آزمایش NIPT

آزمایش NIPT یا آزمایش غیر تهاجمی قبل از تولد یک آزمایش جدید و بسیار حساس است که برای سندرم داون و برخی ناهنجاری های دیگر در جنین ظاهر می شود انجام می گردد. این آزمایش در آزمایشگاه مندل با به روز ترین تکنولوژی ها در سه ماهه اول بارداری و از هفته دهم بارداری انجام می شود. برای انجام آزمایش NIPT می توانید برروی لینک کلیک کنید.در دوران بارداری بعضی از DNA های نوزاد وارد جریان خون مادر می شود. آزمایش NIPT اطلاعات ژنتیکی موجود در این DNA را برای غربالگری تعدادی از ناهنجاری ها تجزیه و تحلیل می کند. این آزمایش به ویژه به سندرم داون حساس است.

برای مشخص شدن چه مواردی از آزمایش nipt استفاده می کنید؟

NIPT روشی ایمن و بسیار موثر برای غربالگری است که موارد زیر را مشخص میکند:

  • سندرم داون (همچنین تریزومی 21 نامیده می شود)
  • سندرم ادواردز (تریزومی 18)
  • سندرم پاتائو (تریزومی 13)

آزمایش nipt

برخی از آزمایشگاه ها همچنین جنسیت جنین را آزمایش می کنند و به دنبال مشکلات کروموزومی هستند. این آزمایش بسیاری از ناهنجاری های کروموزومی را تشخیص می دهد اما به اندازه یک آزمایش تشخیصی مانند آمنیوسنتز نیست. این بیماری نمی تواند برای اختلالات ژنتیکی مانند فیبروز کیستیک، تالاسمی یا کم خونی سلول داسی مورد بررسی قرار گیرد. برای انجام آزمایش تعیین جنسیت جنین می توانید برروی لینک کلیک کنید. NIPT بسیار حساس است و بیش از 99٪ موارد سندرم داون را به خود اختصاص می دهد. اما این هنوز یک آزمایش غربالگری است و نه یک آزمایش تشخیصی. این بدان معناست که فقط می تواند به شما بگوید که آیا خطر به دنیا آمدن نوزاد با ناهنجاری وجود دارد یا نه به شما یک جواب قطعی می دهد.

برای ثبت درخواست آزمایش (NIPT) سل فری (در منزل و یا محل کارتان) بر روی لینک زیر کلیک کنید

آزمایش سل فری در منزل

نتایج آزمایش NIPT :

نتیجه گرفتن از آزمایش NIPT شما 1 تا 2 هفته زمان می برد. اگر نتیجه "منفی" ، "عادی" یا "کم خطر" باشد جنین شما بعید است که هیچ یک از اختلالات کروموزومی را داشته باشد. اگر نتیجه "مثبت" ، "غیر طبیعی" یا "خطر بالا" باشد، این بدان معنی است که کودک شما ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. اگر نتیجه NIPT غیر طبیعی داشته باشید، یک آزمایش تشخیصی مانند آمنیوسنتز می تواند نتیجه را تایید کند. شما باید در مورد گزینه های خود با پزشک، ماما یا مشاوره ژنتیک خود صحبت کنید.(اگرچه مدت زمان جوابدهی آزمایش NIPT در آزمایشگاه آنلاین مندل 5 تا 10 روز می باشد)

نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}