آنتی بادی جدید برای درمان کرونا

آنتی بادی کرونا
در یک مطالعه جدید آنتی بادی توسط که دانشمندان کشف شده است ممکن است در پاسخ به بیماری کرونا بسیار ارزشمند باشد، بطوری که این آنتی بادی توانایی کمک به درمان بیماری و همچنین کاهش احتمال ابتلا به عفونت ناشی از ویروس کرونا را دارد.

این تحقیق توسط دانشمندان سه موسسه دانشگاه اوترخت، مرکز پزشکی اراسموس و شرکت دارویی هاربر بیومد در هلند انجام شده است.
از زمان شیوع این بیماری در سراسر جهان، دانشمندان در حال تحقیق برای کشف درمان ویروس کرونا هستند.در حالی که توجه‌ها به ساخت واکسن معطوف شده تا با ساخت آن بدن قادر به ایجاد آنتی‌بادی‌ها در برابر ویروس باشد، محققان نیز در تلاش برای توسعه آنتی‌بادی‌ها هستند، از این طریق می‌توانند به افرادی که در حال مبارزه با ویروس هستند، کمک بسیاری کنند.
بر اساس تحقیقات جدید، آنتی بادی تازه شناسایی شده که ویروس کرونا را از آلوده کردن سلول‌ها متوقف می‌کند با قرار دادن پروتئین بر روی سطح ویروس باعث می‌شود که دسترسی به سلول‌های میزبان امکان پذیر نباشد.آنتی بادی‌ها معمولاً در گونه‌های غیر انسانی تولید می‌شوند و پس از تولید آن‌ها محققان اقدامات لازم را برای اثربخشی آن‌ها در انسان انجام می‌دهند. با این حال، این گروه تحقیقاتی آنتی بادی‌های جدید را به گونه‌ای توسعه داده‌اند که نیاز به انجام آزمایشات انسانی ندارند.

آیا درمانی برای ویروس کرونا کشف شده است؟

به گفته پروفسور فرانک گراسولد، یکی از محققین این مطالعه، کشف این پادتن (آنتی‌بادی) یک پایه قوی برای پیدا کردن درمان ویروس کرونا را ایجاد می‌کند. آنتی بادی که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت کاملا انسانی بوده و اجازه می‌دهد تا پیشرفت در این مسیر سریع‌تر اتفاق بیفتد و عوارض جانبی را کاهش می‌دهد.
پیش از این، محققان به مطالعه سندرم حاد تنفسی (SARS) که در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ شیوع پیدا کرده بود، پرداختند، از آنجایی که این بیماری شباهت زیادی با کووید ۱۹ دارد، بنابراین دانشمندان توانستند تحقیقات قبلی خود را در شناسایی آنتی بادی ویروس کرونا به کار ببرند.
برند جان بوش استادیار و رهبر این مطالعه از دانشگاه اوترخت، گفت: با استفاده از مجموعه‌ای از آنتی بادی‌های ویروس سارس، یک آنتی‌بادی را شناسایی کردیم که باعث خنثی شدن عفونت ناشی از ویروس کرونا در سلول‌های بدن فرد میزبان شد.
او ادامه داد: چنین آنتی بادی خنثی کننده‌ای می‌تواند مسیر عفونت را در بدن فرد آلوده تغییر دهد، موجب متوقف شدن تکثیر عفونت ناشی از ویروس شود و از شخصی که در معرض ویروس است، محافظت کند.

کشف آنتی بادی کمک کننده به درمان کرونا

دکتر جینگسونگ وانگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل هاربر بیومد، گفت: این تحقیق پیشگامانه به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که آیا این آنتی بادی می‌تواند باعث کاهش شدت بیماری در انسان شود یا خیر.
از آنجایی که این آنتی بادی قادر به خنثی کردن ویروس‌های سارس و کووید ۱۹ است، ممکن است در آینده برای درمان ویروس‌های مشابه نیز مؤثر باشد.

منبع: Medical News Today
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}