آزمایش کرونا از طریق خون - این آزمایش تا چند روز طول میکشد؟

آزمایش کرونا از طریق خون همان آزمایش آنتی بادی است که یکی از روش های تشخیص ویروس کرونا است. این آزمایش در مدت زمان 24 الی 48 ساعت انجام می شود. حال با ما در ادامه همراه باشید تا در خصوص آزمایش کرونا از خون بیشتر آشنا شوید.

توجه : اگر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدید و در حال حاضر کاملا بهبود پیدا کردید، احتمالا می‌توانید تست آنتی ‌بادی بدهید. همچنین می‌ توانید برای اهدای پلاسمای خود داوطلب شوید.

آزمایش خون یا آنتی بادی برای تشخیص کرونا چیست؟

این آزمایش (که به آزمایش سرولوژی نیز معروف است) به دنبال مواد خاصی در خون شماست که به آن آنتی‌بادی می‌گویند. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید ۱۹ این مواد را ایجاد می‌کند. وقتی واکسنی مانند واکسن آنفولانزا نیز به شما تزریق می‌شود همین اتفاق می‌افتد و در نهایت مصونیت نسبت به ویروس ایجاد می‌شود.

 

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

 

تست کرونا در منزل

آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه انجام می شود؟

شما باید مقداری خون بدهید. متخصصان دو نوع آنتی بادی ضد کووید-19 را آزمایش می کنند. آنها به دنبال مواردی چون آنتی بادی های IgM ، که در اوایل عفونت ایجاد می شوند و آنتی بادی های IgG ، که متعاقبا بعد از بهبودی شما ظاهر می شوند، هستند. حدود 4 هفته طول می کشد تا بدن شما آنتی بادی های IgM را تولید کند. اما دانشمندان مطمئن نیستند چقدر طول خواهد کشید تا این اتفاق در مورد کرونا رخ دهد. برای فهمیدن این موضوع آزمایشات بیشتری لازم است.

بخاطر داشته باشید که آزمایش های فعلی آنتی بادی نمی توانند به شما بگویند که نسبت به کرونا ایمن هستید یا خیر. زیرا نمی دانیم این آنتی بادی ها چه مدت می توانند از شما در برابر ویروس کرونا محافظت کنند. و برای تشخیص ویروس نباید از این آزمایش ها استفاده کرد.

آزمایش خون آنتی بادی چگونه به ما کمک می‌کند؟

آزمایش ‌های آنتی ‌بادی می‌توانند میزان شایع بودن کووید ۱۹ را نشان دهند. وقتی دانشمندان بدانند که چه کسانی به ویروس مبتلا شده ‌اند، می‌توانند بفهمند که شدت این ویروس در عموم مردم چگونه است. آن‌ ها می‌توانند تحقیق کنند که در صورت آلوده شدن مجدد فرد به این ویروس چه اتفاقی می ‌افتد. این امیدواری وجود دارد که افرادی که تست آنتی ‌بادی آن ‌ها مثبت بوده بتوانند زودتر به محل کار خود برگشته و زندگی قبلی خود را سریع ‌تر آغاز کنند.

نکته : آزمایش دیگری با نام آزمایش PCR وجود دارد که به شما درخصوص اینکه اکنون به کرونا مبتلا هستید یا خیر کمک میکند برای اطلاعات بیشتر و انجام آن می توانید برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش کرونا از طریق خون

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}