آزمایش خون برای تعیین جنسیت از هفته هفتم

آزمایش خون برای تعیین جنسیت از هفته هفتم در آزمایشگاه آنلاین مندل هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری قابل انجام است. همزمان با شروع حاملگی سلول های اولیه جنینی یک توده سلولی ایجاد می کنند که پس از گذشت چند روز اول بعد از لقاح این توده فرآیند تمایز و تکوین را آغاز می نماید. بخشی از جنین تبدیل به پرده های اطراف جنین (کوریون و آمنیون) می شوند و برخی دیگر به صورت یک جوانه اولیه خود جنین را به وجود می آورند. جنین از طریق ساختاری به نام جفت یا پلاسنتا (placenta) به دیواره رحم مادر نفوذ کرده و از این طریق مواد غذایی و اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت می نماید. برای انجام آزمایش خون تعیین جنسیت می توانید برروی لینک کلیک کنید.

در محل اتصال جفت به دیواره رحم یک حوضچه خونی تشکیل می شود که در این مکان تبادل اکسیژن و مواد غذایی بین مادر و جنین انجام می شود. در محل این حوضچه خونی سلولهای بسیار زیادی در حال تخریب و ساخته شدن مجدد هستند و سلولهای در حال تخریب بخشی از DNA خود را به صورت آزاد و فاقد پوشش سلولی (سل فری DNA) وارد جریان خون مادر می کنند. اساس تشخیصی روش های غیر تهاجمی همانند روش تعیین جنسیت از خون مادر و همچنین روش NIPT (برای تشخیص سلامت کروموزومی جنین) جداسازی و شناسایی این DNA ها می باشد.

آزمایش خون تعیین جنسیت

آزمایش PGTMB چیست؟

PGTMB مخفف کلمه روشی جدید برای تعیین جنسیت جنین قبل از تولد در اوایل دوران بارداری است. روشهای رایج قبلی تشخیص جنسیت مانند روش های آمنیوسنتز و CVS روشهای بسیار تهاجمی بوده و ۱% احتمال سقط را در مادر ایجاد می کنند، لذا استفاده از این روشها را فقط برای مادرانی که خطر ابتلا جنین آنها به انواع نقائص ژنتیکی بالاست توصیه می کنند. اخیرا کشف شده که مقدار کمی از DNA جنین در خون مادر وارد می شود و از همین طریق می توان کروموزوم Y را ردیابی نمود و جنسیت جنین را پیش بینی کرد.

تعیین جنسیت از هفته هفتم از خون مادر چیست؟

تعیین جنسیت از هفته هفتم از خون یک روش جدید است که بر پایه شناسایی توالی های DNA آزاد جنینی در خون مادر با قطعیت بالایی می توان جنسیت جنین را شناسایی کرد. برای اولین بار در سال 1997 دانشمندان وجود توالی های DNA جنین به گونه قطعات کوتاه در خون مادر شناسایی کردند و در این راستا آزمایشات مفیدی مانند آزمایش nipt که در جهت شناسایی ناهنجاری های کروموزومی انجام می شود، ابداع شد. 

آزمایش خون برای تعیین جنسیت از ابتدای هفته هفتم بارداری قابل انجام می باشد. مدت زمان لازم برای جوابدهی آزمایش جنسیت جنین این آزمایش حدود سه تا هفت روز می باشد. البته به دلایل فنی در مواردی لازم است تا نمونه گیری مجدد از مادر باردار صورت گیرد و به همین دلیل اعلام نتایج آزمایش کمی طولانی تر شود. سوال شایعی که بسیاری از مادران باردار می پرسند این است که مبنای محاسبه هفته هفتم بارداری چیست؟

توجه فرمایید که تعیین سن بارداری برای این آزمایش حتما باید بر اساس سونوگرافی محاسبه شود و در صورتی که بر اساس تاریخ آخرین پریود و قاعدگی محاسبه نمایید ممکن است سن جنینی به اندازه لازم نرسیده باشد و این موضوع منجر به وقوع خطا در آزمایش گردد. در طی هفت سال گذشته که این ازمایش در آزمایشگاه مندل در صفحه خدمات تعیین جنسیت جنین قابل انجام می باشد. تعداد خطاها و نتایج کاذب ایجاد شده بسیار پایین بوده و به جرات می توان ادعا نمود که دقت این تست در حال حاضر بالاتر از 98% می باشد.

برای انجام آزمایش در منزل و دریافت جواب آنلاین بروی دکمه زیر کلیک فرمایید

آزمایش تعیین جنسیت در منزل

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}