائمی هم داشته باشند اجباری به قرنطینه دارند و می توانند پس از آزمایش مثبت بدون نیاز به آزمایش مجدد به میان مردم بازگردند.

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}