آزمایش بارداری چیست؟ - مزایای آزمایش خون بارداری

آزمایش بارداری می تواند تایید کند که زنی باردار است یا خیر! اگر زنی یک عادت ماهانه خود را از دست بدهد یا دیگر علائم معمول خود را نداشته باشد ممکن است باردار باشد، در این شرایط یک پیشنهاد خوب برای تایید بارداری انجام آزمایش بارداری می باشد. یک زن باید هر چه زودتر متوجه بارداری خود شود ، زیرا احتمالا باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشد و ممکن است نیاز به ایجاد تغییراتی در روش زندگی خود داشته باشد. علاوه بر آزمایش بارداری شما می توانید آزمایش های تشخیص غیر تهاجمی قبل از تولد را هم برای تعیین جنسیت و سلامت جنین انجام بدهید کافیست برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش بارداری یعنی چه؟

آزمایش بارداری می تواند تایید کند که زنی باردار است یا خیر. این آزمایش را می توان در خانه و یا در آزمایشگاه انجام داد. تست بارداری تقریبا در ۹۹ درصد موارد قابل اعتماد است. این تست، میزان هورمونی به نام گنادوتروپین جفتی انسان یا اچ سی جی را اندازه گیری می کند. اچ سی جی تقریبا ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح در خون و ادرار قابل تشخیص است. یک آزمایش بارداری بر اساس اندازه گیری میزان هورمون HCG کار میکند. میزان HCG حین بارداری افزایش میابد.HCG به عنوان هورمون بارداری شناخته میشود ، زیرا این هورمون توسط سلوهایی که جفت را تشکیل میدهند و برای رویان در حال رشد تغذیه فراهم میکنند ، تولید میشود. که آزمایش بارداری از طریق چند راه امکان پذیر است: آزمایش بیبی چک - آزمایش خون بارداری (که این روش خود به دو روش HCG کمی و کیفی تقسیم می شود). برای کسب اطلاعات بیشتر از آزمایش بارداری می توانید برروی لینک کلیک کنید.

آزمایش بارداری

مزایای آزمایش خون برای بارداری :

این آزمایش امکان تشخیص زودهنگام بارداری را میدهد و میتواند غلظت HCG را اندازه گیری کند.
گرچه این آزمایش گران تر است ، رسیدن به نتیجه ممکن است زمان بر باشد و آزمایش باید در یک مرکز پزشکی انجام شود.
یک آزمایش خون میتواند دقیق تر باشد و با روش حساس تری بارداری را تایید کند. گرچه ، یک متخصص مراقبت از سلامت برای انجام این کار نیاز خواهد بود.

آزمایش بارداری چه ویژگی هایی دارد؟

  • یک نتیجه بارداری زمانی منفی تلقی میشود که میزان HCG کمتر از mIU/ ml 5 (واحد بین المللی میلی بر میلی لیتر) باشد. یک نتیجه بارداری زمانی مثبت تلقی میشود که میزان HCG بالاتر یا مساوی mIU/ ml 25 باشد.
  • جواب مثبت یک آزمایش بارداری ، 99 درصد صحت دارد.
  • زمانیکه یک تخمک لقاح یافته خودش را به پوشش داخلی رحم میرساند ، این هورمون ترشح میشود.
  • HCG میتواند در حدود 10 تا 14 روز بعد از بارداری در خون و ادرار وجود داشته باشد. اوج میزان HCG بین هفته 8 تا 11 بارداری میباشد.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}