اثر مصرف سبزیجات تخمیری در کاهش مرگ ناشی از ویروس کرونا

تغذیعه و کرونا

یک مطالعه جدید که توسط محققان اروپا انجام شده است ، نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری ویروس کرونا 2019 (کووید-19) در کشورهایی که رژیم های غذایی سرشار از سبزیجات تخمیری دارند کمتر است.در اوایل سال جاری ، ژان بوسکت و همکارانش بررسی کردند که آیا ممکن است رژیم غذایی به تغییر قابل توجه میزان مرگ و میر ناشی از کرونا که بین کشورها مشاهده شده است کمک کند. این مطالعه نشان داد که در برخی از کشورها با میزان مرگ و میر کم ، مصرف غذاهای سنتی تخمیری زیاد بوده است.

فهرست آنچه در این مقاله می خوانید:

محققان می گویند ، اگر فرضیه آنها در مطالعات آینده تأیید شود ، کووید-19 اولین بیماری همه گیر عفونی است که شامل مکانیسم های زیستی مرتبط با از بین رفتن "طبیعت" میباشد.

برای ثبت درخواست آزمایش کرونا (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید 

آزمایش کرونا در منزل

به گفته آنها ، تغییرات مهم در میکروبیوم ناشی از زندگی مدرن و مصرف کمتر مواد غذایی تخمیری ممکن است باعث افزایش شیوع یا شدت بیماری شود.

از زمان آغاز شیوع کرونا در ووهان چین در اواخر سال گذشته ، تنوع جغرافیایی قابل توجه و غیر قابل توضیحی در تعداد افراد مبتلا و میزان مرگ و میر وجود داشته است.

به عنوان مثال در اروپا میزان مرگ و میر در ایتالیا ، فرانسه و انگلیس در مقایسه با بالکان و برخی از کشورهای شمال اروپا بسیار بالا بوده است. اختلافات مشابهی نیز در سراسر جهان مشاهده شده است.

بوسکت و همكارانش می گویند ، اگرچه عواملی از قبیل سن ، زمان درگیری ، نوع اشتغال و شرایط مسكن مهمترین عوامل هستند ، اما سایر عوامل مرتبط مانند تغذیه را نباید نادیده گرفت.

نقش تغذیه

بسیاری از غذاها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند. فرآیند تخمیر باعث افزایش فعالیت آنتی اکسیدانی محصولات غذایی از جمله شیر ، میوه ها ، سبزیجات و گوشت می شود.

بوسکت و تیمش فرض کردند که مصرف غذاهای تخمیر شده ممکن است برخی از تفاوت های میزان مرگ و میر ناشی از کووید 19 را در بین کشورهای اروپایی توضیح دهد.

برای آزمایش این فرضیه ، این تیم از داده های بانک اطلاعات جامع مصرف مواد غذایی اروپا (EFSA) برای ارزیابی میزان مصرف غذاهای مختلف تخمیری توسط کشورها ، از جمله سبزیجات ، شیر ، ماست ، شیر ترش ، سبزیجات ترش و ترشی ها استفاده کرد.

میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 با استفاده از اطلاعات مرکز منابع ویروس کرونا جان هاپکینز محاسبه شد و از آژانس آمار اروپا موسوم به یورواستات برای به دست آوردن اطلاعات مداخله کننده ، از جمله تولید ناخالص داخلی ، تراکم جمعیت ، نسبت سن بالای 64 سال ، نرخ بیکاری و شیوع چاقی استفاده شد.

محققان گزارش کردند كه از بین تمام متغیرهای مورد بررسی ، تنها سبزیجات تخمیر شده تأثیر معنی داری بر میزان مرگ و میر كشورها داشتند.

برای هر گرم افزایش در ​​مصرف متوسط ملی سبزیجات تخمیر شده در روز ، خطر مرگ و میر ناشی از کووید19 35.4 درصد کاهش یافته است.

این تیم نوشت : " اگرچه این مطالعه تنها نشان دهنده نقش رژیم غذایی درکووید-19 میباشد ، با این حال ، این فرضیه مورد دیگری است که نشان می دهد غذاهای سنتی تخمیری ممکن است در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید کووید-19 در سطح کشور نقش داشته باشند."محققان خاطرنشان كردند كه مطالعه آنها به كشورهاي اروپايي محدود است و آزمون اين فرضيه در ساير مناطق كه مصرف مواد غذایی تخميري زياد و ميزان مرگ و مير ناشی از کووید-19 کم است ، مفید خواهد بود.

بوسکت و تیمش میگویند ، به عنوان مثال ، در آسیا ، میزان مرگ و میر بسیار پایین است و به نظر می رسد این بیماری همه گیر تحت کنترل باشد. آنها می نویسند : "همین اتفاق در آفریقا كه پیش بینی می شد شیوع کووید-19 فاجعه بار باشد اما میزان مرگ و میر كم است نیز اتفاق افتاد."نویسندگان می گویند استفاده از اطلاعات مربوط به مصرف مواد غذایی از چنین کشورهایی برای انجام مطالعات قطعی اپیدمیولوژیکی و مکانیسمی به منظور تأیید یافته های فعلی بسیار ارزشمند خواهد بود.

" از بین رفتن طبیعت" ممکن است نقش داشته باشد اگر این فرضیه ثابت شود ، کووید-19 اولین بیماری همه گیر عفونی است که سازوکارهای زیستی آن با از بین رفتن طبیعت همراه است."زمانی که زندگی مدرن منجر به کاهش مصرف غذاهای تخمیری شد ، میکروبیوم به شدت تغییر یافت ، و این امر ممکن است انتشار یا شدیدتر بودن ویروس کرونا را تسهیل کرده باشد."این تیم نتیجه گرفت ، این فرضیه مستلزم انجام مطالعات فردی در کشورهایی میباشد که به طور گسترده دارای مصرف بالای سبزیجات تخمیری میباشند.

منبع: News Medical
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}