کشف آنتی بادی که ممکن است منجر به ایجاد داروی ضد کرونا شود

آنتی بادی کرونا

محققان هلندی آنتی بادی را کشف کردند که ممکن است منجر به ایجاد داروی ضد کرونا شود، محققان دانشگاه اوترخت و مرکز پزشکی اراسموس یک آنتی بادی انسانی ایجاد کرده اند که به گفته آنها پتانسیل پیشگیری و درمان “ COVID-19" را دارد. Berend-Jan Bosch ، رهبر تحقیقات ، در وب سایت UU می گوید ، این نکته مهم است که امید کاذب ندهیم اما کشف این آنتی بادی امیدوارکننده است. اما هنوز برای پیشبینی نتیجه نهایی آزمایش این دارو بر روی مردم زود است.

این تحقیق پیش از انتشار در مجله علمی Nature ، در انتظار بررسی مقالات دیگر حول این موضوع میباشد.

محققان اکنون در تلاشند كه یک شركت داروسازی پیدا کنند تا بتواند این آنتی بادی را در مقیاس وسیع به عنوان دارو تولید كند. پروفسور Frank Grosveld از اراسموس ، به مجله اراسموس گفت : " قبل از اینکه این آنتی بادی به بازار عرضه شود ، باید مرحله توسعه گسترده ای را طی کرده و از نظر خصوصیات سم شناسی آزمایش شود."

"اکنون این روند در حال انجام است. علاوه بر توسعه این آنتی بادی به عنوان دارو ، ما همچنین می خواهیم از این آنتی بادی برای تنظیم آزمایش تشخیصی استفاده کنیم : آزمایشی که همه بتوانند در خانه انجام دهند تا به راحتی متوجه شوند که عفونت دارند یا خیر."

Grosveld میگوید انتظار دارد اگر دارو مصرف شود ، عفونت را متوقف کرده و به بیمار فرصت بهبودی دهد.او می گوید : " اما پیشگیری قطعاً بهتر از درمان است." بنابراین راه حل واقعی ایجاد واکسن است که سایر افراد روی آن کار می کنند. با این حال ، ایجاد واکسن می تواند دو سال طول بکشد. داروی ما اگر همه چیز آنطور که باید عمل کند ، می تواند زودتر ایجاد شود. فقط ، تولید آن گران تر است. "

احتیاط

با این حال ، ویروس شناس Ab Osterhaus که او نیز درگیر این تحقیق بود ، گفت ، خوش بینی نسبت به یک دارو باید متعادل شود.

 وی گفت : "می تواند به دلایل زیادی فکر كند" که باعث میشوند آنتی بادی به ایجاد دارو منجر نشود. بسیاری از این یافته ها نتیجه نمی دهند. " نباید فکر کنید که می توانید چند کیلو از این دارو تهیه کنید و دنیا را نجات دهید."

منبع: Dutch News
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}