مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

مشاوره ژنتیک چیست؟

درواقع می توان گفت مشاوره ژنتیک اولین و مهمترین اقدامی می باشد که در برخورد با بیماری هایی که به ارثی بودن آن ها شک داریم باید انجام شود. در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص چیستی مشاوره ژنتیک و انواع آن می دهیم. این مقاله که در خصوص مشاوره ژنتیک نوشته می شود سوالاتی از قبیل وظیفه مشاور ژنتیک، انواع مشاوره ژنتیک، چه کسانی باید به مشاوره ژنتیک بروند و اینکه در چه مواردی می توانیم مشاوره ژنتیکی بگیریم را مورد بحث قرار می دهد. مشاوره ژنتیک را می توان یکی از خدمات درمانی و پیشگیرانه دانست و برای کسانی که در معرض ریسک بیماری‌ های ژنتیکی هستند مناسب می باشد. طی مشاوره یک متخصص ژنتیک با فرد یا خانواده در مورد ریسک‌ های ژنتیکی گفتگو می کند و احتمال وجود یک بیماری ژنتیکی در فرد و یا خانواده وی را تایید، تشخیص یا رد می‌کند. درواقع مشاوره ژنتیک شاخه ای از ژنتیک پزشکی می باشد و در مشاوره ژنتیک به بررسی بروز بیماری های ژنتیکی در افراد می پردازند. آزمایشگاه مندل در خصوص مسائل ژنتیکی به شما مشاوره آنلاین می دهد و شما به آسانی می توانید با اعضای متخصص آزمایشگاه آنلاین مندل ارتباط برقرار کنید و مشاوره ژنتیکی بگیرید.

وظیفه مشاور ژنتیک چیست ؟

وظیفه مشاور ژنتیک، بررسی بیماری های احتمالی در خانواده و بیماری های فرد چه در گذشته و چه در حال و یا بررسی پیشینه خانوادگی آن فرد می باشد. انسان ها با داشتن قدرت اختیار و انتخاب باید بتوانند از بیماری های احتمالی جلوگیری کنند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بیمار شدید و افراد ناآگاه به شما توصیه هایی کردند که به جرات میتوان گفت گاها از سر دلسوزی است اما در اینجا قدرت اختیار شماست که به شما کمک میکند برای مشاوره و کسب اطلاعات در رابطه با بیماری خود با مشاور ژنتیک یا متخصص ژنتیک خود مشورت کنید.

شاید شما هم به ذهنتان این مسئله به وجود آمده که بیماری آنچنانی در رابطه با ژنتیک وجود ندارد و انشاالله که چیزی نمیشود اما این تفکر بسیار اشتباه است. مشاوره ژنتیک موضوعی بسیار مهم می باشد و انجام آن ضرری ندارد مخصوصا برای مادرانی که باردار هستند و یا میخواهند باردار شوند و یا افرادی که در پیشینه خانوادگی آنها بیماری های ژنتیکی وجود دارد و می خواهند ازدواج کنند باید بدانند که مشاوره ژنتیکی برای قبل از بارداری و قبل از ازدواج امری مهم است.

انواع مشاوره ژنتیک چیست ؟

مشاوره ژنتیک به صورت تلفنی که به راحتی می توانید با شماره 02188198077 تماس بگیرید.

مشاوره ژنتیک به صورت آنلاین که برای کسب اطلاعات درخصوص مشاوره آنلاین می توانید برروی لینک کلیک کنید.

مشاوره ژنتیک به صورت حضوری که اگر مایل هستید در آزمایشگاه مندل و توسط متخصصان مجرب آن، مشاوره را انجام دهید می توانید به آدرس تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید عباسپور، روبروی بیمارستان دی، ساختمان پزشکان شماره 4، واحد 5 مراجعه کنید.

مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

چه کسی نزد مشاور ژنتیک باید برود؟

  • زنی که دو یا بیشتر سابقه سقط جنین داشته است.
  • زنانی که فرزندان مبتلا به بیماری های ژنتیکی دارند و می خواهند دوباره باردار شوند.
  • افرادی که ازدواج کرده اند و تصمیم به بچه دار شدن دارند.
  • افرادی که ازدواج های فامیلی انجام داده اند.
نظرات کاربران
تا کنون کسی برای این مطلب نظری نداده است. اولین نفری باشید که نظر می دهد!
{{comment.creator}} {{comment.createDate}}
{{reply.creator}} {{reply.createDate}}
{{blog.content.commentsForm.errorMessage}}
{{blog.content.commentsForm.successMessage}}