شش علامت جدید به لیست علائم بیماری کرونا اضافه شد

علائم کرونا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) در 28 آوریل 2020 ( 9/2/99 ) ، چندین علامت جدید را به لیست علائم ویروس کرونا اضافه کرد : لرز ، درد عضلانی ، سردرد ، گلودرد ، لرزش مکرر بدن همراه با لرز و از بین رفتن حس چشایی و بویایی.

شش علامت جدید به لیست موجود که شامل تب ، سرفه و تنگی نفس یا مشکل در تنفس میباشد ، اضافه شد.لیست به روز شده می تواند به کسانی که در تلاشند تشخیص دهند که آیا علائم مربوط به کووید 19 را دارند یا خیر کمک کند. به علت تعداد محدود کیت های آزمایشی ، افرادی که می خواهند آزمایش دهند معمولاً باید ابتدا علائم را نشان دهند.

به گزارش NPR ، در ماه گذشته چند بیمار مبتلا به کرونا ، از دست دادن حس چشایی و بویایی و همچنین درد عضلانی ، لرز و سردرد را گزارش کردند.

تست کرونا در منزل

وب سایت CDC هنوز نشان می دهد که علائم در طی 2 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شوند. مهمتر از همه ، "علائم هشدار اضطراری" برای کرونا شامل مشکل در تنفس ، درد مداوم یا فشار در قفسه سینه ، کبودی لب ها یا چهره و گیجی یا عدم تحریک ، میباشند. به گزارش CDC ، افراد با این علائم باید سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند.CDC می افزاید : " این لیست فراگیر نیست." " لطفا با پزشک خود در مورد سایر علائم شدید و نگران کننده خود مشورت کنید."

بعلاوه ، به نظر میرسد ، بزرگسالان مسن و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مانند بیماری های قلبی یا ریوی هستند در معرض خطر بالاتری برای داشتن عوارض جدی تر  کرونا هستند. این افراد باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند و علائمشان را تحت نظر بگیرند.

به گزارش USA Today ،  هرچه دانشمندان کرونا را بهتر بشناسند ، علائم بیشتری ممکن است به لیست علائم این بیماری اضافه شود. بعلاوه ، افراد مشکلات گوارشی مثل اسهال را گزارش میکنند.

این روزنامه گزارش کرده است که برخی دیگر ، وجود ضایعات بنفش یا آبی را روی پاهای خود گزارش کرده اند که بیشتر در کودکان و جوانان شایع بوده و به آنها "انگشتان کووید" میگویند. همچنین گزارش هایی مبنی بر اینکه بیماران مبتلا به کووید به بیماری چشم صورتی نیز دچار میشوند گزارش شده است.

این ویروس همچنین می تواند منجر به سکته مغزی در نتیجه مشکلات انعقاد خون در بزرگسالان شود ، حتی در بیماران بدون سابقه پزشکی قبلی.

انجمن های پزشکی مانند آکادمی پوست و موی آمریکا برای ثبت اطلاعات در مورد موارد COVID-19 ثبت نام میکنند. به عنوان مثال متخصصان پوست ، کبودی انگشت ها را در ثبت نام خود مورد مطالعه قرار دادند.

منبع: WebMed
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}