دو سوم عفونت های کروناویروسی ممکن است تشخیص داده نشوند

کرونا ویروسیک گزارش جدید از محققان امپریال کالج لندن نشان داد تقریبا دو سوم موارد بیماری جدید کروناویروس 2019 شناسایی نمیشوند.

در بیانیه ای ، پژوهشگر برجسته ، Sangeeta Bhatia ، اعلام کرد :

"ما میانگین ماهانه تعداد مسافرینی که از ووهان [مرکز شیوع] به مقصد های مهم بین المللی سفر می کنند با تعداد موارد بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) که در خارج از کشور شناسایی شده اند ، مقایسه کردیم. براساس این داده ها ، ما تعداد موارد غیر قابل شناسایی در سطح جهان را تخمین زدیم و دریافتیم که تقریباً دو سوم موارد در این مرحله ممکن است تشخیص داده نشوند. "

تحقیقات قبلی نشان داده اند که تنها بخش کوچکی از موارد تایید شده علائم جدی مانند ذات الریه را نشان می دهند. دانشمندان برای درک نحوه شیوع ویروس در تلاشند تا تشخیص دهند كه آیا این ویروس میتواند توسط بیمارانی كه علائمی از خود نشان نمی دهند ، انتقال یابد یا خیر.

این تخمین همزمان با نشر اخبار مربوط به ویروس کشنده کرونا  که  به سرعت در سراسر جهان پخش می شود و همچنان در حال افزایش است و دارای بیش از 78000 مورد تایید شده و بیش از 2300 مورد فوت میباشد ، در حال انجام است. موارد جدید ، به ویژه در ایتالیا ، کره جنوبی و ایران ، باعث شده اند که طی دو روز گذشته تعداد موارد مبتلا و مرگ و میر در سراسر جهان افزایش یابد. حتی بازار جهانی نیز این اثرات را احساس کرده و باعث می شود سرمایه گذاران از کاهش سرعت اقتصاد جهانی بترسند.

دانشمندان نگران شیوع این بیماری در خارج از چین بودند. Natsuko Imai ، نویسنده همکار در این بیانیه گفت: " اخیرا ما موارد گزارش شده بیشتری از كشورها و مناطقی خارج از سرزمین اصلی چین مشاهده کردیم كه سابقه سفر مشخصی نداشته یا ارتباطی با شهر ووهان ندارند." از این رو چرا گزارش آنها " نظارت و تشخیص موارد را نشان می دهد در صورتی که کشورها همه گیر شدن بیماری را نشان میدهند."

منبع: Futurism
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}