آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام دهید!

آزمایش کرونا در آزمایشگاه مندل در سریع ترین زمان انجام می شود. با توجه به وضعیت فعلی و شیوع بیماری کووید 19 (کرونا) افراد بسیار زیادی تمایل دارند تا از وضعیت سلامتی خود آگاه شوند ولی همواره چالش های بسیار ی در پیش روی این افراد قرار دارد. اگر فرد واقعا مبتلا به ویروس کرونا باشد و به منظور انجام امور تشخیصی از منزل خارج شود می تواند باعث ابتلای سایر افراد و انتشار بیشتر بیماری در جامعه شود و از طرف دیگر اگر فرد متقاضی به ویروس آلوده نباشد خروج غیر ضروری وی از منزل باعث می شود تا در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار بگیرد. با توجه به این مشکلات آزمایشگاه مندل با راه اندازی سرویس های نمونه گیری درب منزل به شما کمک می کند تا بدون نیاز به خروج از منزل در ایمن ترین حالت ممکن از وضعیت سلامتی خود آگاه شوید. تمامی همکاران بخش نمونه گیری آزمایشگاه با استفاده از اقلام بهداشتی و یک بار مصرف و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی این اطمینان را به شما می دهند که هیچ خطری شما و یا سایر افراد خانواده شما را تهدید نمی کند. برای ثبت درخواست کافیست تا بر روی لینک زیر کلیک نمایید تا در اولین فرصت سرویس نمونه گیری برای شما اعزام شود.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

برای چه کسانی آزمایش کرونا مناسب است؟

توجه نمایید که انواع متفاوتی از آزمایش های مرتبط با ویروس کرونا قابل انجام است و هر کدام از آنها در شرایطی مفید و در شرایط دیگر غیر مفید و حتی مضر هستند، پس ضروری است تا آزمایش صحیح را انتخاب نمایید.

 

  • اگر در حال حاضر علائمی از بیماری دارید و نگران از ابتلای خود یا سایر افراد خانواده به ویروس هستید: شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید.
  • اگر طی چند روز یا چند هفته اخیر بیمار بوده اید و قصد اطلاع از پاک شدن بدن از ویروس را دارید: شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید.
  • اگر طی چند روز اخیر با فردی که بیمار است تماس داشته اید: بعد از گذشت سه الی 5 روز از تماس با فرد بیمار شما باید آزمایش PCR از نمونه ته حلق و بینی را انجام دهید
  • اگر طی ماه های گذشته ( باید بیشتر از سه هفته از زمان بیماری گذشته باشد) بیمار شده اید و می خواهید از وضعیت نسبی ایمنی بدن خود آگاه شوید: شما باید آزمای آنتی بادی از نمونه خون را انجام دهید
  • اگر دسترسی به آزمایش PCR ندارید و در حال حاضر علائمی از بیماری دارید یا با فرد آلوده در تماس بوده اید: شما می توانید از آزمایش غربالگری کووید (CBC، ESR، CRP و LDH) استفاده نمایید. فقط توجه فرمایید که این آزمایش حساسیت بالایی دارد ولی اختصاصی نیست و نتایج مثبت آن لزوما نشان دهنده عفونت به ویروس کرونا نمی اشد.

در مجموع هر نتیجه ی مثبتی که در این آزمایش ها به دست بیاید باید توسط پزشکان مستقر در مراکز درمانی تفسیر و پیگیری شوند. همچنین توجه فرمایید آزمایش آنتی بادی برای تعیین وضعیت حال حاضر شما به هیچ عنوان مناسب نیست و نباید بر اساس نتایج این آزمایش در مورد وضعیت سلامتی خود تصمیم گیری نمایید.

 

 

آزمایش کرونا

آزمایش های عمومی کرونا چیست؟

  • تست خلط: در این آزمایش از شخص خواسته می‌شود تا سرفه‌ی عمیقی کند و نمونه‌ی خلط او جمع‌آوری می‌شود. (ممکن است نمونه‌ی خلط توسط سواب از بینی فرد گرفته شود.)
  • آسپیرات نای: یک لوله‌ نازک به نام برونکوسکوپ وارد دهان می‌شود تا به وسیله‌ی آن از ریه نمونه‌برداری شود.
  • تست سوآب (swab): با استفاده از یک سواب مخصوص، از بینی و یا گلوی شخص نمونه‌برداری می‌شود.
  • آزمایش خون: به منظور انجام تست تشخیص کرونا ویروس، نمونه‌گیری از دستگاه تنفسی بهترین روش است. اما گاهی نیز به همراه نمونه‌‌ی خلط و سایر ترشحات فرد، آزمایش خون نیز انجام شده و به همراه سایر نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع ارسال می‌شود.
  • آسپیرات بینی: یک محلول نمکی به داخل بینی تزریق شده و سپس نمونه به آرامی توسط ساکشن جمع آوری می‌شود.

آزمایش آنتی بادی کرونا چیست؟

ممکن است آن را با عنوان آزمایش سرولوژی نیز بشنوید. این آزمایش در جستجوی مواد خاصی به نام آنتی بادی ها در خون شما می باشد. بدن شما هنگام مبارزه با عفونتی مانند کووید-19 آنتی بادی ها را تولید میکند. زمانی که شما واکسن میزنید نیز همین اتفاق میفتد مثلا هنگام تزریق یک دوز واکسن آنفولانزا  نیز بدن شما آنتی بادی تولید میکند. با تولید آنتی بادی بدن شما در برابر یک ویروس ایمنی ( مصونیت نسبی) پیدا می کند.

آزمایش آنتی بادی کرونا چگونه انجام می شود؟

شما باید مقداری خون بدهید. متخصصان دو نوع آنتی بادی ضد کووید-19 را آزمایش می کنند. آنها به دنبال موارد زیر هستند :

  • آنتی بادی های IgG ، که متعاقبا بعد از بهبودی شما ظاهر می شوند.
  • آنتی بادی های IgM ، که در اوایل عفونت ایجاد می شوند.

حدود 4 هفته طول می کشد تا بدن شما آنتی بادی های IgM را تولید کند. اما دانشمندان مطمئن نیستند چقدر طول خواهد کشید تا این اتفاق در مورد کرونا رخ دهد. برای فهمیدن این موضوع آزمایشات بیشتری لازم است.

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}