ویروس کرونا (COVID-19) به سرعت از ناقلین بدون علامت منتقل می شود

ناقل کرونا

محققان بیماری های عفونی در دانشگاه تگزاس آستین که ویروس کرونا جدید را مطالعه میکنند توانستند سرعت انتشار ویروس را شناسایی کنند ، این موضوع ممکن است به مسئولان بهداشت عمومی در تلاش هایشان برای مهار ویروس کمک کند. آنها دریافتند که زمان انتقال بین افراد در زنجیره انتقال کمتر از یک هفته است و بیش از 10٪ از بیماران توسط شخصی که ویروس دارد ، اما هنوز علائمی ندارد  ، آلوده می شوند.

در مقاله مطبوعاتی مجله بیماریهای عفونی در حال ظهور ، تیمی از دانشمندان ایالات متحده ، فرانسه ، چین و هنگ کنگ توانستند آنچه را که فاصله سریال ویروس نامیده می شود ، محاسبه کنند. برای اندازه گیری فاصله سریال ، دانشمندان زمان لازم برای ظهور علائم در دو فرد مبتلا به ویروس را بررسی کردند : شخصی که فرد دیگر را آلوده می کند ، و شخص دوم که توسط دیگری آلوده م یشود.

محققان دریافتند که متوسط فاصله سریال برای کروناویروس جدید در چین تقریباً چهار روز است. این مطالعه در بین اولین مطالعاتی است که به برآورد سرعت انتقال بدون علامت پرداخته اند.

سرعت یک بیماری همه گیر به دو چیز بستگی دارد - چه تعداد نفر مبتلا می شوند و چه مدت طول می کشد تا عفونت بین افراد گسترش یابد. اولین کمیت تعداد تولید مثل نام دارد ؛ کمیت دوم فاصله سریال نامیده میشود. محققان گفتند که فاصله سریال کوتاه COVID-19 به این معنی میباشد که شیوع بیماری به سرعت رشد میکند و جلوگیری از آن دشوار است.

پروفسور Lauren Ancel Meyers ، استاد زیست شناسی تلفیقی در دانشگاه تگزاس آستین گفت : " ابولا با فاصله سریال چند هفته ، بسیار آسانتر از آنفولانزا با فاصله سریال تنها چند روز قابل مهار است. مسئولان بهداشت عمومی در مورد شیوع ابولا زمان بسیار بیشتری برای شناسایی و جداسازی موارد قبل از آلوده کردن دیگران دارند." "داده ها حاکی از آن است که این ویروس کرونا ممکن است مانند آنفولانزا گسترش یابد. این بدان معنی است که برای جلوگیری از تهدید در حال ظهور ، باید سریع و تهاجمی حرکت کنیم."

پروفسور Meyers و تیم وی بیش از 450 مورد گزارش عفونت را از 93 شهر چین مورد بررسی قرار دادند و هنوز هم قوی ترین شواهد نشان میدهند که افراد بدون علائم  نیز ویروس را انتقال میدهند ، این امر به عنوان انتقال پیش از علامت شناخته میشود. براساس این مقاله ، بیش از 1 در 10 عفونت از طرف افرادی بود که ویروس را داشتند اما هنوز احساس بیماری نداشتند.

پیش از این ، محققان نسبت به انتقال بدون علامت کروناویروس مظنون بودند. این مدرک جدید می تواند راهنمایی هایی را برای مسئولان بهداشت عمومی در مورد نحوه مهار شیوع بیماری فراهم کند.

پروفسور Meyers گفت : "این مطالعه مدرکی را ارائه میدهد که نشان میدهد ، اقدامات کنترلی گسترده از جمله ایزوله سازی ، قرنطینه ، تعطیلی مدارس ، محدودیت مسافرت و لغو اجتماعات گسترده ممکن است ضروری باشند." "انتقال بدون علامت قطعاً مهار را دشوارتر میسازد."

پروفسور Meyers خاطرنشان كرد ، با وجود صدها مورد جدید كه هر روز در سراسر جهان پدیدار می شوند ، ممكن است داده ها با گذشت زمان تصویر متفاوتی ارائه دهند. گزارش های مربوط به عفونت مبتنی بر حافظه مردم است که کجا رفته اند و با چه کسی ارتباط داشته اند. اگر مقامات بهداشتی به سرعت برای جداسازی بیماران پیش روند ، ممکن است این داده ها تغییر کنند.

پروفسور Meyers گفت : "یافته های ما توسط انتقال خاموش و افزایش تعداد موارد در صدها شهر جهان تأیید شده اند." "این امر به ما می گوید که شیوع COVID-19 می تواند پیچیده باشد و نیاز به اقدامات شدید وجود دارد."

Zhanwei Du از دانشگاه تگزاس در آستین ، Lin Wang از انستیتو پاستور پاریس ، Xiaoke Xu از دانشگاه دالیان مینزو ، Ye Wu از دانشگاه پکن و Benjamin J. Cowling از دانشگاه هنگ کنگ نیز در این تحقیق نقش داشتند.

بودجه این تحقیق توسط مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده و بنیاد ملی علوم طبیعی چین تأمین شد.

مجموعه آزمایشگاه مندل برای راحتی شما در زمان شیوع کرونا آزمایش کرونا را به صورت آنلاین و در منزل انجام می دهیم به این منظور کافیست برروی لینک آزمایش کرونا کلیک کنید.

آزمایش کرونا در منزل

منبع: ScienceDaily
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}