با شروع سال تحصیلی جدید از علائم کرونا در کودکان بیشتر بدانیم

 

توجه : کاربر گرامی شما می توانید از طریق لینک تست کرونا در منزل هر نوع آزمایش کرونا را انجام دهید.

بر اساس نتایج تحقیقات علائم گوارشی بیماری کرونا شامل اسهال، استفراغ و گرفتگی معده در بزرگسالان شایع نیست اما در مقابل کودکان بیشتری این علائم را گزارش داده اند. اما مقامات اذعان دارند نمی توان مشکلات گوارشی را جز علائم معمول و قابل پیگیری در بیماران کووید عنوان کرد چرا که دراین صورت تعداد بیماران در مراکز درمانی به شدت افزایش خواهد یافت.

دانشمندان بر این باورند کودکان گزارشات بیشتری از علائم گوارشی در دوران کرونا داده اند.

سرفه یکی از مهم ترین علائم در بزرگسالان است و این علامت شاخصه سنجش بیماران کرونا به حساب می آید،دکتر تام واترفیلد در دانشگاه کوئیز بلفاست انگستان می گوید:در حال بررسی هستیم که آیا می توان اسهال و استفراغ را به عنوان علائم شناخته شده برای کودکان در نظر گرفت یا خیر.

دکتر واترفیلد و همکارانش 992 کودک را مورد مطالعه قرار دادند و از بین آنها 68 نفر مبتلا به کرونا گزارش شده که همگی میانگین سنی ده سال داشته اند. بررسی و آمار گیری کودکان و علائم گزارش شده توسط آنها می تواند به عنوان یک دستور العمل جهت بررسی علائم برای ارگان های بهداشتی باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از علائم جدید کرونا کافیست کلیک کنید.

طبق مطالعات و آمار ارگان های بهداشتی می توانند تصمیمات خود را در زمینه غربالگری بیماران اتخاذ کنند در واقع اگر علائمی در تعداد افراد مشخص ظهور کند می توان آن را جز علائم مربوط به بیماری کرونا در نظر گرفت.

در مطالعه ای در ایرلند شمالی فقط 34 کودک که علائم داشته اند مورد بررسی قرار گرفتند آنها علائم اصلی مانند تب ،سرفه و تغییر در حس بویایی و چشایی داشتند که در 79 درصد از کودکان مبتلا به کووید 19 گزارش شدند و این در حالی ایست که در مطالعه بعدی کودکان بی علامت نیز مورد این بررسی قرار گرفتند و در نهایت 97 درصد بیمار گزارش شده اند

از آنجا که بسیاری از کودکان معمولا علائمی گزارش نمی کنند بدست آوردن علائم مشابه بین کودکان لازم است.

دکتر واتر فیلد و همکارانش  در این مطالعات نشان دادند که تقریبا نیمی از کودکان هنگام آلوده شدن به کووید 19 بدون علامت هستند و استراتژی های فعلی انگلستان نمی توانند به درستی در غربالگری بیماران عمل کند.علائم معده و روده در 13 کودک گزارش شده در حالی که 21 مورد تب و 6 کودک از دست دادن حس بویایی و چشایی گزارش داده اند.

سازمان بهداشتی انگلستان به دلیل محدود کردن علائم اصلی کرونا بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است این در حالی است که آمریکا 11 علامت را در لیست تشخیصی کرونا قرار داده است .

سیاست رسمی در انگلیس این است که در بین مردم فقط کسانی که از سه علائم اصلی کرونا یکی از آنها را داشته باشند باید آزمایش انجام می دهند.

مجموعه آزمایشگاهی مندل برای راحتی شما امکان انجام تست کرونا را به صورت آنلاین و در منزل فراهم کرده است به این منظور کافیست برروی لینک زیر کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: Daily Mail
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}